Sirppi
Mummouuhi

Poissa
Sukupuoli: 
Texeltyttö
|
 |
« : 12.03.09, 14:20 » |
|
Kuinka pitkä on tällä hetkellä toimitusaika erilaisilla merkeillä? Onhan sitä tietysti jotain ohjeellisia aikoja, mutta olen välillä kuullut, että käytännössä välillä toimitukset venyvät.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Aulimaija
|
 |
« Vastaus #1 : 12.03.09, 15:11 » |
|
Mä olen odottanut omiani jo viikkotolkulla 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Maximoves
|
 |
« Vastaus #2 : 12.03.09, 15:20 » |
|
Mä sain korvausmerkit mutta en pihtejä > 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
sarkka75
Pässi

Poissa
Sukupuoli: 
Texelpoika ;)
|
 |
« Vastaus #3 : 12.03.09, 15:27 » |
|
Minä tilasin korvausmerkkejä joulukuussa, mutta eipä ole näkynyt >  Eikä muuten karitsoitten merkkejäkään, joten lovettu on korvat, tulkoon merkit sitten millon tulevat :  > 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Kats
|
 |
« Vastaus #4 : 12.03.09, 15:27 » |
|
Useimmiten tulee nopeasti, mutta nyt on kestänyt viikkoja. Oiskohan ruuhkaa kun ihmiset tilaa merkkejä kevään karitsointeihin?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
pikkukana
|
 |
« Vastaus #5 : 12.03.09, 17:27 » |
|
Mä tilasin kevään korvamerkit jo lokakuussa kun pässi vasta oli astumassa meidän uuhia ;D joten meillä on merkit jo valmiina odottelemassa korviin kiinnittämistä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Katri/Jukka
|
 |
« Vastaus #6 : 12.03.09, 17:36 » |
|
Meille tuli merkit noin kuukaudessa. Ihme kyllä sain tilattua ajoissa, karitsat syntyvät toukokuun alussa.. Aloittelijalta kysymys. Vieläkö teillä on ollut nuo viivakoodit merkeissä?. Meillä vanhoissa merkeissä on mut tilaamissani uusissa ei ollut.. : 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
sapa
Karitsa

Poissa
Sukupuoli: 
Epeli
|
 |
« Vastaus #7 : 12.03.09, 22:15 » |
|
Ei noissa uusissa oo enää viivakoodeja,soitin eilen ja varmistin vielä asian.. Ihmettelin itsekkin..
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Meillä asustaa: Lampaat 9kpl, 2hevosta, 3koiraa,3kissaa, 2kania ja akvaariofisut 
|
|
|
|
Petri
|
 |
« Vastaus #8 : 12.03.09, 22:18 » |
|
Ei noissa uusissa oo enää viivakoodeja,soitin eilen ja varmistin vielä asian.. Ihmettelin itsekkin..
Mutta olishan aika skannerit teurastamolla, jos niistä koodi otettaisiin... Oli vähän kuolleena syntynyt tuo ajatus. Petri
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Gunnar
Karitsa

Poissa
|
 |
« Vastaus #9 : 12.03.09, 22:22 » |
|
Poistivat viivakoodit koska lukulaite ei saanut likaisesta merkistä selvää.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Sirppi
Mummouuhi

Poissa
Sukupuoli: 
Texeltyttö
|
 |
« Vastaus #10 : 13.03.09, 10:30 » |
|
Poistivat viivakoodit koska lukulaite ei saanut likaisesta merkistä selvää. Nautapuolelle tulossa mikrosirullisia merkkejä, semmosissa ei likaisuus niin haittaa ....mutta mitäs niitä nyt tänne lammaspuolelle, voisi olla liian helppoa elämä. *jupisee*
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
tumpelo
|
 |
« Vastaus #11 : 13.03.09, 11:52 » |
|
niin, miksi ei voida käyttää mikrosiruja, kuten koirilla ja hevosilla. Ei noita kuluneita PAT-merkkejäkään nää lukea kuin aivan läheltä, eikä olis korvat revenneet jos olis sirut. Hirveä vaiva tilailla, ja laitella korvausmerkkejä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
lauma koiria, kissoja, lampaita, mukuloita yms.
|
|
|
|
Nivalan tila
|
 |
« Vastaus #12 : 13.03.09, 12:04 » |
|
onkos kokemuksia korvausmerkkien toimitus ajasta? silloin hyvään aikaan eli silloin kun evira hoiti rekisteriä korvausmerkit luvattiin alle 2 vk ja se kyllä piti, yleensä meille tuli silloin viikossa.
nyt kun tuo rekisteri on laskentakeskuksen alla tuntuu tämä lupaus unohtuneen ja kukaan ei osaa edes sanoa siitä mitään. näinkö on että lammas jolta merkki tippuu jää kuormasta toimitusaikojen takia? lampaitahan kun kerätään tiloilta viikottain vai kuinka? :o
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Gunnar
Karitsa

Poissa
|
 |
« Vastaus #13 : 13.03.09, 12:39 » |
|
Jos lampaita aletaan mikrosiruttaa hinnan maksaa lampuri, kuten korvamerkitkin.Sirujen hinta on moninkertainen verrattuna läpysköihin. Minä en ala, en. Tämän vuoden korvamerkit maksoi 600 euroa. Sirut moninkertaisesti,voisi syödä katteita. Vaan saisihan poistoja. > 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Maija H
|
 |
« Vastaus #14 : 13.03.09, 16:19 » |
|
onkos kokemuksia korvausmerkkien toimitus ajasta? silloin hyvään aikaan eli silloin kun evira hoiti rekisteriä korvausmerkit luvattiin alle 2 vk ja se kyllä piti, yleensä meille tuli silloin viikossa.
nyt kun tuo rekisteri on laskentakeskuksen alla tuntuu tämä lupaus unohtuneen ja kukaan ei osaa edes sanoa siitä mitään. näinkö on että lammas jolta merkki tippuu jää kuormasta toimitusaikojen takia? lampaitahan kun kerätään tiloilta viikottain vai kuinka? :o
Mielestäni tulivat korvasmerkit parissa viikossa, sen sijaan uudet merkit on vienyt 3-4 vkoa viime kerroilla. Sitten en tietysti tiedä riippuuko toimitusaika siitä, mita tyyppiä merkit on.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"Du missar 100% av alla de skott du inte skjuter" (Wayne Cretzky) www.maijas.ax
|
|
|
|