24.05.12, 08:16 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Gmailin käyttö kielletty  (Luettu 3357 kertaa)
Rasmus
Vahtipässi
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies

Lampolan ylläpitäjä

« : 12.01.09, 09:28 »

Tästä päivästä alkaen Gmail-osoitteiden käyttö ei ole mahdollista Lampolassa rekisteröitymiseen, johtuen jatkuvasta tulvasta Gmail-osoitteilla tehtyjä roskapostirekisteröitymisiä. Olen toistaiseksi saanut kaikki karsittua pois julkisuudesta, mutta valitettavasti tähän kuluva työmäärä on sen verran hukkaan heitettyä, että on parempi kieltää kaikki Gmail-osoitteet toistaiseksi.

Kyseessä on itse asiassa laajempikin ilmiö, kun kiinalainen halpatyövoima on siirtynyt verkkoon ja tehtailee osittain manuaalisesti ja osittain automaattisesti roskatulvaa mm. keskustelupalstoille. Tähän ongelmaan on kyllä olemassa erinäisiä ratkaisuja, mutta tähän hätään tämä on helpoin ja nopein toimenpide. Lähiaikoina toivottavasti voidaan taas sallia Gmailin käyttö, mutta toistaiseksi se ei valitettavasti ole mahdollista. Legitiimien käyttäjien määrä, joilla on Gmail-osoite Lampolassa, on sen verran pieni, että toimenpide on enemmistön edun mukaista.

Jos jollain Gmailia käyttävällä on ongelmia palstalle pääsyn suhteen, voi tarvittaessa laittaa viestiä minulle.

Olen pahoillani tilanteesta, mutta syyttävän sormen voi osoittaa Kiinaan, jossa pyritään pääsemään paremman leivän ääreen vaikka sitten yötä päivää tehtailemalla epätoivoisesti mainosroskaa länsimaisille verkkosivuille. surullinen
tallennettu
Riina
Pässivaari
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Muru Metsäneläin

« Vastaus #1 : 12.01.09, 09:54 »

Sensuroitu.  :hymy
tallennettu

"Joka mäyrän saa, myös mäyrän pitää." 
http://mayranvarisetsuomenlampaat.net/
Mara
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : 12.01.09, 10:47 »

Eikös tuo gmail ole muutenkin vähän epäilyttävä siinä mielessä, että se tavallaan kalastelee käyttäjänsä selailuja, siis hänen sähköpostiviestiensä yhteydessä saattaa sitten näkyä jotain mainoksia jotka liittyvät johonkin hänen googlailemiinsa juttuihin tms.?
Eli esim. jos olen etsiskellyt Googlesta jotain tietoa jostain hyppykupasta  :hymy ja sitten lähetän gmailia jollekin isotädille, niin sen mailin yhteydessä voi olla jotain hyppykuppalääkemainoksia. Sitten isotäti voi päätellä, että jaaha, nyt se on hommannut itselleen tuollaisen taudin  silmänisku
tallennettu
PerttiK
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : 12.01.09, 11:20 »

Sitä isotätiä tuskin sun hyppykuppasi kiinnostaa, joten ei Google niitä mainoksia hänelle lähetä. Sen sijaan jos omia postejasi luet  gmailista selaimella, niin siellä niitä kutinalääkemainoksia voi kyllä olla  ;D
tallennettu
Mara
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #4 : 12.01.09, 12:25 »

Eli silloin en uskaltaisi katsoa meiliäni sen isotädin läsnäollessa  ;D
tallennettu
AaHoo
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #5 : 13.01.09, 01:24 »

Jos jollain Gmailia käyttävällä on ongelmia palstalle pääsyn suhteen, voi tarvittaessa laittaa viestiä minulle.

Ihan hyvä neuvo... paitsi että minä sain aluksi ilmoituksen että pääsy sivustolle on estetty gmail-osoitteen vuoksi, en päässyt lukemaan mitään edes "vieraana", koska en päässyt kirjautumaan ulos. Ilmoituksessa myös käskettiin käyttää vaihtoehtoista mailiosoitetta (mites sen tekee kun ei pääse käsiksi omiin tietoihinsa). Jokainen yritys toi vain uuden ilmoituksen joten en myöskään päässyt käsiksi ylläpidon mailiosoitteeseen jotta olisin voinut laittaa asiasta mailia. Aikani kun vekslasin ja tyhjensin koneen muistista kaiken ja vietin iltani tässä läppärillä niin pääsin takaisin. Mitäs nyt, pitääkö edelleen vaihtaa mailiosoitetta? En kylläkään ajatellut siihen enää käyttää aikaa, kun muuta mailia ei ole enkä ala (taas) luomaan itselleni uutta postia kun vihdoinkin olen löytänyt HYVÄN mailin mitä käyttää.

Valivalivali. Kun kaikki menee perseelleen niin sitten ihan kaikki pikkujututkin menee perseelleen. Nyt raivonurkkaan.
tallennettu
Rasmus
Vahtipässi
Poissa Poissa

Lampolan ylläpitäjä

« Vastaus #6 : 17.01.09, 05:13 »

Kahden tunnukset on nyt korjattu. Lisää korjauspyyntöjä voi laittaa tulemaan.
tallennettu
Pauliina
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #7 : 17.01.09, 12:27 »

Kiitos Rasmus, oot ihana!!
tallennettu
Pulteri
Musta lammas
*
Poissa Poissa

Linssilude

« Vastaus #8 : 17.01.09, 23:33 »

Minä kiitän ja pokkaan.
tallennettu
semppu
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #9 : 18.01.09, 12:55 »

Sama täällä, en päässyt moneen päivään tänne sivustolle, arvatkaa oliko vierotusoireet! (Vaikka harvoin kirjoittelenkin, niin silti käyn lukemassa viestit päivittäin.) hymy
tallennettu
AaHoo
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #10 : 07.02.09, 12:21 »

Mä en edelleenkään pääse tänne takaisin jos en edellisen kerran lähtiessäni kirjaudu ulos (mitä en tietenkään ikinä muista tehdä kun olen tottunut olemaan aina kirjautuneena). Ja sitten täytyy tehdä kaikenmaailman kommervenkit jotta pääsen takaisin, enkä aina jaksa, joten lampola on ollut vähän paitsiossa viimeaikoina. En siis pääse edes vieraana tänne kun kone vaan sanoo että "AaHoo sinulta on pääsy evätty tälle sivustolle"  tai jotain sinnepäin. Mikä rikollinen olo...
tallennettu
Rasmus
Vahtipässi
Poissa Poissa

Lampolan ylläpitäjä

« Vastaus #11 : 08.02.09, 00:16 »

Voitko antaa jonkin vaihtoehtoisen s.postiosoitteen itsellesi, niin vaihdan sen sinulle, jolloin ongelma korjaantuu sinunkin osaltasi? Voit laittaa sen minulle s.postitse, osoite löytyy profiilistani.

Kiitos! hymy
tallennettu
AaHoo
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #12 : 08.02.09, 23:23 »

Mun täytyy ensin löytää jostain se viitseliäisyys että jaksan luoda itselleni uuden mailin ... jonnekkin. En muista salasanoja mun johonkin vanhaan yahoopostiin. Kärsin siihen saakka. hmpfh.

muoks, siis riittääkö että itse muutan sen osoitteen vaan mun omaan profiiliin? Kun aikoinaan kun tänne rekisteröidyin käytössä oli joku muu kuin gmail. Olen sen muuttanut itselleni myöhemmin.
« Viimeksi muokattu: 08.02.09, 23:25 kirjoittanut AaHoo » tallennettu
Rasmus
Vahtipässi
Poissa Poissa

Lampolan ylläpitäjä

« Vastaus #13 : 09.02.09, 00:16 »

Riittää, että vaihdat sen itse. Joudut tosin silloin vahvistamaan uuden osoitteesi, koska sinne tulee automaattisesti vahvistusviesti.
tallennettu
Rasmus
Vahtipässi
Poissa Poissa

Lampolan ylläpitäjä

« Vastaus #14 : 15.10.09, 16:44 »

Tämä rajoitus on nyt voitu kumota, johtuen keskustelupalstaan tehdyistä viimeaikaisista muutoksista. Viimeisen kuukauden aikana ei ole enää esiintynyt "muukalaisten" tekemiä mainosroskaviestitunnuksia. hymy Gmailin käyttö on taas mahdollista. Kunhan siirrymme uuteen ohjelmistoon jollain aikavälillä, on tarkoitus entisestään vaikeuttaa mainostunnusten luomista halpatyövoimalla (automaattiset rekisteröitymisyritykset ovat jo nyt estettyjä), lisäämällä rekisteröitymisvaiheeseen "Uuhen vastakohta?"-tyylinen kysymys, johon ei muu kuin suomalainen osaa kirjoittaa vastausta.

Suomen kielessä on yksi hyvä puoli: se on luonnollinen salausmenetelmä. silmänisku
tallennettu
Sivuja: [1] 2   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: