Nina
Pässi

Poissa
Toteutunut unelma: Lahja
|
 |
« Vastaus #15 : 31.01.09, 14:40 » |
|
Onnea Aulimaijalle kileistä  . Täällä kaikkien kuumeilijoiden joukossa ilmoittaudun kilikuumeiseksi. Onneksi meillä ei ole tilaa pukille ;D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Apila on hyvä kukka, samoin päivänkakkara, lammas joka puskee, on huomenna makkara.
|
|
|
|
pikkukana
|
 |
« Vastaus #16 : 31.01.09, 21:00 » |
|
Onnea Aulimaija kileistä!! 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Vahtimassu
Mummouuhi

Poissa
Sukupuoli: 
Nöfnöf
|
 |
« Vastaus #17 : 01.02.09, 23:25 » |
|
Meilläkin sitten aukesi karitsatili tänään kun eka uuhi karitsoi, kolme mustaa karitsaa 2 uuhta ja 1 pässi! ;D On ne vaan aina niin suloisia nuo karitsat! :-*
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
suviande
|
 |
« Vastaus #18 : 01.02.09, 23:27 » |
|
Mä täällä odottelen, josko ensi yönä tän satsin viimeinenkin lykkäisi tenavat pihalle ;D Kovasti se ähkii ja puhkii, välillä vähän supisteleekin, limaa tulee..Saas nähdä miten meidän käy..Joko tapahtuu vai vieläkö pitää odotella.. :  Sais kyllä tulla jo, sen verran mahtavassa kunnossa on tämä texelmamma 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Lambit reilut 70 kipaletta, riiviövuohia 14 kpl, poni, 3 kissaa, 6 kania sekä lypsykarja..
|
|
|
|
Aulimaija
|
 |
« Vastaus #19 : 01.02.09, 23:39 » |
|
Onnea vahtimassulle! Ekat karitsat ovat jotenkin spesiaaleja joka vuosi :-*
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ushva
Karitsa

Poissa
|
 |
« Vastaus #20 : 03.02.09, 11:30 » |
|
Meillä karitsoi Miina perjantaina kaksi mustaa pässikaritsaa joilla on valkoiset tukat päässä ja viime yönä Vilma sai tytön ja pojan, joista tyttö melkein musta ja pojalla valkoista päässä ja jaloissa. Pauliinalta tulleesta Aukustista on nyt sitten tullut isä!  Aulimaijalta tulleet Hippu ja Hulda karitsoi vasta sitten ensi vuonna jos hyvin käy. Tuo Vilma-uuhi mua vähän mietityttää, kun se on tosi arka eikä oikeen vieläkään päästä karitsoita imemään. Maitoakin siltä tulee tosi vähän jos vertaa Miinaan jolla maitoa on ollut paljon alusta asti. Karitsat eivät mitenkään innokkaasti yritä juomaan, vaikka olen pitänyt uuhta kiinni ja ohjannut niitä tissille. Onko ne ehkä kuitenkin saaneet tarpeekseen maitoa? ??? Huutaako karitsat aina jos ne on nälkäisiä? Nuo ovat aika hiljaisia ja nukkuvat vaan. Toisen näin pissaavaan, pissaako ne aluksi vaikka eivät olisikaan juoneet, vai onko tuo merkki siitä että jotain on ainakin mahaan saatu? Karitsointi meni normaalisti ja jälkeiset ovat tulleet ja oon tunnuttanut kauralla, primolla ja soijarouheella. Kivennäisenä on ollut vain lammashertta, olisiko pitänyt antaa jotain muuta? Tahtoo olla kaikissa muissa kuparia, niin en oo uskaltanut antaa kun nuo on texel-risteytyksiä. Missä vaiheessa kannattaa alkaa pullottamaan, siis kauanko vielä seurailen tilannetta?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Aulimaija
|
 |
« Vastaus #21 : 03.02.09, 11:36 » |
|
Kyllä suomenlammaskaritsat huutavat jos niillä on nälkä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Kats
|
 |
« Vastaus #22 : 03.02.09, 11:41 » |
|
Täällä alkoi vuoden ensimmäinen karitsointikausi eilen.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 03.02.09, 23:28 kirjoittanut Kats »
|
tallennettu
|
|
|
|
Sanna B
Mummouuhi

Poissa
Sukupuoli: 
Viljami
|
 |
« Vastaus #23 : 03.02.09, 12:11 » |
|
Ushva: jos näyttää että karitsa kulkee selkä köyryssä silloin anna lisämaitoa..
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Sanna + uuhet: Tikku, Takku, Taika, Tytti, Tarina, Tiivi, Taavi, Rokki, Riitti, Tellu, Tyyne, Utu, Usva, Urpu, Unikko, Uni, + 28 karitsaa sekä siitospässi Jussila
|
|
|
|
Riina
|
 |
« Vastaus #24 : 03.02.09, 12:44 » |
|
Kokeile tuleeko emältä ylipäätään vetimistä maitoa. Mä laittaisin heti tuttipullolle, jos rupeavat kulkemaan selkä köyryssä. Samoin antaisin ADE+seleeniliuosta suoraan suuhun.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ushva
Karitsa

Poissa
|
 |
« Vastaus #25 : 03.02.09, 18:24 » |
|
Maitoa tulee, mutta tosi tiukassa on. Nyt Vilma kyllä päästää karitsat syömään ja seisoo kiltisti paikallaan, mutta vaikea arvioida saako ne sieltä mitään. En ole huomannut että olisivat selkä köyryssä, huomaako sen ihan selvästi tällainenkin kokematon kuin minä? Kun vertaan esim. Miinan karitsoihin niin ihan samalta näyttävät, mutta paljon laihemmilta. Onhan niillä tietysti ikäeroakin. Mulla on nyt kaikki valmiina hommattuna siltä varalta jos pulloruokintaa pitää aloittaa, mutta tietysti olis parasta jos uuhi itse nämä hoitaisi. En ihan herkästi haluaisi puuttua tuohon hommaan, ettei tuu enemmän haittaa kuin hyötyä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Petri
|
 |
« Vastaus #26 : 03.02.09, 18:33 » |
|
En ihan herkästi haluaisi puuttua tuohon hommaan, ettei tuu enemmän haittaa kuin hyötyä.
Just näin! Petri
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Sanna B
Mummouuhi

Poissa
Sukupuoli: 
Viljami
|
 |
« Vastaus #27 : 03.02.09, 21:00 » |
|
sen kyllä huomaa jos kulkevat selkä köyryssä.. Kolmen päivän punnituksen yhteydessä olen itse antanut ade-seleeni liuosta mut ei missään tapauksessa yli annostusta..
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Sanna + uuhet: Tikku, Takku, Taika, Tytti, Tarina, Tiivi, Taavi, Rokki, Riitti, Tellu, Tyyne, Utu, Usva, Urpu, Unikko, Uni, + 28 karitsaa sekä siitospässi Jussila
|
|
|
Vahtimassu
Mummouuhi

Poissa
Sukupuoli: 
Nöfnöf
|
 |
« Vastaus #28 : 03.02.09, 21:10 » |
|
Meillä tänää jatkuu..kahdet karitsat, kaksoset molemmille, harmakselle ihanat harmaantuvat uuhi ja pässi (Aulimaija, Hessun ekat jalkeläiset  ) ja (jälleen) mustat suomalaiset..missä mun ruskeet luuraa? ??? no, vielä on toivoa ku tää on vasta alussa.. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Aulimaija
|
 |
« Vastaus #29 : 03.02.09, 21:26 » |
|
Meillä tänää jatkuu..kahdet karitsat, kaksoset molemmille, harmakselle ihanat harmaantuvat uuhi ja pässi (Aulimaija, Hessun ekat jalkeläiset  ) Oih :-*
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|