Tästä päivästä alkaen Gmail-osoitteiden käyttö ei ole mahdollista Lampolassa rekisteröitymiseen, johtuen jatkuvasta tulvasta Gmail-osoitteilla tehtyjä roskapostirekisteröitymisiä. Olen toistaiseksi saanut kaikki karsittua pois julkisuudesta, mutta valitettavasti tähän kuluva työmäärä on sen verran hukkaan heitettyä, että on parempi kieltää kaikki Gmail-osoitteet toistaiseksi.
Kyseessä on itse asiassa laajempikin ilmiö, kun kiinalainen halpatyövoima on siirtynyt verkkoon ja tehtailee osittain manuaalisesti ja osittain automaattisesti roskatulvaa mm. keskustelupalstoille. Tähän ongelmaan on kyllä olemassa erinäisiä ratkaisuja, mutta tähän hätään tämä on helpoin ja nopein toimenpide. Lähiaikoina toivottavasti voidaan taas sallia Gmailin käyttö, mutta toistaiseksi se ei valitettavasti ole mahdollista. Legitiimien käyttäjien määrä, joilla on Gmail-osoite Lampolassa, on sen verran pieni, että toimenpide on enemmistön edun mukaista.
Jos jollain Gmailia käyttävällä on ongelmia palstalle pääsyn suhteen, voi tarvittaessa laittaa viestiä minulle.
Olen pahoillani tilanteesta, mutta syyttävän sormen voi osoittaa Kiinaan, jossa pyritään pääsemään paremman leivän ääreen vaikka sitten yötä päivää tehtailemalla epätoivoisesti mainosroskaa länsimaisille verkkosivuille.