11.02.12, 04:10 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 87   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Karitsoinnit alkavat  (Luettu 55303 kertaa)
Nina
Pässi
Poissa Poissa

Toteutunut unelma: Lahja

« Vastaus #15 : 31.01.09, 14:40 »

Onnea Aulimaijalle kileistä hymy. Täällä kaikkien kuumeilijoiden joukossa ilmoittaudun kilikuumeiseksi. Onneksi meillä ei ole tilaa pukille ;D
tallennettu

Apila on hyvä kukka, samoin päivänkakkara,
lammas joka puskee, on huomenna makkara.
pikkukana
Pässivaari
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Maya

« Vastaus #16 : 31.01.09, 21:00 »

Onnea Aulimaija kileistä!!   muikea hymy
tallennettu

Vahtimassu
Mummouuhi
Poissa Poissa

Nöfnöf

« Vastaus #17 : 01.02.09, 23:25 »

Meilläkin sitten aukesi karitsatili tänään kun eka uuhi karitsoi, kolme mustaa karitsaa 2 uuhta ja 1 pässi!  ;D
On ne vaan aina niin suloisia nuo karitsat!  :-*
tallennettu
suviande
Mummouuhi
Poissa Poissa

riiviöt ;)

« Vastaus #18 : 01.02.09, 23:27 »

Mä täällä odottelen, josko ensi yönä tän satsin viimeinenkin lykkäisi tenavat pihalle ;D Kovasti se ähkii ja puhkii, välillä vähän supisteleekin, limaa tulee..Saas nähdä miten meidän käy..Joko tapahtuu vai vieläkö pitää odotella.. :hymy Sais kyllä tulla jo, sen verran mahtavassa kunnossa on tämä texelmamma silmänisku
tallennettu

Lambit reilut 70 kipaletta, riiviövuohia 14 kpl, poni, 3 kissaa, 6 kania sekä lypsykarja..
Aulimaija
Pässivaari
Poissa Poissa

www.laurilan.net

« Vastaus #19 : 01.02.09, 23:39 »

Onnea vahtimassulle! Ekat karitsat ovat jotenkin spesiaaleja joka vuosi  :-*
tallennettu

Olethan tutustunut sivuihini osoitteessa www.laurilan.net
Ushva
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #20 : 03.02.09, 11:30 »

Meillä karitsoi Miina perjantaina kaksi mustaa pässikaritsaa joilla on valkoiset tukat päässä ja viime yönä Vilma sai tytön ja pojan, joista tyttö melkein musta ja pojalla valkoista päässä ja jaloissa. Pauliinalta tulleesta Aukustista on nyt sitten tullut isä!  muikea hymy
Aulimaijalta tulleet Hippu ja Hulda karitsoi vasta sitten  ensi vuonna jos hyvin käy.

Tuo Vilma-uuhi mua vähän mietityttää, kun se on tosi arka eikä oikeen vieläkään päästä karitsoita imemään. Maitoakin siltä tulee tosi vähän jos vertaa Miinaan jolla maitoa on ollut paljon alusta asti. Karitsat eivät mitenkään innokkaasti yritä juomaan, vaikka olen pitänyt uuhta kiinni ja ohjannut niitä tissille. Onko ne ehkä kuitenkin saaneet tarpeekseen maitoa?  ??? Huutaako karitsat aina jos ne on nälkäisiä? Nuo ovat aika hiljaisia ja nukkuvat vaan. Toisen näin pissaavaan, pissaako ne aluksi vaikka eivät olisikaan juoneet, vai onko tuo merkki siitä että jotain on ainakin mahaan saatu? Karitsointi meni normaalisti ja jälkeiset ovat tulleet  ja oon tunnuttanut kauralla, primolla ja soijarouheella. Kivennäisenä on ollut vain lammashertta, olisiko pitänyt antaa jotain muuta? Tahtoo olla kaikissa muissa kuparia, niin en oo uskaltanut antaa kun nuo on texel-risteytyksiä. Missä vaiheessa kannattaa alkaa pullottamaan, siis kauanko vielä seurailen tilannetta?
tallennettu
Aulimaija
Pässivaari
Poissa Poissa

www.laurilan.net

« Vastaus #21 : 03.02.09, 11:36 »

Kyllä suomenlammaskaritsat huutavat jos niillä on nälkä.
tallennettu

Kats
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #22 : 03.02.09, 11:41 »

Täällä alkoi vuoden ensimmäinen karitsointikausi eilen.
« Viimeksi muokattu: 03.02.09, 23:28 kirjoittanut Kats » tallennettu

Sanna B
Mummouuhi
Poissa Poissa

Viljami

« Vastaus #23 : 03.02.09, 12:11 »

Ushva: jos näyttää että karitsa kulkee selkä köyryssä silloin anna lisämaitoa..
tallennettu

Sanna + uuhet: Tikku, Takku, Taika, Tytti, Tarina, Tiivi, Taavi, Rokki, Riitti, Tellu, Tyyne, Utu, Usva, Urpu, Unikko, Uni, + 28 karitsaa sekä siitospässi Jussila
Riina
Pässivaari
Poissa Poissa

Muru Metsäneläin

« Vastaus #24 : 03.02.09, 12:44 »

Kokeile tuleeko emältä ylipäätään vetimistä maitoa. Mä laittaisin heti tuttipullolle, jos rupeavat kulkemaan selkä köyryssä. Samoin antaisin ADE+seleeniliuosta suoraan suuhun.
tallennettu

"Joka mäyrän saa, myös mäyrän pitää." 
http://mayranvarisetsuomenlampaat.net/
Ushva
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #25 : 03.02.09, 18:24 »

Maitoa tulee, mutta tosi tiukassa on. Nyt Vilma kyllä päästää karitsat syömään ja seisoo kiltisti paikallaan, mutta vaikea arvioida saako ne sieltä mitään. En ole huomannut että olisivat selkä köyryssä, huomaako sen ihan selvästi tällainenkin kokematon kuin minä? Kun vertaan esim. Miinan karitsoihin niin ihan samalta näyttävät, mutta paljon laihemmilta. Onhan niillä tietysti ikäeroakin.
Mulla on nyt kaikki valmiina hommattuna siltä varalta jos pulloruokintaa pitää aloittaa, mutta tietysti olis parasta jos uuhi itse nämä hoitaisi. En ihan herkästi haluaisi puuttua tuohon hommaan, ettei tuu enemmän haittaa kuin hyötyä.
tallennettu
Petri
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #26 : 03.02.09, 18:33 »

En ihan herkästi haluaisi puuttua tuohon hommaan, ettei tuu enemmän haittaa kuin hyötyä.
Just näin!

Petri
tallennettu
Sanna B
Mummouuhi
Poissa Poissa

Viljami

« Vastaus #27 : 03.02.09, 21:00 »

sen kyllä huomaa jos kulkevat selkä köyryssä.. Kolmen päivän punnituksen yhteydessä olen itse antanut ade-seleeni liuosta mut ei missään tapauksessa yli annostusta..
tallennettu

Sanna + uuhet: Tikku, Takku, Taika, Tytti, Tarina, Tiivi, Taavi, Rokki, Riitti, Tellu, Tyyne, Utu, Usva, Urpu, Unikko, Uni, + 28 karitsaa sekä siitospässi Jussila
Vahtimassu
Mummouuhi
Poissa Poissa

Nöfnöf

« Vastaus #28 : 03.02.09, 21:10 »

Meillä tänää jatkuu..kahdet karitsat, kaksoset molemmille, harmakselle ihanat harmaantuvat uuhi ja pässi (Aulimaija, Hessun ekat jalkeläiset  silmänisku ) ja (jälleen) mustat suomalaiset..missä mun ruskeet luuraa?  ??? no, vielä on toivoa ku tää on vasta alussa.. silmänisku
tallennettu
Aulimaija
Pässivaari
Poissa Poissa

www.laurilan.net

« Vastaus #29 : 03.02.09, 21:26 »

Meillä tänää jatkuu..kahdet karitsat, kaksoset molemmille, harmakselle ihanat harmaantuvat uuhi ja pässi (Aulimaija, Hessun ekat jalkeläiset  silmänisku )
Oih  :-*
tallennettu

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 87   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: