24.05.12, 04:11 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2 3   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: karitsavilla  (Luettu 2314 kertaa)
Aulimaija
PĂ€ssivaari
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

www.laurilan.net

« : 04.09.08, 17:10 »

Onko tÀÀllÀ jollakulla kokemuksia 100% karitsanvillalangasta? Nyppyyntyykö/huopaantuuko miten herkÀsti?
tallennettu

Olethan tutustunut sivuihini osoitteessa www.laurilan.net
Kaisa
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : 04.09.08, 18:57 »

Vastaanpa jotain vaikken suoraan langasta tiedĂ€kÀÀn....huopaa olen tehnyt karitsanvillasta ja ainakin se huovuttui huomattavasti helpommin kuin aikuisen villa, ja nyppyyntyy kĂ€ytössĂ€ huomattavan paljon.  :hymy
tallennettu

www.uniikkituote.net
SuurmÀen kartanon elÀimet:
puput Hanna, Pinja, Pumpuli, Hermiina, Justiina, Suklaa, Jussi, Tiku
kainuunharmaat Taimi + Lowiisa, Sissi, P.Olavi, T.TĂ€hti
suomenvuohet Aatu, Jooseppi ja kuttu Aino + kaksi pukkikiliÀ
Kullervo-kukko ja 6 rouvaa, 4 tipua
kissaherra LĂ€ski
Aulimaija
PĂ€ssivaari
Poissa Poissa

www.laurilan.net

« Vastaus #2 : 04.09.08, 20:53 »

Jos sekoittaa joukkoon aikuisen lampaan villaa niin mikÀhÀn lienee minimimÀÀrÀ, jolla em . ongelmia saa vÀltettyÀ? MitÀ jos sekoittaa joukkoon jotain muuta - mitÀ?
tallennettu

maunu_muori
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : 05.09.08, 10:33 »

MinkÀhÀnlaista tulis, jos laittaisit sitÀ karitsaa ja laamaa :hymy( alpakka tietty olis...) ... jos tulee kestÀvÀÀ vauvalankaa, niin mÀÀ taidan tietÀÀ yhden kiinnostuneen silmÀnisku..vaikkei mummotakkaan.... ;D
tallennettu
Aulimaija
PĂ€ssivaari
Poissa Poissa

www.laurilan.net

« Vastaus #4 : 05.09.08, 11:24 »

MĂ€ olen kyllĂ€ teettĂ€mĂ€ssĂ€ sekĂ€ alpakka ettĂ€ laamalankaakin tĂ€ssĂ€ syksyn aikana  silmĂ€nisku Tarkoituksena on sekoittaa niihin lĂ€hinnĂ€ silkkiĂ€, mutta mahdollisesti myös ripaus kainuunharmaksen karitsavillaa.
tallennettu

Suusanna
PĂ€ssi
Poissa Poissa

SÀrmÀ

« Vastaus #5 : 05.09.08, 12:06 »

No niin! Taas tietÀÀ rahanmenoa! Voi itkut mihin mÀ joudun sun kanssas ;D MÀ oon kyllÀ alpakkaa kÀyttÀnyt aiemmin ja on ollut mun mielestÀ ihan 100 % alpakkaa ja hyvin on kestÀnyt, ettÀ jos sellasta teetÀt niin tÀÀllÀ on erÀs jonka pitÀÀ kohta hankkia joku lisÀduuni silmÀnisku

MÀ oon meinannut kyllÀ Hitun ja SÀrmÀn ekoista villoista tehdÀ ihan sellasenaan jotain, on niin ihanan pehmeÀÀ. Mietinkin just, ettÀ tÀytyy tehdÀ jotain sellasta mikÀ ei joudu kovalle kulutukselle alttiiksi kuten esim. hartiahuivi. Ajattele Auli miten ihana huivi SÀrmÀstÀ tulee silmÀnisku Niin siis mikÀli mÀ osaan tehdÀ sitÀ lankaa...

Muokkaus: Alpakan villahan on paljon kestÀvÀmpÀÀ ja lÀmpöarvoltaan parempaa kuin lampaanvilla, ettÀ sikÀli kyllÀ kÀy ihan yksinÀÀnkin ja se on ihanan pehmeÀÀ. Luulin ekan kerran kun tein alpakasta lapasia (noin 20 vuotta sitten), ettÀ ei varmasti kestÀ mitÀÀn kun on niin pehmeÀ lanka. No, vÀÀrin meni arvaus...heitin ne pois pari vuotta sitten kun olivat aika kuluneet, mutta eivÀt edelleenkÀÀn puhki vaikka ovat olleet tosi kovalla kulutuksella, niillÀ on tehty jopa lumitöitÀ kun olivat niin ihanan lÀmpimÀt.
« Viimeksi muokattu: 05.09.08, 12:09 kirjoittanut Suusanna » tallennettu

Aulimaija
PĂ€ssivaari
Poissa Poissa

www.laurilan.net

« Vastaus #6 : 05.09.08, 13:28 »

MÀ oon meinannut kyllÀ Hitun ja SÀrmÀn ekoista villoista tehdÀ ihan sellasenaan jotain, on niin ihanan pehmeÀÀ. Mietinkin just, ettÀ tÀytyy tehdÀ jotain sellasta mikÀ ei joudu kovalle kulutukselle alttiiksi kuten esim. hartiahuivi. Ajattele Auli miten ihana huivi SÀrmÀstÀ tulee silmÀnisku Niin siis mikÀli mÀ osaan tehdÀ sitÀ lankaa...
Ei munkaan mielestĂ€ kaikkien lankojen tarvitse olla sellaisia, ettĂ€ niistĂ€ saa jotain kulutustakestĂ€vÀÀ aikaiseksi. EihĂ€n kaikki tee pelkĂ€stÀÀn saapassukkia. SĂ€rmĂ€stĂ€ tulisi kyllĂ€ oikein ihana huivi  hymy
tallennettu

Suusanna
PĂ€ssi
Poissa Poissa

SÀrmÀ

« Vastaus #7 : 05.09.08, 14:11 »

Lainaus
SÀrmÀstÀ tulisi kyllÀ oikein ihana huivi  hymy

Miten niin tulisi, siitÀ tulee silmÀnisku Kunhan mÀ opin kunnolla kehrustamaan...se voi viedÀ vielÀ hetken, mutta enköhÀn mÀ jonain pÀivÀnÀ opi. Joo se on totta, ettÀ kyllÀ on paljonkin sellasia artikkeleita jotka ei vaadi materiaalilta niin paljon kulutuksen kestÀvyyttÀ, esim. pipot huivien lisÀksi, eihÀn ne pÀÀnupissa kauheasti kulu. Ja eri lanka eri kÀyttötarkoituksiin ennen kaikkea. Saapassukkiin sitten jotain kestÀvÀmpÀÀ...
« Viimeksi muokattu: 05.09.08, 14:18 kirjoittanut Suusanna » tallennettu

pikkukana
PĂ€ssivaari
Poissa Poissa

Maya

« Vastaus #8 : 14.09.08, 21:59 »

No niin! Taas tietÀÀ rahanmenoa! Voi itkut mihin mÀ joudun sun kanssas ;D

MÀ ajattelin just ihan samaa  ;D  Uskaltauduin tÀnÀÀn pitkÀstÀ aikaa kÀydÀ kurkkaamassa laurilan nettikauppaan  muikea hymy
tallennettu

Aulimaija
PĂ€ssivaari
Poissa Poissa

www.laurilan.net

« Vastaus #9 : 14.09.08, 22:11 »

MĂ€ olen tĂ€nÀÀn viettĂ€nyt aika monta tuntia kahden erilaisen silkin kanssa...aika hurjaa touhua kyllĂ€ on repiĂ€ ihanaa topsia pieneksi silpuksi (niinkuin kehrÀÀmö haluaa)  :o Jotenkin mĂ€ kuvittelin, ettĂ€ silkin repiminen olisi kivaa - mutta kattia kanssa  >surullinen
tallennettu

Suusanna
PĂ€ssi
Poissa Poissa

SÀrmÀ

« Vastaus #10 : 15.09.08, 14:02 »

MÀ ajattelin just ihan samaa  ;D  Uskaltauduin tÀnÀÀn pitkÀstÀ aikaa kÀydÀ kurkkaamassa laurilan nettikauppaan  muikea hymy

Ai sÀ kÀvit vaan kurkkaamassa silmÀnisku TietÀistitpÀ vaan kuinka paljon mÀ tilasin sieltÀ tavaraa ;D On ne vaan niin ihania! Mut hei! MÀ oon jo melkein oppinut kehrÀÀmÀÀn! Se on tosi kivaa! Hahtuvat pitÀÀ silti jatkossakin tilata Laurilasta hymy
tallennettu

pikkukana
PĂ€ssivaari
Poissa Poissa

Maya

« Vastaus #11 : 16.09.08, 15:16 »

^sĂ€hĂ€n voisit tulla jokupĂ€ivĂ€ opettamaan mullekin kehrÀÀmisen jalon taidon  muikea hymy
tallennettu

Suusanna
PĂ€ssi
Poissa Poissa

SÀrmÀ

« Vastaus #12 : 16.09.08, 21:52 »

No mikÀ ettei hymy Jos musta nyt vielÀ opettajaks on, mutta ainakin perusjutut alkaa jo sujua. Ja kun mÀ oon itsekin saanut kehrÀykseen apua niin voihan hyvÀn laittaa kiertÀmÀÀn. Jos sulta rukki löytyy niin kyllÀ se mulle passaa silmÀnisku
tallennettu

pikkukana
PĂ€ssivaari
Poissa Poissa

Maya

« Vastaus #13 : 18.09.08, 08:33 »

Mulla on vaan vĂ€rttinĂ€, onnistuuko opetus sillĂ€  hymy
tallennettu

Suusanna
PĂ€ssi
Poissa Poissa

SÀrmÀ

« Vastaus #14 : 18.09.08, 08:48 »

Joo kyllÀ periaatteessa, kehrÀsin ensin vÀrttinÀllÀ, mutta...se on musta paljon hankalampaa, rukilla saa molemmat kÀdet kÀyttöön eikÀ tarvii pyöritellÀ vÀrttinÀÀ, kun jalka polkee niin hoitaa sen homman. Eli mun mielestÀ se vÀrttinÀllÀ kehrÀÀminen oli hankalaa, mutta voinhan mÀ toki sua auttaa siinÀ jos haluat hymy SÀhÀn voisit tulla vuorostas katsomaan meidÀn kullanmuruja silmÀnisku
tallennettu

Sivuja: [1] 2 3   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: