|
Aulimaija
|
 |
« : 04.09.08, 17:10 » |
|
Onko tÀÀllÀ jollakulla kokemuksia 100% karitsanvillalangasta? Nyppyyntyykö/huopaantuuko miten herkÀsti?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Kaisa
|
 |
« Vastaus #1 : 04.09.08, 18:57 » |
|
Vastaanpa jotain vaikken suoraan langasta tiedÀkÀÀn....huopaa olen tehnyt karitsanvillasta ja ainakin se huovuttui huomattavasti helpommin kuin aikuisen villa, ja nyppyyntyy kÀytössÀ huomattavan paljon. : 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
www.uniikkituote.netSuurmÀen kartanon elÀimet: puput Hanna, Pinja, Pumpuli, Hermiina, Justiina, Suklaa, Jussi, Tiku kainuunharmaat Taimi + Lowiisa, Sissi, P.Olavi, T.TÀhti suomenvuohet Aatu, Jooseppi ja kuttu Aino + kaksi pukkikiliÀ Kullervo-kukko ja 6 rouvaa, 4 tipua kissaherra LÀski
|
|
|
|
Aulimaija
|
 |
« Vastaus #2 : 04.09.08, 20:53 » |
|
Jos sekoittaa joukkoon aikuisen lampaan villaa niin mikÀhÀn lienee minimimÀÀrÀ, jolla em . ongelmia saa vÀltettyÀ? MitÀ jos sekoittaa joukkoon jotain muuta - mitÀ?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
maunu_muori
|
 |
« Vastaus #3 : 05.09.08, 10:33 » |
|
MinkÀhÀnlaista tulis, jos laittaisit sitÀ karitsaa ja laamaa :  ( alpakka tietty olis...) ... jos tulee kestÀvÀÀ vauvalankaa, niin mÀÀ taidan tietÀÀ yhden kiinnostuneen  ..vaikkei mummotakkaan.... ;D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Aulimaija
|
 |
« Vastaus #4 : 05.09.08, 11:24 » |
|
MÀ olen kyllÀ teettÀmÀssÀ sekÀ alpakka ettÀ laamalankaakin tÀssÀ syksyn aikana  Tarkoituksena on sekoittaa niihin lÀhinnÀ silkkiÀ, mutta mahdollisesti myös ripaus kainuunharmaksen karitsavillaa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Suusanna
PĂ€ssi

Poissa
Sukupuoli: 
SÀrmÀ
|
 |
« Vastaus #5 : 05.09.08, 12:06 » |
|
No niin! Taas tietÀÀ rahanmenoa! Voi itkut mihin mÀ joudun sun kanssas ;D MÀ oon kyllÀ alpakkaa kÀyttÀnyt aiemmin ja on ollut mun mielestÀ ihan 100 % alpakkaa ja hyvin on kestÀnyt, ettÀ jos sellasta teetÀt niin tÀÀllÀ on erÀs jonka pitÀÀ kohta hankkia joku lisÀduuni MÀ oon meinannut kyllÀ Hitun ja SÀrmÀn ekoista villoista tehdÀ ihan sellasenaan jotain, on niin ihanan pehmeÀÀ. Mietinkin just, ettÀ tÀytyy tehdÀ jotain sellasta mikÀ ei joudu kovalle kulutukselle alttiiksi kuten esim. hartiahuivi. Ajattele Auli miten ihana huivi SÀrmÀstÀ tulee  Niin siis mikÀli mÀ osaan tehdÀ sitÀ lankaa... Muokkaus: Alpakan villahan on paljon kestÀvÀmpÀÀ ja lÀmpöarvoltaan parempaa kuin lampaanvilla, ettÀ sikÀli kyllÀ kÀy ihan yksinÀÀnkin ja se on ihanan pehmeÀÀ. Luulin ekan kerran kun tein alpakasta lapasia (noin 20 vuotta sitten), ettÀ ei varmasti kestÀ mitÀÀn kun on niin pehmeÀ lanka. No, vÀÀrin meni arvaus...heitin ne pois pari vuotta sitten kun olivat aika kuluneet, mutta eivÀt edelleenkÀÀn puhki vaikka ovat olleet tosi kovalla kulutuksella, niillÀ on tehty jopa lumitöitÀ kun olivat niin ihanan lÀmpimÀt.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 05.09.08, 12:09 kirjoittanut Suusanna »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Aulimaija
|
 |
« Vastaus #6 : 05.09.08, 13:28 » |
|
MÀ oon meinannut kyllÀ Hitun ja SÀrmÀn ekoista villoista tehdÀ ihan sellasenaan jotain, on niin ihanan pehmeÀÀ. Mietinkin just, ettÀ tÀytyy tehdÀ jotain sellasta mikÀ ei joudu kovalle kulutukselle alttiiksi kuten esim. hartiahuivi. Ajattele Auli miten ihana huivi SÀrmÀstÀ tulee  Niin siis mikÀli mÀ osaan tehdÀ sitÀ lankaa... Ei munkaan mielestÀ kaikkien lankojen tarvitse olla sellaisia, ettÀ niistÀ saa jotain kulutustakestÀvÀÀ aikaiseksi. EihÀn kaikki tee pelkÀstÀÀn saapassukkia. SÀrmÀstÀ tulisi kyllÀ oikein ihana huivi 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Suusanna
PĂ€ssi

Poissa
Sukupuoli: 
SÀrmÀ
|
 |
« Vastaus #7 : 05.09.08, 14:11 » |
|
SÀrmÀstÀ tulisi kyllÀ oikein ihana huivi  Miten niin tulisi, siitÀ tulee  Kunhan mÀ opin kunnolla kehrustamaan...se voi viedÀ vielÀ hetken, mutta enköhÀn mÀ jonain pÀivÀnÀ opi. Joo se on totta, ettÀ kyllÀ on paljonkin sellasia artikkeleita jotka ei vaadi materiaalilta niin paljon kulutuksen kestÀvyyttÀ, esim. pipot huivien lisÀksi, eihÀn ne pÀÀnupissa kauheasti kulu. Ja eri lanka eri kÀyttötarkoituksiin ennen kaikkea. Saapassukkiin sitten jotain kestÀvÀmpÀÀ...
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 05.09.08, 14:18 kirjoittanut Suusanna »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
pikkukana
|
 |
« Vastaus #8 : 14.09.08, 21:59 » |
|
No niin! Taas tietÀÀ rahanmenoa! Voi itkut mihin mÀ joudun sun kanssas ;D
MÀ ajattelin just ihan samaa ;D Uskaltauduin tÀnÀÀn pitkÀstÀ aikaa kÀydÀ kurkkaamassa laurilan nettikauppaan 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Aulimaija
|
 |
« Vastaus #9 : 14.09.08, 22:11 » |
|
MÀ olen tÀnÀÀn viettÀnyt aika monta tuntia kahden erilaisen silkin kanssa...aika hurjaa touhua kyllÀ on repiÀ ihanaa topsia pieneksi silpuksi (niinkuin kehrÀÀmö haluaa) :o Jotenkin mÀ kuvittelin, ettÀ silkin repiminen olisi kivaa - mutta kattia kanssa > 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Suusanna
PĂ€ssi

Poissa
Sukupuoli: 
SÀrmÀ
|
 |
« Vastaus #10 : 15.09.08, 14:02 » |
|
MÀ ajattelin just ihan samaa ;D Uskaltauduin tÀnÀÀn pitkÀstÀ aikaa kÀydÀ kurkkaamassa laurilan nettikauppaan  Ai sÀ kÀvit vaan kurkkaamassa  TietÀistitpÀ vaan kuinka paljon mÀ tilasin sieltÀ tavaraa ;D On ne vaan niin ihania! Mut hei! MÀ oon jo melkein oppinut kehrÀÀmÀÀn! Se on tosi kivaa! Hahtuvat pitÀÀ silti jatkossakin tilata Laurilasta 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
pikkukana
|
 |
« Vastaus #11 : 16.09.08, 15:16 » |
|
^sÀhÀn voisit tulla jokupÀivÀ opettamaan mullekin kehrÀÀmisen jalon taidon 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Suusanna
PĂ€ssi

Poissa
Sukupuoli: 
SÀrmÀ
|
 |
« Vastaus #12 : 16.09.08, 21:52 » |
|
No mikÀ ettei  Jos musta nyt vielÀ opettajaks on, mutta ainakin perusjutut alkaa jo sujua. Ja kun mÀ oon itsekin saanut kehrÀykseen apua niin voihan hyvÀn laittaa kiertÀmÀÀn. Jos sulta rukki löytyy niin kyllÀ se mulle passaa 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
pikkukana
|
 |
« Vastaus #13 : 18.09.08, 08:33 » |
|
Mulla on vaan vÀrttinÀ, onnistuuko opetus sillÀ 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Suusanna
PĂ€ssi

Poissa
Sukupuoli: 
SÀrmÀ
|
 |
« Vastaus #14 : 18.09.08, 08:48 » |
|
Joo kyllÀ periaatteessa, kehrÀsin ensin vÀrttinÀllÀ, mutta...se on musta paljon hankalampaa, rukilla saa molemmat kÀdet kÀyttöön eikÀ tarvii pyöritellÀ vÀrttinÀÀ, kun jalka polkee niin hoitaa sen homman. Eli mun mielestÀ se vÀrttinÀllÀ kehrÀÀminen oli hankalaa, mutta voinhan mÀ toki sua auttaa siinÀ jos haluat  SÀhÀn voisit tulla vuorostas katsomaan meidÀn kullanmuruja 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|