24.05.12, 08:58 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 ... 7 8 [9]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Synnytysavusta  (Luettu 6499 kertaa)
maunu_muori
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #120 : 27.01.10, 00:28 »

suu suppuun en sano mitää en.. tai no .. meillä pukkien kiinnostus loppu sillä siunaamalla sekunnillä kun yks pöttöpää ei uskonu että yhestä possuaitauksen kohasta päässee pässit yli..( päästettiin sinne puolelle, kun siellä on niin hyvä möksä tyhjillään... mitä on muutama buggendaali koko helvatan ylivuotisen pässikaatin rinnalla.. että taas on tiedossa rekisteriin niitä isä tuntematon tappauksia.. grrr grrr grrr....nyt jo mietin että kunhan tää kaaos on rauhottunu niin menee kullä 400gr palasiin se jätkäkaarti.. kaikki.. tai no pontuksen kohalla voi vielä pikkaisen tuumailla.. ja uutta verta seuraavalle kierrokselle ja vain yks.. ei tuu epäselvyyksiä sukulinjoihin..että avustaa saa meilläkin.. yhtä kuttua just tossa joulujälkeen.. kun oli kummatkin etusorkat sisässä ja pää ulkona, ei ne sillain mahu..
tallennettu
Tsinnia
Pässi
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Uuhikaritsa

« Vastaus #121 : 29.01.10, 00:12 »

Meilläkin oli aikoinaan kolmisen vuotta neitsytlypsäjä kuttu.
Pienenä se oli tosi söpöä, kun se kulki pihalla mukana ja hyppäs välillä syliin istumaan.
Talvella se oli lampaitten kanssa päkälässä ja oppi, että vähän sarvia heiluttelemalla lampaat pysyy loitolla eikä ruokaa tartte jakaa enää kenenkään kanssa.
Kesän koittaessa kuttu hoksasi, että aidat on tehty niiden yli hyppimistä varten...
Lopulta viisastuimme ja totesimme, että kututtomana on paljon leppoisampaa silmänisku.
tallennettu
Dee
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #122 : 29.01.10, 19:39 »

Ihan varmasti kututtomana on leppoisampaa...mutta...ne vaan on niin hurmaavia persoonia, en luopuisi mun kutuista ikinä.  pyhimys
tallennettu
makikat
Oinas
Poissa Poissa

Minusta tulee isona ihan oikea lampuri!

« Vastaus #123 : 20.03.12, 13:47 »

Mä käytän pitkiä kertakäyttöhanskoja sisätutkimuksessa. Mulla suurin syy hanskojen käyttöön on se, että tahdon saada kauhean ihottuman käsiin sikiökalvoista.  kieli

Ahaa. Onkos tämä yleistäkin?

Viikonloppuna avustin pariakin karitsointia. Yhden karitsoinnin jälkeen alkoivat käteni syyhytä ihan tajuttomasti. Olen yrittänyt paikallistaa kutinan aiheuttajaa, mutta en ole keksinyt mitään selkeää syytä. Pesin kädet ennen toimitusta kyynärpäitä myöten, laitoin käsidesiä kyynärpäihin asti ja vielä liukastetta kämmeniin. Toimituksen jälkeen kävin taas pesemässä kädet kyynärpäitä myöten ja siinä vaiheessa käsivarret kutisivat ihan tajuttomasti. Kutinaa oli molemmissa käsissä, mutta vain oikeaan kämmenselkään ilmestyi pari paukamaa.

Tämä oli ainutkertainen tapaus, ehkä puolentusinaa poikimista olen avustanut, eikä muissa ole tullut kutinoita. Toisissa on tietty riittänyt, että kiskasee sorkista, toisia olen kaivellut kyynärpäätä myöten. Sitä en osaa hahmottaa, miten syvälle tässä tapauksessa käteni tungin.

Voisiko siis kutinan syy olla kalvoissa? Vai pitäisikö syyttää pesuainetta?
tallennettu

Mää-mää siellä ja mää-mää täällä...
tarmo
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #124 : 20.03.12, 14:55 »

Minulla ainakin aikoinaan, kun olin lomittajana, kädet tuppasi rohtua jonkun verran lypsyhommissa, lähinnä kait pesuaineista. Mutta sitten, kun kädet olivat valmiiksi rohtuneet ja punoittavat, ehdottomasti pahinta oli, kun silloin joutui poikimista avustamaan ja kädet joutui kosketuksiin kalvojen yms kanssa. Silloin ne vasta punoittikin ja kutisi!!!

Nyt mulli- ja lammastilallisena kädet pysyy kunnossa, eikä lampaiden karitsointiavustuksistakaan tule mitään oireita.
tallennettu
Capeet
Musta lammas
*
Poissa Poissa

« Vastaus #125 : 21.03.12, 17:17 »

Mulla tuli kans kauhee ihottuma käsiin kun avustin karitsoinneissa. Ja huomasin että ihan selkeesti johtui niistä synnytysmehuista ym. Kertakäyttöhanskoja suosittelen minäkin siis..
tallennettu
Sivuja: 1 ... 7 8 [9]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: