24.05.12, 07:54 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kivennäisistä...  (Luettu 581 kertaa)
hudi
Oinas
Poissa Poissa

« : 11.12.08, 22:36 »

Mua on alkanut hiukan huolestuttaa, kun meidän joutilaat uuhet eivät tunnu syövän kivennäisiään ollenkaan  :-\. Niillä siis on vapaasti tarjolla lammas herttaa, mutta kun eivät sitä syö. Lampaita on 5 ja ne ovat pupeltaneet ehkä neljänneksen (jos sitäkään) 20 kg:n säkistä viimesen vuoden aikana. Pitääkö mun ruveta syöttämään niille sitä väkisin, vai luotanko siihen että tajuavat itse oman parhaansa  ???? Kuivaheinän lisäksi saavat porkkanoita ja kuivia leipiä lähinnä makupaloiksi, joten enpä tiedä kuinka hyvin niiden tarjoamat kivennäiset riittävät (vai onko niissä edes sellaisia).
tallennettu
Mara
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : 22.01.09, 13:33 »

Tänään ois kaupunkipäivä... Millasta kivennäistä mä ostaisin noille kolmelle joutilaalle? Kaksi affea ja suomenlammas. Yhdellä uuhella näkyy olevan pieni kalju läntti selässä, en tiedä johtusko jostain puutoksesta vai siitä että oinas hilluu sen selässä koko ajan.  :hymy Tähän asti ollut Lammas-Hertta-Mineraa, mutta tarttisko ne välillä kuparia?
tallennettu
Riina
Pässivaari
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Muru Metsäneläin

« Vastaus #2 : 22.01.09, 13:34 »

Mä syötän pelkkää Lammas Hertta Mineraa, mutta sen lisäksi annan maatiaisrotuisille lampaille joko heppakarkkeja tai kausiluontoisesti hevosten nuolukiven karsinaan kuparin tarpeen täyttämiseen.

tallennettu

"Joka mäyrän saa, myös mäyrän pitää." 
http://mayranvarisetsuomenlampaat.net/
Mara
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : 22.01.09, 13:36 »

Heppakarkkeja? Jos mä meen Agrimarkettiin ja sanon että heppakarkkeja, niin nekö ymmärtää?
tallennettu
Maximoves
Mummouuhi
Poissa Poissa

Kerroskuvassa Hermanni "onthetop" ja Andy alla

« Vastaus #4 : 22.01.09, 13:37 »

Mä heitän kerta kuussa hiukan Lehmien Herttakivennäistä, kourallisen tai kaks kun eläinlääkäri suositteli, saavat sitten tarpeellisen kuparin siitä.
tallennettu

Riina
Pässivaari
Poissa Poissa

Muru Metsäneläin

« Vastaus #5 : 22.01.09, 13:39 »

Mara: En ole varma.  ;D Voisko joku heppaihminen tarkentaa mikä on oikea termi? Ne heppakarkit, mitä mä tarkoitan, on sellaisia hevosille tarjottavia makupaloja, joissa on kivennäisiä. Tässä on linkki yhteen tuotteeseen, tosta en kyllä tiedä mitään, kun en juuri tuollaista ole koskaan ostanut. Kannattaa katsoa tuoteselosteesta, että siinä on kuparia.  http://kaupat.gagar.fi/epages/Kaupat.sf/?ObjectPath=/Shops/Horse/Products/12508
tallennettu

"Joka mäyrän saa, myös mäyrän pitää." 
http://mayranvarisetsuomenlampaat.net/
Mara
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #6 : 22.01.09, 13:40 »

Heppakarkit kuulostaa pienemmältä pakkaukselta kuin lehmien Hertta...  ;D
Mun Lammas-Hertta-säkki, joka nyt on tyhjenemässä, taitaa olla toinen koskaan ostamani lammaskivennäinen. Aikoinaan ostin Kerkolle, mitä siitä on, kuutisen vuotta - ja sitten tuon säkin joskus pari vuotta sitten  :hymy

Eiku jaa, oonhan mä joskus ostanut niille kivennäiskiviä muutaman.
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: