24.05.12, 04:35 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ja mitäs tällaisella villalla tehdään?  (Luettu 606 kertaa)
hudi
Oinas
Poissa Poissa

« : 06.10.08, 20:48 »

Yksi ahvenanmaalaisista rouvistani omaa erittäin muhkean villan  hymy.  Päälivilla on parikymmensenttistä, alusvilla ehkä puolet siitä ja molemmat ovat lähes piikkisuoria. Mitä tällaisesta villasta saa tehtyä? Kelpaako huovutukseen? Olis sääli jättää villa käyttämättä (mikäli tuonne Perniön kehräämö ei enää pieniä määriä pääse lähettämään), kun se on niin upean värinenkin, semmoinen tumman/hopeanharmaa.
tallennettu
helekku
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : 06.10.08, 22:19 »

Minun mielestä kannattaa kokeilla huovuttamista. Jos pystyt vähän karstaamaan sitä, sehän on helppo testata
huopuuko se. Neulahuovutukseen se varmaan käy... Tosi hyvää parta ja hius-ainesta tontuille semmossaankin...
Minun sekarotuisten villat huopuu, luulen että on villan rasvaisuudestakin kiinni, miten huopuu märkähuovutuksella..
tallennettu
Kaisa
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : 07.10.08, 08:14 »

Vetelet sormilla tai kammalla tms päällivillat erilleen, niistä saa hyvää vahvistusta lankoihin ja aluvillan voi huovuttaa (ainakin suomenlampaan seassa toimii jos ei työstä esiin pistävät kovemmat karvat haittaa lopputuloksessa) tai käyttää lankoihin. Voi villat käyttää kokonaisuudessaankin täytteenä huovutuksissa, eikä tarvi karstata kunhan vähän levittelee tapuleita. Pelkästään affea en ole kokeillut huovuttaa...luulisin että huovuttuu kyllä, mutta ei tietty niin tiukaksi kuin kunnon huovutusvilla ja karkeus sekä pituus tekevät huovasta myös ihan erinäköistä.  hymy
tallennettu

www.uniikkituote.net
Suurmäen kartanon eläimet:
puput Hanna, Pinja, Pumpuli, Hermiina, Justiina, Suklaa, Jussi, Tiku
kainuunharmaat Taimi + Lowiisa, Sissi, P.Olavi, T.Tähti
suomenvuohet Aatu, Jooseppi ja kuttu Aino + kaksi pukkikiliä
Kullervo-kukko ja 6 rouvaa, 4 tipua
kissaherra Läski
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: