24.05.12, 08:37 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pitopaikka/tilatunnus?(Laidun naapurin tontilla)  (Luettu 928 kertaa)
semppu
Oinas
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

« : 10.02.09, 14:30 »

Naapurini on kysellyt, että saisiko ottaa lampaita meiltä kesäksi rantakaistaleelle, (1km meiltä). Olen luvannut joksikin aikaa kaikki tai mahdolliset pässikaritsat, jos hommaa tilatunnuksen. Hän ei ole kuitenkaan innostunut tilatunnuksesta- onko mahdollista minun hommata siitä itselleni erillinen pitopaikkatunnus?
tallennettu
Riina
Pässivaari
Poissa Poissa

Muru Metsäneläin

« Vastaus #1 : 10.02.09, 14:33 »

Käsittääkseni on mahdollista.  hymy
tallennettu

"Joka mäyrän saa, myös mäyrän pitää." 
http://mayranvarisetsuomenlampaat.net/
semppu
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : 10.02.09, 14:41 »

:)Ok, kiitos, on niin vehmas rantalaidun että pitopaikkatunnuksen hommaaminen tuntuu pieneltä vaivalta. Naapuri aitaa ja tekee katoksen. Ja lainalampaita halusi nimenomaan.;D
tallennettu
shavia
Oinas
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #3 : 10.02.09, 22:24 »

Tuliko muuten hiljattain helpotusta tuohon pitopaikkatunnuksen tulkintaan? Muistaakseni ainakin tarkoitus oli, että jatkossa ei tarvitsisi muodostaa erillisiä pitopaikkoja laidunlohkoille, jotka ovat yhden lampurin hallinnassa suurin piirtein samalla alueella. Säästäisi nimittäin paljon turhanpäiväistä siirtoilmoittelun vaivaa.

Jos itse olisin tuossa vastaavassa tilanteessa (ja ehkä ensi kesänä olenkin), tekisin yksinkertaisesti suullisen (tai vaikka kirjallisenkin) vuokrasopimuksen alueesta (lampaiden laidunnuksen osalta) ja käyttäisin ihan omaa pitopaikkatunnustani. Mielestäni omilla ja vuokratuilla alueilla ei tarvita erillistä pitopaikkatunnusta. Paikallinen viranomainen saattaa haluta tulkita asian jotenkin toisinkin, ja toki on tanssittava hänen pillinsä mukaan sitten, mutta ei aiemmin.

Parhaimman tiedon tietysti saa, kun kysäisee etukäteen kunnan maaseutuviranomaiselta.
tallennettu
suviande
Mummouuhi
Poissa Poissa

riiviöt ;)

« Vastaus #4 : 10.02.09, 22:40 »

Onnistuu!
Mun isän navetta on meidän pitopaikkana ja siellä on mun lampaitakin :hymy Vaikka kilometrejä väliin mahtuukin 162 km..
tallennettu

Lambit reilut 70 kipaletta, riiviövuohia 14 kpl, poni, 3 kissaa, 6 kania sekä lypsykarja..
Vahtimassu
Mummouuhi
Poissa Poissa

Nöfnöf

« Vastaus #5 : 10.02.09, 22:43 »

No, mä luulen et menis kans samalla sun omilla pitopaikkatunnuksilla ne siellä laitumellakin. Sullakaan kun ei mistää isosta määrästä ole käsittääkseni kyse etkä ole tukien piirissä, niin tuskin edes on odotettavissa mitää tarkastuksia.

Mut saat sinä siihen oman pitopaikkatunnuksen sille laitumelle.
Meillä oli viime kesänä laitumella kauempana kotoa ja ei erillistä pitopaikkaa sille laitumelle haettu. Todettiin sihteerin kans et vielä on lähellä kotia.
tallennettu
semppu
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #6 : 10.02.09, 23:49 »

Aivan...

Linnuntietä tuo ei ole kuin muutama sata metriä, jos puita ei olis niin sinne näkis tästä meidän ikkunasta. Että eiköhän se sitten olis vielä periaatteessa samaa pitopaikkaa. silmänisku
tallennettu
Aulimaija
Pässivaari
Paikalla Paikalla

www.laurilan.net

« Vastaus #7 : 11.02.09, 12:07 »

Mä hommasin viime kesänä myös pitopaikkatunnuksen erään toisen ihmisen maille, missä laidunsi meidän uuhia. Siellä siis ei ollut muita eläimiä kuin meidän mammat. Tarkoituksena on, että sinne menee uuhia useampana vuonna peräkkäin..
tallennettu

Olethan tutustunut sivuihini osoitteessa www.laurilan.net
marjukka
Pässi
Paikalla Paikalla

« Vastaus #8 : 19.02.09, 15:35 »

Vein yhtenä vuonna pari päkättiä kylän kesäjuhlille, ja kun sattui olemaan muutakin asiaa maataloussihteerille, kysyin tekeekö hän samalla oman pitopaikkatunnuksen tuolle kesäjuhlapaikalle.  Sanoi, että hänen luvallaan saan lampaat sinne viedä .....
tallennettu
semppu
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #9 : 02.06.09, 12:16 »

Nyt meillä tilanne muuttuikin sen verran, ettei tämä lähinaapuri voikaan ottaa pässejä kesäksi. Eräs toinen innokas ottaja olisi, mutta hänellä ei ole pitopaikkatunnusta ja on toisen kunnan alueella. Olisko mahdollista saada tästäkin mun oma pitopaikka? (Tämä pässien kesäpitäjä ei ole innokas täyttelemään papruja...)

Tulostin jo lomakkeen "Eläinten pitopaikat rekisteröinti-ja muutosilmoitus" mutta tarvitsisin apua lomakkeen täyttämiseen. Mistä sitä saa? En kerta kaikkiaan saa selvää, mikä on "ensisijainen pitopaikka" (onko se tämä minun oma paikkani?) ja mikä "uusi pitopaikka" ja mikä "pitopaikan muut paikat"? Olen ihan sekaisin tästä lomakkeesta. Olis helppo jos olisi vain ensisijainen paikka, joka on tää mun tontti. Sitten uusi pitopaikka, joka olis tän kaverin tontti toisessa kunnassa. Mutta mitä ihmettä on nuo pitopaikan muut paikat?

Olisko joku mäihällä hiljattain ollut tässä tilanteessa, ja täyttänyt samaa lomaketta.

Helppo olis minulle, jos tämä kaveri rekisteröityis ite. Mutta hällä on vain puoli hehtaaria pusikkoa ja haluan hakea pässit pois sitten kun syötävä loppuu. Itelläni ei ole tässä liikaa lohkoja, että voisin pitää erillään pässit ja uuhet koko kesän, niin tuosta olis kyllä verraton apu. Mutta saa nähdä tuleeko tästä mitään... :-\
« Viimeksi muokattu: 02.06.09, 18:42 kirjoittanut semppu » tallennettu
Sirppi
Mummouuhi
Poissa Poissa

Texeltyttö

« Vastaus #10 : 02.06.09, 13:23 »

No mä olen tehnyt sen periaatepäätöksen, että rekisteröin omina pitopaikkoinani vain ne paikat jotka ihan aikuisten oikeesti on mun hallinnassani, eli naapureille en kesälampaita luovuta jos ovat niin avuttomia etteivät muutamaa paperia saa täytettyä. Tämä ihan siitä syystä, ettei tule harmeja siitä että joku esim ei osaa elikoita sitten kuitenkaan hoitaa ja sitten selvitellään kuka maksaa eläinlääkärikulut ja voiko niitä kesälampaita lopettaa kun "naapurin Lotta-Sakari" on niihin niin kiintynyt.

Kyllä se kunnan maatalousheppu niiden papereiden täytössä neuvoo, saavat jopa palkkaa siitä
tallennettu

suviande
Mummouuhi
Poissa Poissa

riiviöt ;)

« Vastaus #11 : 02.06.09, 14:03 »

Kyllähän sekin onnistuu, kuten tuossa jo aiemminkin olen vastannut silmänisku
tallennettu

Lambit reilut 70 kipaletta, riiviövuohia 14 kpl, poni, 3 kissaa, 6 kania sekä lypsykarja..
semppu
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #12 : 02.06.09, 18:49 »

Kiitokset opastuksesta, tämä onnistuu kyllä nyt. Vahtimassu antoi jo selkeät ohjeet. Turhaan aina ahistun, kun ei se kuitenkaan ole niin monimutkaista miltä näyttää.  hymy

Itehän mun pitäis olla vain topakampana puhelimessa kysymässä tarkkoja neuvoja, eipä niitä kukaan hoksaa antaa, jos en kunnolla kehtaa sanoa että "nyt tämä lomakkeen täyttö ei kerta kaikkiaan multa yksin onnistu". Olen vähän turhan arka silloin kun pitää jotakuta vaivata hankalilla kysymyksillä. Tulee luovutettua liian helposti!

Eiköhän me pässyköille saada hyvä kesälomapaikka kuitenkin vähäksi aikaa hymy
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: