24.05.12, 07:46 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vapaalankahuovutus  (Luettu 2198 kertaa)
AaHoo
Pässi
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

« : 06.11.08, 13:34 »

Missä lämpötilassa kannattaisi laittaa pesukoneeseen huopumaan? Käytättekö jotain pesuainetta/saippuaa mukana? Kannattaako ennemmin olla liikaa vai liian vähän lankaa (hajoaako jos on liian vähän, onko liian tönkkö jos on liikaa, mikä sitten on sopiva...)
Miks mun yritelmät jää aina siihen ympärillä olevaan lakanaan tiukasti kiinni (ihan tavallinen puuvillalakana)? Pitääkö se lakana olla löyhästi vai tosi tiukasti rullalla?

Innostuin eilen, mutta vähän lopahti kun tuli melkoista sutta ja sekundaa kieli
tallennettu
Tiina K
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : 06.11.08, 18:41 »

Täällä oli mun mielestä tosi selkeästi selitetty koko homma, hyvien kuvien kera: http://villapallo.blogspot.com/2006/10/vapaalankahuovutus-vaihekuvin.html
tallennettu
AaHoo
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : 06.11.08, 23:21 »

^Kiitos. Noissakin kuvissa näyttää olevan minimaalisesti lankaa, silti on nätti ja siisti. Mun vähälankaiset kokeilut hajosivat >surullinen. Mahtoikohan huopua liian vähän tai olla liian harvaa... no lisää kokeiluja vaan pitää tehdä.
tallennettu
Pauliina
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : 06.11.08, 23:50 »

Mä oon muuten huovuttanut 60C:ssa, mun mielestä alemmissa lämpötiloissa joudun aina paikkaamaan.
tallennettu
lilja-hillevi
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #4 : 07.11.08, 00:00 »

Mulla oli neljälläkympillä. Tässä on illan hauskuudeksi kaikille nähtäväksi minun konehuovutettu istuinalustani  ;D
Tämä on käsitöideni sarjasta ' eihän tässä näin pitänyt käydä '

http://www.flickr.com/photos/7793654@N08/

Piti tulla istuinalusta, ihan vaan sileä, mutta kun otti niin vimmatusti siihen Mummon vanhaan valoverhoon kiinni... Vein jo roskikseen, kiukuttelin ja poljin jalkaa aikani! Sitten hain sen pois ja leikkasin siivuiksi ja ompelin pellavalangalla.
Ei taida minusta tulla konehuovutuksen tekijää  ;D
tallennettu
Heinähattu
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #5 : 07.11.08, 10:44 »

Huojentavaa kuulla että muillakaan ei konehuovutukset aina toimi  ;D Huovutan kyllä paljon kaikenlaista ihan käsin ja hyvälläkin menestyksellä, mutta jotenkin tuo pesukonehommeli ei ota oikein onnatakseen. Neulotut jutut onnistuu huovuttaa pesukoneessa ihan hyvin, mutta nuo vapaalankavanutukset on kyllä aina ihan kaikkea muuta kuin suunnitelman mukaisia...Olen luovuttanut tuon homman toistaiseksi, kun viimeksi meni hermot täydellisesti: kaulaliinantekele tarttui kiinni puuvillalakanaan ja villat + langat oli ajautuneet jotenkin sen pötkylän toiseen päähän, oli kaikki matskut kasaantuneet yhteen möykkyyn...  kieli Olihan näköinen.
tallennettu

Söisi suu, vetäisi vatsa, vaan ei kestä heikot sääret.(kuuleman mukaan lammas näin virkkoi)
Tiina K
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #6 : 08.11.08, 19:48 »

Hehee! Niin se kävi minullakin! Villat oli tosi tiukasti kiinni puuvillapöytäliinassa (miksi sen pitää olla lakanakangas, tässähän on hyvä tämmöinen),kaulaliina oli kuin koiperhosten syömä (miksi niitä lankoja siihen muka pitäisi laittaa, helpommalla pääsen, ku laitan näin tästä vaan).
Eli ei niin yksinkertaista ohjetta olekaan, etten yrittäisi oikaista ja sutta ja sekundaahan siitä tulee :hymy
Yritän lähipäivinä uudelleen, laitan tuon tekeleen päälle lisää villaa ja uudelleen koneeseen, mutta käärin sen ohjeen mukaan lakanaan.
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: