24.05.12, 07:27 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ylös, ulos ja pihalle!  (Luettu 742 kertaa)
Katjuska
Oinas
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

edesmennyt päähunni, Rohkelikko

« : 21.05.05, 12:16 »

Jiihaa! Koko hunnilauma on parasta aikaa ulkona. Ensikot karitsoineen ekaa kertaa. Voi sitä riemua!  muikea hymy Taisivat äitilammakset juosta rundia ja pukitella enemmän kuin karitsat konsanaan.  En olisi millään malttanut lähteä tarhasta istuskelemasta muihin hommiin. Bäkäpäitä voisi tuijotella ikuisuuden.
tallennettu
sara
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : 21.05.05, 16:57 »

Meilläkin kaikki kuusi tänään eka kertaa pihalla - uuhet ovat olleet jo useampaan kertaan, mutta pässi pääsi vasta tänään kunnolla ulkoilemaan. Tuo meidän tämän hetkinen aitaus on sen verran kaukana lampolasta, niin aamusella kaura-astian kanssa "kävelytettiin" loikkivat ja pukittelevat lampaat aitaukseen - saa nähdä, saako niitä illalla houkuteltua enää sisään... 

Ja täälläkin oli ongelmia muiden hommien tekemisen kanssa - myös naapureilla, jotka tulivat myös istuskelemaan ja katselemaan lampaita ja pihalla tepastavia kanoja pitkäksi aikaa  hymy
tallennettu
Mara
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : 22.05.05, 08:10 »

Kaikki ovat nyt ulkona, myös Rauhan pikkuiset, joilla on ikää vasta kymmenen päivää. Näyttävät tyytyväisiltä  hymy Lempi ja Onni ovat toisella puolen verkkoaitaa kuin muut, koska Lempi on niin aggressiivinen pikkuisille. Kerkon valtakunta on navetan takana.
tallennettu
sara
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : 23.05.05, 21:40 »

hih, tästä ei nyt meinaa tulla mitään - siis nukkumaan menosta. Lampaat ovat nyt ensimmäistä kertaa jäämässä ulos yöksi, ja aitauksessa meno on valtaisaa: välillä maltetaan "vain" juosta edestakaisin, mutta suurimman osan ajasta mennään pukkihyppelyllä aitauksen päästä päähän. Sen verran hauskan näköistä, että ei tästä ikkunan vierestä minnekään nukkumaan malta lähteä  muikea hymy
tallennettu
Riina
Pässivaari
Poissa Poissa

Muru Metsäneläin

« Vastaus #4 : 01.06.05, 15:50 »

Ääh. Mulla on katraassa oikein kunnon aituri. Meidän Rusina. Sitä ei pidättele mikään. Huvittavaa kyllä, se yrittää pitää salassa aituruutensa. Eilen kuitenkin kävi niin, että olin pihalla ja lähdin kävelemään poispäin, kun kuulin takaani sellaisen hauskan kopsahduksen. Käännyin katsomaan taakseni - ja siellähän se Rusina seisoi oikein tyytyväisenä pajuangervopuskassa, johon oli juuri aitonut. Rusina tuijotti mua vähän aikaa ilkikurisesti silmiin ja hyppäsi kuin salama takaisin omaan aitaukseensa ja otti naamalleen sellaisen viattoman ilmeen, että "mitä sä siinä tuijotat, tässä mä oon koko ajan kiltisti seissyt".

Kumma, kun se ei ota ollenkaan vauhtia, vaan hyppää tuollaisen metrin verran korkeutta tuosta vaan, hups yli!  :o

Laiduntamiseen liittyen vielä, miten pienet karitsat uskaltaa laittaa laitumelle?
tallennettu

"Joka mäyrän saa, myös mäyrän pitää." 
http://mayranvarisetsuomenlampaat.net/
Pirre
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #5 : 01.06.05, 19:42 »

Riina: Eivät nämä meidän ötökät taida lampaita olla, luulen tosissani, että niihin on sekoittunut jossakin vaiheessa niiden elämää vuohta...

Tänään tuossa ihmettelin mikä liikkuu näkökentän rajoilla. Elluhan se siellä käveli keskellä pihaa tyytyväisenä. Rouva jäi eilen yksin tarhaan, eikä siellä olo maittanut ollenkaan, joten Ellu oli puskenut portin säpäleiksi ja lähtenyt katselemaan maailmaa.

Sama rouva on aiemmin tyrmännyt pässin ja aitonut pois kutun vanhasta karsinasta 130cm ilman vauhtia. Hauska matami kertakaikkiaan.
tallennettu
Riina
Pässivaari
Poissa Poissa

Muru Metsäneläin

« Vastaus #6 : 01.06.05, 21:05 »

On nää uskomattomia - harvassa lampaassa on näin paljon luonnetta kuin näissä tietystä paikasta ostetuissa.  Ei mun vuohetkaan ole näin mahdottomia! ;D

Mä kiitän mielessäni päivittäin siitä, että Rusina on niin olemattoman pieni - ison vuohen kokoinen vain - koska tuolla luonteella ja noilla kyvyillä mä olisin aivan pulassa sen kanssa, jos se olisi kymmenenkin kiloa suurempi.  :hymy
tallennettu

"Joka mäyrän saa, myös mäyrän pitää." 
http://mayranvarisetsuomenlampaat.net/
Pirre
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #7 : 01.06.05, 22:04 »

Riina: Sitä Rusinan karsinaanviemis-rodeota muistellen allekirjoitan täysin ajatuksesi tuosta koosta... Ellu on varmaankin sen 10kg painavampi kuin Rusina ja arvaat vaan, miten sen kanssa mieluiten toimii hyvin sulassa yhteisymmärryksessä  ;D

Näissä lampaissa on kyllä se hyvä puoli, ettei koskaan tarvitse miettiä sitä ovatko olot sellaiset, että lammas viihtyy... Jos nämä eivät viihdy, ne löytää alta aikayksikön viihtyisämmästä paikasta  :hymy Loistavia kavereita kertakaikkiaan.

Elluhan on ollut extrahankala kun se ei oikein sopeutunut kenenkään kanssa samoihin piireihin. Nyt löytyi kokoonpano, joka ainakin vielä näyttää sopivalta. Laitoin kaikki samasta paikasta tulleet uuhet samaan tarhaan ja tulos oli tyrmäävän hyvä. Ellu ja Liritta henkivät jälleennäkemisen riemua ja Ellu oli kesympi kuin koskaan kun sillä oli Liritta vieressä. Minkäänlaista valtataistelua ei näy ilmassa ja vierekkäin kuljetaan kuin vanha pari konsanaan. Laitan näistä kuvan kansioon, olivat ne niin hauska näky.
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: