|
Aulimaija
|
 |
« Vastaus #975 : 20.05.10, 08:54 » |
|
Onnea MH:lle vaaveista  SÀ olit tosi reipas kÀtilö ja helppo autettava 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Suusanna
PĂ€ssi

Poissa
Sukupuoli: 
SÀrmÀ
|
 |
« Vastaus #976 : 20.05.10, 09:53 » |
|
Onnea Xaus ihanista vaaveista! Tosi suloisia ovatkin!
MH:lle myös onnittelut vauveleista!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
MH
|
 |
« Vastaus #977 : 20.05.10, 10:30 » |
|
Onnea MH:lle vaaveista  SÀ olit tosi reipas kÀtilö ja helppo autettava  Voi kiitos  Aika mahtava olotila oli kyllÀ (ja edelleen on), kun tuli tehtyÀ jotain, mihin ei ehkÀ muutama vuosi sitten olisi KOSKAAN uskonut joskus "joutuvansa"!  MitenkÀ tarkasti noita karitsointeja pystyy oikein ajoittamaan? Ensi talvea/kevÀttÀ tÀssÀ tÀnÀÀn mietin, ettÀ olisi saatava karitsoinnit osumaan oman loman ajaksi (ja lomia en pysty itse muuttelemaan/pyytÀmÀÀn, vaan ne on aina tietyt pÀtkÀt). Tuli nimittÀin sellainen olo, ettÀ voi kauhistus, jos tÀmÀ karitsointi olisi sattunut pÀivÀsaikaan, kun olen "oikeissa" töissÀ  Onneksi oli tuurit tÀnÀ vuonna kohdallaan!!!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
pikkukana
|
 |
« Vastaus #978 : 20.05.10, 10:37 » |
|
Onnea MH!! 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Suusanna
PĂ€ssi

Poissa
Sukupuoli: 
SÀrmÀ
|
 |
« Vastaus #979 : 20.05.10, 12:26 » |
|
MH: Katso siitÀ uuhen odotusaikalaskurista: http://www.elisanet.fi/kampakorvan/odotuslaskuri.htmMÀ oon siitÀ katsonut, ettÀ kun jonain tiettynÀ pÀivÀnÀ astuttaa, ettÀ koska on laskettu aika, tietty niitÀ poikkeamia tulee, mulla on heittÀnyt tÀhÀn mennessÀ max 3 pÀivÀÀ (tosin vasta 3 karitsointia), yksi oli 3 pÀivÀÀ etuajassa, toinen saman verran myöhÀssÀ ja kolmas pÀivÀn myöhÀssÀ, ettÀ aika tarkkaan tolla pystyy ajoittamaan, jos vaan uuhi on "anteliaalla pÀÀllÀ" 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
MH
|
 |
« Vastaus #980 : 20.05.10, 13:53 » |
|
Suusanna: Tarkoitus on pistÀÀ pÀssit ja uuhet omiin astutusryhmiin. Nyt uuhet oli pÀssin kanssa 5vkoa, enkÀ yhtÀ ainutta astumista nÀhnyt (ainakaan en tajunnut nÀhneeni  )
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Mara
|
 |
« Vastaus #981 : 20.05.10, 15:02 » |
|
MÀ olen muutaman uuhen pitÀjÀnÀ tehnyt aina niin, ettÀ pÀivittÀin laitan uuhen ja pÀssin yhteen ja katson tapahtuuko mitÀÀn. Jos tapahtuu, laitan pÀivÀn ylös. Sitten saa aika tarkkaan tuon lasketun ajan. MÀ olen niin kova stressaamaan tuollaisista, ettÀ pöljÀksihÀn siinÀ tulisi, jos pitÀisi viisi viikkoa kyylÀtÀ parin uuhen poikimisia. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Suusanna
PĂ€ssi

Poissa
Sukupuoli: 
SÀrmÀ
|
 |
« Vastaus #982 : 20.05.10, 15:06 » |
|
MH: Ok, mÀ en kÀytÀ noita ryhmiÀ, meillÀ niin pienet tilat ja vÀhÀn elikoita. Mara Kovanen: Sama juttu tÀÀllÀ, en ole uuhta pitÀnyt kuin max tunnin, joskus vartinkin vaan, pÀssin kanssa kun oon nÀhnyt astumisen ja sit vaan pÀivÀ ylös, ei ole vielÀ kertaakaan pettÀnyt  Nyt kokeilin astuttaa yhtÀ uuhta, mutta ei antanut pÀssin kiivetÀ selkÀÀn, tÀytyy kokeilla joku pÀivÀ uudestaan. MeillÀ kun noi ei nÀytÀ mitÀÀn selkeitÀ kiiman merkkejÀ yksikÀÀn...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
MH
|
 |
« Vastaus #983 : 20.05.10, 15:15 » |
|
Niin, noin saisi kyllÀ tarkemman ajan... MeillÀkin on pienet tilat, ja olin ajatellut, ettÀ tilat saisi tehokkaimmin kÀyttöön taas siten, ettÀ tekee 1-3 astutusryhmÀÀ omiin "aitauksiinsa", joissa voisivat olla pitkÀlle syksyÀ. Sitten kevÀtpuolella pÀssit yhteen noista ja toisista kahdesta vÀliseinÀ pois, niin uuhet saisivat ison tilan.
MeillÀ on tÀllÀ hetkellÀ 2 pÀssiÀ, joten pitÀisi sitten olla vielÀ erillinen tila, mihin pÀssi ja uuhi laitetaan. Tai voisivathan nuo ponin karsinassa kiksautella tunnin-pari;-)...tÀytyypÀ ottaa harkintaan!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Mara
|
 |
« Vastaus #984 : 20.05.10, 15:28 » |
|
^Ei niitten tarvi kiksautella kuin pari minuuttia  Tai oikeestaan pari sekuntia... 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
|
MH
|
 |
« Vastaus #986 : 20.05.10, 20:58 » |
|
Joo, se on pisto, poisto ja ravistus  Ilmankos "jÀi nÀkemÀttÀ"  Tai siis nÀin todennÀköisesti useammankin kerran, mutta hölömönÀ luulin, ettÀ pÀssi ei pÀÀssyt vielÀ kunnolla selkÀÀn, kun uuhi jo luiskahti alta. Heh, on sitÀ vihreÀ vielÀ nÀissÀ hommissa 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Petri
|
 |
« Vastaus #987 : 20.05.10, 21:29 » |
|
Ruotsin -opintomatkalla aikanaan meille kerrottiin nÀistÀ synkronoiduista kiimoista (hormonitamponeilla). SiinÀ kiimassa oleva uuhi tuodaan pÀssin luo, pari hyppyÀ ja sitten jo uutta uuhta kehiin. Kuulemma 50 uuhtakin pÀivÀssÀ onnistuu.
MeillÀ nyt pÀssit töissÀ, toisen astutusvyö luiskahti heti pois, joten siellÀ puolen kontrolli... No, pÀÀtettiin sitten tilata ultraaja kesemmÀllÀ, ei stressata nyt kirjanpidon kanssa.
Petri
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Suusanna
PĂ€ssi

Poissa
Sukupuoli: 
SÀrmÀ
|
 |
« Vastaus #988 : 20.05.10, 22:43 » |
|
MH:  MÀkin ekan kerran "varmistelin" kun en voinut millÀÀn uskoa, ettÀ sellanen pikainen luiskahdus voi olla jo napakymppi, mut olihan se sit uskottava kun nÀki tuloksen 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
MH
|
 |
« Vastaus #989 : 20.05.10, 23:58 » |
|
 Tarkastelin nyt nuo uudet "valkoiset" karitsat tarkemmin ja eivÀt olekaan ihan valkoisia. PÀssillÀ on kyljessÀ vaalean ruskea, melkein kÀmmenen kokoinen laikku ja vieressÀ sellainen peukalon pÀÀn kokoinen tummemman ruskea tÀplÀ. Jaloissa on ruskeaa samoin pÀÀssÀ silmien ympÀrillÀ. Uuhikaritsalla on ruskeaa niskassa isompi lÀiskÀ sekÀ silmien ympÀrillÀ, korvissa ja nenÀn pÀÀllÀ pienempiÀ ruskeita alueita. Mustalla uuhikaritsalla on valkoinen, aika ohut töyhtö pÀÀlaella ja hivenen harmaata huulissa, joten harmaantuneen. Laitan kuvia myöhemmin, nyt on kaaduttava sÀnkyyn ja nukuttava ilman "tarkastuskÀyntiherÀÀmistÀ" aamuun (eli kello viiteen...) asti 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|