24.05.12, 15:01 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 [2]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Suolakivi vai suolakivi  (Luettu 2157 kertaa)
SuviA
Mummouuhi
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

« Vastaus #15 : 11.06.10, 18:08 »

Minulla lampaat saa leipää ja leivässähän on suolaa.
Olen sitä kiveä kuitenkin hankkimassa, niin eikö sellainen olis parempi missä olis muutakin kuin suolaa?
Mitäkä suosittelisitta!??

Ja onkos siinä leivän antamisessa jotain rajaa? Ne on omistajillaan talven eläny lähinnä leivällä ja pikkasella heinällä.
Joten leipä niille kyllä maistuu!
Mutta pitääkö sitä säännöstellä?
Nyt olen säännöstelly, kun  näytti etteivät edes laidunna!!????
Mutta esim. talvella. Saako leipää olla vapaasti?
tallennettu

Käy blogissani kurkkimassa eläimiä ja terveellisiä karppireseptejä hymy
http://karppausjaperhe.blogspot.com/
Tartsi
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #16 : 11.06.10, 18:45 »

Lammas on heinänsyöjä.Anna leipää herkuksi,talvella voi antaa enemmän.
Osta tavallinen suolakivi(maksaa vähä yli 4 €),nuolevat sitä tarpeeseensa.Lammaskivennäistä (n.20 €/säkki)annetaan omaan kuppiin ohjeen mukaan.Ei ole kauhean kallista.
Nyt kasvaa ulkona kaikea vihreää ja syövät kyllä,kun nälkä tulee.
tallennettu

Pässit Luna ja Punssi,uuhet Sanni ,Sorja, Sintti, Säihke ja Riina, iso liuta karitsoita,ensikot Tyyne, Taimi, Tiuku, Timantti, kesälampaat Ursula ja Ulpukka,mammanmussu Ulriikka, Alhon ja Lindellin maatiaiskanoja,  kissat Kolli ja Viiru
Mara
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #17 : 11.06.10, 19:21 »

^Hieman OT:ksi menee taas, mutta...

Aina kun ihmiset kuulevat, että meillä on lampaita, alkaa välittömästi se mieletön leipäpussien roudaus meille. Parhaat jemmaavat muovipussiin syömättä jääneitä voileipiä voineen päivineen, jotka sitten homehtuvat sinne pussiin ja sitten ne kiikutetaan meille ja oletetaan että me syötettäisiin ne riemusta kiljuen lampaille  hui kauhistus muikea hymy Se on outoa. Onko jossain vaiheessa ollut yleisesti tapana antaa lampaille leipää pääravinnoksi tai jotain? Me syötetään noille meidän joutilaille elukoille lähinnä heinää (no kesällä tietysti laidunta), ihan pikkuisen kauraa, tyyliin desi per lärvi, ja tosiaan leipä on sellaista pientä namipalaa, jota "isi" antaa kerran päivässä (ja porukka onkin aina ihan Beatles-hysterian vallassa kun "isi" tulee navettaan).  muikea hymy muikea hymy muikea hymy

Ja sit topikkiin takas...

Suomenlampaita kun ovat, niin meillä on nytkin tuolla laitumen kopissa sekä Lammas-Herttaa että lehmien Minera-vati tarjolla, ja lisäksi ihan merisuolaa.
tallennettu
Tiina K
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #18 : 11.06.10, 20:24 »

Meillä on tarjolla koko ajan merisuolaa, suolakivi, sekä Lammas-herttaa.
Leipää meillä annetaan vaan herkkuna. Talvella on asia erikseen, koska meillä on lampaat pihatossa. Silloin saavat myös viljaa. Viime talvena saivat liikaakin, mutta eivätpä ole palelleet. Turhaa läskiä vaan tuli aivan liikaa ja sehän ei ole kenellekään terveellistä. Meillä oli vaan semmoinen tilanne, että aikuiset uuhet olivat kasvavien karitsoiden kanssa ja siksi pidin ne vapaalla rehulla. Heinä meillä on aina vapaasti tarjolla.
tallennettu
Mara
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #19 : 11.06.10, 20:43 »

^Ei mullakaan muuten mitään kamalaa leipä- tai kaurakammoa ole, mutta varsinkin meidän Pilvi on sellainen, että se räjähtää aivan mielettömäksi ihrakasaksi, jos se suurin piirtein näkeekin kauraa. Tiedättehän - jotkut ihmisetkin on sellaisia, että ei tarvi kun katsoa johonkin suklaakakkuun päin, niin heti on kolme kiloa lisää vyötäröllä  muikea hymy

Mut siis joo, heinä on lampaiden ruokaa. Ne on silleen suunniteltu ne elugat.
tallennettu
pikkukana
Pässivaari
Poissa Poissa

Maya

« Vastaus #20 : 11.06.10, 23:58 »

Tiedättehän - jotkut ihmisetkin on sellaisia, että ei tarvi kun katsoa johonkin suklaakakkuun päin, niin heti on kolme kiloa lisää vyötäröllä  muikea hymy

muikea hymy tiedetään, tolleenhan se just menee, ainakin meikäläisellä   kieli  öööäää  hymy
tallennettu

SuviA
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #21 : 12.06.10, 09:25 »

Jepulis, kuulostaa hyvältä!

No katselin agrin mainosta ja siellä oli vuorisuolakiviä!?
Minulla on samoja kynttilöinä. sarkastinen
Eli onko siis merisuola kuitenki parempi?
Ruususuolaa kyllä ihmisille niin kehutaan.
Itse siis syön meri ja ruususuolaa. Eli molempiako myös lampaille???

Nuo minun lampaat on vissiin tottuneet tohon leipään, kun eivät ahmi ja vedä hulluna, vaan rauhassa. Ja olivat siis kylmässä lampolassa ja viime talvihan oli kylmä. Ei ne vissiin ole päässy lihomaan, kun ne vaikuttaa minusta ihan tavallisilta.
Mutta en ny anna ainakaan kesällä kuin herkuksi.

tallennettu

Käy blogissani kurkkimassa eläimiä ja terveellisiä karppireseptejä hymy
http://karppausjaperhe.blogspot.com/
Xaus
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #22 : 12.06.10, 10:20 »

Mulla on lisänä noita himalaja-kiviä. Kyllä nekin hupenee.
tallennettu
Sivuja: 1 [2]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: