24.05.12, 08:13 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 2 [3]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kannattaako taljoja nykyään muokkauttaa?  (Luettu 2243 kertaa)
pikkukana
Pässivaari
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Maya

« Vastaus #30 : 13.01.09, 23:31 »

Pikkukana, mutta täytyyhän sun jotenkin mainostaa itseäsi ja lampaanpitoasi, kun kerran K-kauppiaskin on osannut kysellä sulta lampaanlihaa.  ??? En usko, että meidän lähikauppa tietää, että mä kasvatan lampaita.  :o

No onhan tämä aika pieni kylä, mutta k-kauppa on naapurikylässä. Kirkkonummen keskustassakin ihmiset tietävät jopa mun maallemuutto haaveista :hymy   huhu kuulemma kertoo että etitään isompaa maatilaa Inkoosta  ;D  Sanon vaan aina että ne on ne mun haaveet...

Mutta kyllähän naapurit tietävät että meillä on lampaita, määkiminen kuulu pellon toisellepuolelle asti ja ostanhan minä kaurat lähitilalta lampaille. Lasten kaikki koulu/tarhakaveritkin tiesi jo syksyllä minkä nimiset pässit meiltä lähti lihoiks  kieli  muutamat lapset kävivät antamassa jopa viimiset rapsutukset ja leipäpalat...
joten ei ole tarvinnut mainostaa että meillä on eläimiä.
« Viimeksi muokattu: 14.01.09, 18:43 kirjoittanut pikkukana » tallennettu

Riina
Pässivaari
Poissa Poissa

Muru Metsäneläin

« Vastaus #31 : 14.01.09, 13:47 »

Tulee myös mieleen se vanha ajatuskuvio, että kumpiko se onkaan ihmiseltä itsekkäämpää toimintaa: pitää tuotantoeläimiä esim. lihan tai maidon vuoksi vai lemmikkejä, joista joitakin sitten kilpailutetaan ja trimmataan niin viimeisen päälle tosissaan.       

Just tänä aamuna mietin navetassa noita utareliivilehmiä. Kun niitä jossain nettikeskustelussa moitittiin ihmisen törkeän riiston ja jalostuksen turboahdetuiksi uhreiksi. Että jalostetaan lehmä lypsämään niin paljon, ettei sen utare enää kestä ilman liiviä. Onhan ne utareliivilehmät jossain tapauksessa niitä navetan parhaimmin lypsäviä lehmiä, mutta ei aina. Onhan niitä keskinkertaisiakin lehmiä, joiden utare ei kestä. Eikä ihminen ole halunnut sellaista lehmää jalostaa, jonka utare ei kestä ilman liivejä: siitä ei ole kuin HARMIA LEHMÄLLE ja HARMIA LEHMÄN OMISTAJALLE. Kyllä jalostuksessa aktiivisesti pyritään lehmään, jolla on kestävä utarerakenne. Sen sijaan tuntuu, että joidenkin lemmikkieläimen suhteen niitä pyritään jalostamaan koko ajan tarkoituksella enemmän ja enemmän siihen suuntaan, että niillä ei enää olisi terve rakenne vaan ne olisivat mahdollisimman "söpöjä", esim. just nuo luomu-ninnin mainitsemat kissat.
tallennettu

"Joka mäyrän saa, myös mäyrän pitää." 
http://mayranvarisetsuomenlampaat.net/
Wilhelmina
Mummouuhi
Poissa Poissa

Bodback-Alfred

« Vastaus #32 : 14.01.09, 21:28 »

Meillä markkinointi on toiminut toistaiseksi aika vähällä vaivalla. Isäntä on myyntityössä, jossa tapaa valtavat määrät ihmisiä. Jotenkin juttu menee meidän kotielämään ja siten tulee esille, että meillä on lampaita ja sitä kautta tulee tilauksia.
Mä taas olen jokseenkin suulas ihminen ja kerron mielelläni mitä meiltä saa. Toisaalta asutaan pikkuruisessa kylässä, jossa sana liikkuu nopeampaa kuin omat ajatukset ;D Ja kuulunhan mä aika moneen yhdistykseen....Mutta täällä on monella lampaita, joten en ole mitenkään ainut lammastilallinen.

Sitten  muita kanavia: myyn yhden ekokaupan kautta ja paikallisessa käsityöläiskaupassa.
tallennettu
jonnasusanna
Musta lammas
*
Poissa Poissa

« Vastaus #33 : 22.01.09, 12:06 »

(Paljonko pyydätte taljasta hintaa? Semmonen olis tossa olohuoneen lattialla kiva!)  silmänisku
tallennettu

Luultavasti myrskyjä onkin vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu. -MUUMIPAPPA.
Sivuja: 1 2 [3]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: