12.02.12, 18:54 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sprayfo lambin säilytys?  (Luettu 504 kertaa)
mmj
Mummouuhi
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

« : 08.07.10, 22:18 »

Surettaa laittaa melkein täysi säkki roskiin. Onko teillä jollakin joki jippo miten saan sen säilymään käyttökelpoisena ensi kevääseen? Mulla menee joka vuosi kallista tavaraa roskiin. Koirapuolella yksi iso eläinlääkäri-kasvattaja pistää emonmaidonvastikkeet pakkaseen ja kuulemma ovat ihan valideita pitkänkin ajan kuluttua.

tallennettu
MH
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : 08.07.10, 22:32 »

Minua kiinnostaa myös! Täysin avaamaton säkki löytyy ja taitaa päiväys vanhentua ennen ensi kevättä (tosin en nyt kyllä ole juuri tarkistanut, muistelisin). Jos joku tarttee, niin ostakkee pois silmänisku
tallennettu

pikkukana
Pässivaari
Poissa Poissa

Maya

« Vastaus #2 : 08.07.10, 22:40 »

Mullakin on sama ongelma.
Voisko sen säkin tosiaan pakastaa, en ole koskaan tullut edes ajatelleeksi sellaista vaihtoehtoa.
tallennettu

kainuunharmas
Uuhi
Poissa Poissa

Minni & Mysli

« Vastaus #3 : 08.07.10, 22:44 »

Mä olen pakastanut, jos on jäänyt ylimääräistä ja hyvin on säilynyt ja käytössä (karitsoilla) en ole huomannut mitään poikkeavaa. Joten ihmeessä laittakaa pakastimeen, eikä roskiin.
tallennettu

Aholan Lammastila
Töllinmäentie 56, 41660 Toivakka
www.aholanlammastila.fi
MH
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #4 : 08.07.10, 22:47 »

Mä olen pakastanut, jos on jäänyt ylimääräistä ja hyvin on säilynyt ja käytössä (karitsoilla) en ole huomannut mitään poikkeavaa. Joten ihmeessä laittakaa pakastimeen, eikä roskiin.

Kiitti! Mitenkäs sitten sen käyttö sieltä pakkasesta? Ei varmaan toinna koko pussia sulattaa.....
tallennettu

SuviA
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #5 : 09.07.10, 12:55 »

Minä olen maitojauhetta pakastanut ja se pakastui yllättävän kiinteeksi palloksi. Pysyi hyvänä, että jos se muistuttaa sitä ollenkaan niin luulis onnistuvan.
Mutta laittasin annoksiin tai pakastaisin koe erän. Kauheeta kirveellä ruveta säkkiä pilkkoon jos kovin kovaksi pakastuu!!??
tallennettu

Käy blogissani kurkkimassa eläimiä ja terveellisiä karppireseptejä hymy
http://karppausjaperhe.blogspot.com/
kainuunharmas
Uuhi
Poissa Poissa

Minni & Mysli

« Vastaus #6 : 09.07.10, 14:38 »

MH: Jos epäilet, ettet tarvi kaikkea pakastimesta, niin pakasta pienemmissä erissä. Meillä, kun yks säkki ei tunnu juuri missään... eikä sitä säkki kaupalla ylite jääkään... muikea hymy

SuviA: Olen pakastanut sekä SprayFo:a, että Suvia, ja antanut sulaa kaikki kerralla, eikä juurikaan ollut paakuissa. Sen mitä oli, ei haitannut, eli ei tarvinnu väkivaltaa. Varmasti saa kivi kovaksi, jos jauheeseen pääsee kosteutta ja sitten pakastaa sen...  öööäää
tallennettu

Aholan Lammastila
Töllinmäentie 56, 41660 Toivakka
www.aholanlammastila.fi
LaineenAuli
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #7 : 09.07.10, 22:37 »

Tuli äkillinen pakkotilanne ja löytyi puoli pussia vanhaa Sprayfoa. Päiväys siis yli vuoden takaa. Kuivassa ja lämpimässä sisätilassa oli säilytetty. Näytti ihan hyvältä, tein maidon ja oli ihan ok. Juotin sitten pussin loppuun. Meidän maatalouskaupasta ei enää Sprayfoa sitten saanutkaan vaan Novilam-jauhetta. Ihan hyvin maistuu sekin, ja sekoittuu paljon helpommin kuin Sprayfo.
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: