24.05.12, 08:43 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Korvamerkkien oikea paikka?  (Luettu 957 kertaa)
Lempilammas
Uuhi
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Kivara

« : 17.02.09, 15:37 »

Korvissa tietenkin  ;D mutta ylä vai alareunassa? Käytössä on Pat-merkit. Vai onko sillä väliä? Huomasin karitsoita merkatessani että Lempillä (joka siis merkattu lähtötilalla) pat-merkit on korvan yläreunassa. Nepparilla taas on semmoset muoviset kolmion malliset lätkät, ja ne on alareunassa.
tallennettu

Uuhet Lempi, Anjuska, Minkki, Kivara ja Pellava,
 kanoja 9 sekä kukot Unto ja Esko, kääpiöluppia 11,kissat Sumu ja Riähkä, koirat Sissi ja Alli pitävät huolen ettei mammalla käy aika pitkäksi... muikea hymy
Riina
Pässivaari
Poissa Poissa

Muru Metsäneläin

« Vastaus #1 : 17.02.09, 15:48 »

Mä vedän lenkkimalliset korvamerkit korvan alareunaan, mutta aika monella ostolampaallani ne on yläreunassa.
tallennettu

"Joka mäyrän saa, myös mäyrän pitää." 
http://mayranvarisetsuomenlampaat.net/
Nipsu
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : 17.02.09, 15:57 »

Äänestän PATit yläreunaan. Ei tartu niin herkästi verkkoaitaan ja revi korvaa.
tallennettu
Tartsi
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : 17.02.09, 16:15 »

Ohjeen mukaan tulee yläreunaan,mutta alareunassakin niitä on.Näkemisen kannalta ehkä yksi ja sama,kun ei sitä näe kuitenkaan kiinni ottamatta ;D
tallennettu

Pässit Luna ja Punssi,uuhet Sanni ,Sorja, Sintti, Säihke ja Riina, iso liuta karitsoita,ensikot Tyyne, Taimi, Tiuku, Timantti, kesälampaat Ursula ja Ulpukka,mammanmussu Ulriikka, Alhon ja Lindellin maatiaiskanoja,  kissat Kolli ja Viiru
pikkukana
Pässivaari
Poissa Poissa

Maya

« Vastaus #4 : 17.02.09, 18:10 »

Mulla on PAT:merkit korvan alareunassa ja hyvin on korvat pysyneet ehjinä.
 Tosin mä en niitä kyllä kovin reunaan laita vaan just sen keskijänteen alapuolelle ja niin lähelle päätä kun vaan on mahdollista.
tallennettu

tumpelo
Oinas
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #5 : 23.02.09, 20:53 »

Äänestän PATit yläreunaan. Ei tartu niin herkästi verkkoaitaan ja revi korvaa.
. ei tepsi tuo taika ainakaan meillä korvat revennyt, mutta eipähän ainakaan tarvitse laittaa uusia merkkejä
tallennettu

lauma koiria, kissoja, lampaita, mukuloita yms.
Kaisa
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #6 : 29.03.09, 21:25 »

Mistä ihmeestä pikimustasta korvasta näkee mihin sen merkin pystyy tälläämään ettei osu verisuoneen  ??? :hymy Tuleeko merkkien mukana muuten hyvät ohjeet paikasta vai mistä ne löytäisi ?
tallennettu

www.uniikkituote.net
Suurmäen kartanon eläimet:
puput Hanna, Pinja, Pumpuli, Hermiina, Justiina, Suklaa, Jussi, Tiku
kainuunharmaat Taimi + Lowiisa, Sissi, P.Olavi, T.Tähti
suomenvuohet Aatu, Jooseppi ja kuttu Aino + kaksi pukkikiliä
Kullervo-kukko ja 6 rouvaa, 4 tipua
kissaherra Läski
Petri
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #7 : 30.03.09, 06:54 »

Mistä ihmeestä pikimustasta korvasta näkee mihin sen merkin pystyy tälläämään ettei osu verisuoneen  ??? :hymy Tuleeko merkkien mukana muuten hyvät ohjeet paikasta vai mistä ne löytäisi ?
Aikaisemmin ilman verkkovirtaa olleessa satelliittilampolassa mukana oli aina led-otsalamppu, jolla pystyi korvan läpivalaisemaan hyvin. Nyt tulee laitettua arviosta "vähän sivuun" keskilinjalta, tämän kevään noin 100 merkkiä ovat vielä menneet ilman verenvuotoa. Hyvää tuuria?

Petri
tallennettu
Äppö
Karitsa
**
Poissa Poissa

Halla

« Vastaus #8 : 30.03.09, 07:29 »

Mä en oo tullu kokaan ajatelleeksi verisuonia, vaan laitan merkin korvan pääjänteiden mukaan. Nyt pitää vähä muuttaa paikka kun ei nuo micro-merkit varmaan yllä olemaan  samassa paikassa kuin combiminit.
Oivalsin tosin että microt voi laittaa ylä- tai alareunaan, silläkin tavalla voisi erotella pääsi- ja uuhikaritsat  hymy
tallennettu
Petri
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #9 : 30.03.09, 18:28 »

Mä en oo tullu kokaan ajatelleeksi verisuonia, vaan laitan merkin korvan pääjänteiden mukaan. Nyt pitää vähä muuttaa paikka kun ei nuo micro-merkit varmaan yllä olemaan  samassa paikassa kuin combiminit.
Oivalsin tosin että microt voi laittaa ylä- tai alareunaan, silläkin tavalla voisi erotella pääsi- ja uuhikaritsat  hymy
Vähän off-topic, mutta meille tuli ostouuhien mukana myös noita combiminejä ja korvausmerkkejä "kaupan päälle". Itse olemme aina käyttäneet lyhyen uramme aikana microja. En aiemmin voinutkaan kuvitella, kuinka hankalaa homma voi olla.... Miksei ylöspäinkin, ei ole vielä testattu?

Petri
tallennettu
Riina
Pässivaari
Poissa Poissa

Muru Metsäneläin

« Vastaus #10 : 02.04.09, 18:54 »

Onko kenelläkään havaintoa, kumminpäin tuo muovinen lenkkimerkki repeää helpommin, jos on ylä- vai alareunassa?
tallennettu

Petri
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #11 : 02.04.09, 22:14 »

Onko kenelläkään havaintoa, kumminpäin tuo muovinen lenkkimerkki repeää helpommin, jos on ylä- vai alareunassa?
Merkki ei kokemuksemme mukaan repeä, mutta korva kyllä. Peruskysymys meilläkin kuitenkin sama, kummin päin oleva Micro repii korvan herkemmin?

Petri
tallennettu
Tsinnia
Pässi
Paikalla Paikalla

Uuhikaritsa

« Vastaus #12 : 02.04.09, 22:33 »

Meillä on yläpuolella ja 1 merkki on repeytynyt irti, tosin kokemusta noista merkeistä ei ole vielä kuin muutamalta eläimeltä.
Sanovat, että Micro-merkin kuuluisi olla korvan alapuolella.
En tiedä kumpi on parempi.
tallennettu
Riina
Pässivaari
Poissa Poissa

Muru Metsäneläin

« Vastaus #13 : 03.04.09, 09:22 »

Joo Petri, sori. Mä olen tällä hetkellä niin väsynyt että taidan kirjoittaa vähän sekavasti.  :-[

Mulla on noita alareunassa olevia merkkejä revennyt luvattoman paljon.  surullinen Muutamilla ostolampailla on merkit yläreunoissa pysynyt hyvin. Koska näitä ei kuitenkaan ole tasamäärää katraassani, niin en uskalla vetää suoria johtopäätöksiä.
tallennettu

Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: