12.02.12, 00:08 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 8   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: likaisen villan hyödyntäminen  (Luettu 9328 kertaa)
*Shaun*
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #15 : 13.02.09, 09:24 »

Aivan mahtavia istuinalustoja  :-*
Tuli ihan hinku päästä keritsemään takkupyllyt  silmänisku
Ja tuota perunavakoon laittoakin pitää kokeilla kun ainahan sitä tulee sitä huonoakin villaa vaikka kuin hyvääkin.

Likaisia pyllyvilloja olen saanut läheiseltä lampurilta ja niistä olen kyllä ihan kakkoineen ja pissoineen huovutellut istuinalustoja (ei yhtä ihania kuin kuvat tuolla edellä) ja hyvin huopuvat karstaamattakin, liekö siitä niissä olevasta pissasta apua  :hymy
tallennettu

*' Minkä lampaaseen jättää, sen lampaastaan löytää '*
NUNNU
Oinas
Paikalla Paikalla

Sukupuoli: nainen

« Vastaus #16 : 13.02.09, 09:28 »

Oletpa sie keksiäs ja jos tuo ei ole luovuutta, niin mikä sitten? ;D
Hieno teos!
tallennettu
lilja-hillevi
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #17 : 13.02.09, 15:38 »

;D Kiitos, suosittelen pesukonetta nopeana keinona saada aikaista, en ole kylläkään saanut aikaiseksi mitään vähemmän tönkköä, huivikokeilut on menneet enemmän ja vähemmän pieleen  ;D Periksi en anna ...
tallennettu
hudi
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #18 : 13.02.09, 20:58 »

Tosi hiano istuinalusta  hymy. Siis näänkö mä tosta kuvasta oikein, jos olen huomaavinani sen valoverhon edelleen siellä? Eli siis leikkasit rullan verhoineen päivineen kiekoiks? Hieno tottavie. Pitää yrittää itekin jotain pesukonevirityksiä kökkövilloista, oikein innostuin  ;D.
tallennettu
lilja-hillevi
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #19 : 13.02.09, 21:29 »

Siinähän se on Mummon valoverho  ;D Levitin sen lattialle ja jostain kummallisesta ajatuskuviosta johtuen sitten suoraan päälle ladoin villat, käärin rullalle, sidoin tiukasti kiinni koko matkalta ja koneeseen. Piti sitten vaan kevyesti aukaista rulla, höh... kiinni oli, ei auennut. Sitä verhoa on siinä istuinalustan joka 'kiekossa' kuin kääretortussa täytteet  ;D
tallennettu
Tiina K
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #20 : 14.02.09, 16:12 »

No voi vihtori ku on hieno!! Toiset ne osaa...
tallennettu
lilja-hillevi
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #21 : 14.02.09, 18:56 »

... Toiset ne osaa...

Noohh... tässähän siis kävi niin etten osannut!  ??? Tästähän piti tulla upea, kauniin ruskea, pehmeä ja notkea istuin alusta, sileäkin vielä oli haaveena  ;D Se verhon peijakas vaan takertui kiinni koko pakettiin. Työn olin kuitenkin tehnyt ja koneessa sen pyörittänyt niin ei antanut luonto periksi jättää roskikseen  ;D Suosittelen yritystä muillekin, aina niistä jotakin valmista tulee, jos ei muuta niin lapsille matopötköjä, silmiä ja muita lisäten.
tallennettu
Ninnu
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #22 : 15.02.09, 16:55 »

Jääkö noista verhoon kiedotuista villoista kuinka paljon "töhnää" tai hajua koneeseen ja tuleviin pyykkeihin?

Lähinnä ajattelin, kun vauva talossa, ettei ole ihan lampaan hajuinen vastasyntynyt ??? ;D
tallennettu
lilja-hillevi
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #23 : 15.02.09, 17:49 »

Minulla valoverho oli ainakin niin suuri että villan jälkeen riitti vielä lukuisia kierroksia villan päälle. Ei näkynyt villaa läpi enää. Keitin lakanat seuraavassa koneellisessa ja niissä ei ollut villaa eikä hajua, nukkasihdin puhdistin ennen pesua. Kyllä se 95 astetta haihdutti hajut. Villajäämiä ei ole koskaan näkynyt enää seuraavissa pesuissa nukkasihdissä. Eikä  viemärikään ole tukkiintunut onneksi  ;D Voisin kyllä itse pyörittää toisenkin keittopyykin läpi ennen vauvanpyykkiä, ei ainakaan mietityttäisi.
tallennettu
Kaisa
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #24 : 15.02.09, 22:01 »

Meillä kyllä viemärit päästäisivät viimeisen röyhtäisyn jos pesukoneeseeen villa pistäisin....mun koneessa kun nukkasihti on mallia "tennispallo jää hyvällä onnella kiinni"  :hymy
tallennettu

www.uniikkituote.net
Suurmäen kartanon eläimet:
puput Hanna, Pinja, Pumpuli, Hermiina, Justiina, Suklaa, Jussi, Tiku
kainuunharmaat Taimi + Lowiisa, Sissi, P.Olavi, T.Tähti
suomenvuohet Aatu, Jooseppi ja kuttu Aino + kaksi pukkikiliä
Kullervo-kukko ja 6 rouvaa, 4 tipua
kissaherra Läski
lilja-hillevi
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #25 : 15.02.09, 23:42 »

Kaksi sukkahousun 'punttia' jos olisi vedettynä villapötkön päälle, voisi sullakin ehkäistä enimmät viemärintukkijat  ;D
tallennettu
Katri/Jukka
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #26 : 29.03.09, 21:31 »

Ladoin likavilloja paksulti mahdollisimman tiiviisti lakanan päälle ja kiersin rullalle, sitten pesukoneeseen, tuli hyviä istuinalustoja.

Itse laitoin vielä lakanan ja villan väliin muovipussin. Ei tarttunut villa lakanaan kiinni. hymy
tallennettu

Uudet sivut    http://korpa.webs.com/ vielä hiukan kesken, blogi http://kortehaka.vuodatus.net/
lilja-hillevi
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #27 : 29.03.09, 22:29 »

Pysyikö villa paikoillaan, ettei tullut reikiä ja ihan kaljuja kohtia? Mulla oli yksi kokeilu sellainen, tosin paikkasin neulahuovutuksella reiät suurinpiirtein ja uusiksi koneeseen sen jälkeen, hyvä tuli  ;D Paitsi aina hiukkasen möykkelinen lopputulos kun likavilla on vaan ladottu käsikopelolla tunnustellen  muikea hymy
tallennettu
Katri/Jukka
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #28 : 30.03.09, 10:06 »

Pysyikö villa paikoillaan, ettei tullut reikiä ja ihan kaljuja kohtia? Mulla oli yksi kokeilu sellainen, tosin paikkasin neulahuovutuksella reiät suurinpiirtein ja uusiksi koneeseen sen jälkeen, hyvä tuli  ;D Paitsi aina hiukkasen möykkelinen lopputulos kun likavilla on vaan ladottu käsikopelolla tunnustellen  muikea hymy

Ekaan tuli reikiä.. Kun en laittanut kuin toiselle puolen muovipussin, Jäi aika tiukkaan se villa siihen lakanaan kiinni :hymy. Toisesta tulikin sit melko paksu, kun laitoin varmasti tarpeeks villaa ettei tulis niitä reikiä.. Tässä jälemmässä oli siis muovipussit molemmin puolin.. ;D
tallennettu

Uudet sivut    http://korpa.webs.com/ vielä hiukan kesken, blogi http://kortehaka.vuodatus.net/
lilja-hillevi
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #29 : 30.03.09, 15:49 »

No just, olisi kiva nähdä kuvia sun töistä ? Ihan pakko taas alkaa kokeileviin hommiin itsekin, tämä on ehdottomasti niin hauskaa ja helppoa ja palkitsevaa ... toisinaan  ;D
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 8   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: