24.05.12, 04:26 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: poikimisilmoitukset  (Luettu 522 kertaa)
helekku
Karitsa
**
Poissa Poissa

« : 30.09.08, 12:49 »

Minun mielestä pitäs kyllä olla karitsointi-ilmoitukset tuolla evirassa. Lehmät poikii...
Mutta onko tosiaan nuin että yhelle kupongille soppii vain kahen lampaan tievot? jotenni
vaikutti minusta hieveän hankalalta koko homma.. En oo mihinkää vielä ilmottanu keväällisiä
karitsointeja, itelle vain tallentanu tievot.. Saa nähä viijäänkö minut vankilaan nyt..
Evirastahi tuli sähköpostia että siellä ei oo etes minun pitopaikkatunnusta, eikä näy yhtää eläintä.
Ja tietystihän mulla on semmonen, rekisteröidyinhän viime syksynä eläintenpitäjäksi ku ostin lampaat. ???
tallennettu
maunu_muori
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : 30.09.08, 17:00 »

Oliko sulla ne lambit jo ennen 1.10, jos oli niin teitkö perusilmoituksen niistä eläimistä eviraan( keräsivät ltietoja excel-omakkeella ) jos taas sää ostit ne lampaat tuon 1.10 jälkeen, niin sun olis pitänyt tehdä ostoilmoitus.. teitkö?(ostoilmoitus taas epäonnistuu jos niitä ei oo ilmoitettu syntyneeksi syntymäpitopaikalla, näin oon ollut ymmärtävinäni) Ilman noiden tekoa ei sulla ole niitä emoja olemassa eviran rekisterissä ja sitten et voi tehdä poikimisilmoitustakaan, koska siinä kysellään emon tiedot.. kait noi voi tehdä jälkikäteentkin :hymy silloin saat emot kondikseen ja vastaavasti sitten karitsat ilmineerattua!

Tää on tätä tietotekniikkaa, jos joku vaihe on jäänyt tekemättä, muitakaan ei voi tehdä..
tallennettu
Maija H
Mummouuhi
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Emma im memoriam

« Vastaus #2 : 01.10.08, 09:09 »

Minun mielestä pitäs kyllä olla karitsointi-ilmoitukset tuolla evirassa. Lehmät poikii...
Mutta onko tosiaan nuin että yhelle kupongille soppii vain kahen lampaan tievot? jotenni
vaikutti minusta hieveän hankalalta koko homma.. En oo mihinkää vielä ilmottanu keväällisiä
karitsointeja, itelle vain tallentanu tievot.. Saa nähä viijäänkö minut vankilaan nyt..
Evirastahi tuli sähköpostia että siellä ei oo etes minun pitopaikkatunnusta, eikä näy yhtää eläintä.
Ja tietystihän mulla on semmonen, rekisteröidyinhän viime syksynä eläintenpitäjäksi ku ostin lampaat. ???

Paperille mahtuu tosiaan vain kahden eläimen tiedot, se sijaan netissä tuo onnistuu mielestäni ihan kohtuullisesti. Eli Koeta saada ne perustietosi kuntoon, vaikka se saattaa aiheuttaa aika paljon pallottelua noiden asiakaspalvelun ihmisten kanssa. Ovat kuitenkin mielstäni ihan kovoja ja palveluhaluisia nämä nykyiset.
tallennettu

"Du missar 100% av alla de skott du inte skjuter" (Wayne Cretzky)
www.maijas.ax
helekku
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : 02.10.08, 20:31 »

ostin lampaat syyskuun lopulla, 23 ja 24 pvä. Ja täytin syksyllä jotku lomakkeet, joihin piti merkitä kaikki lampaat.
Eikä oo tullu mitään kyselyitä ennen ku nyt..
Eviran viestittäjä oli kyllä ystävällinen, aiko ite selvittää maataloustoimistosta missä vika...
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: