24.05.12, 04:05 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lisää tyhmiä kysymyksiä korvamerkeistä..  (Luettu 1513 kertaa)
piupaupou
Karitsa
**
Poissa Poissa

« : 27.08.08, 13:28 »

Soittelin äsken tän tienoon maataloussihteerille, ELL kun käski ilmottautua sinne ja kertoa et lampaita on talossa.. Sihteeri siinä sitten kyseli kaikenlaista, mä selittelin parhaani mukaan mutta.. Setä kysyi korvamerkeistä, onko eu-merkejä tms, no enhän mä niistä tiedä, kummallakin päkällä metallinen klipsu korvassa, pitäisikö niistä sitten sen numeron perusteella löytyä jostain tietoa..? Lähinnä kiinnostaisi armon rouvien iät ja rodut..
tallennettu
Maija H
Mummouuhi
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Emma im memoriam

« Vastaus #1 : 27.08.08, 19:20 »

Eu-merkkejä pitäisi olla kaksi - ja niissä FIalkuinen numero. Eli mitä niissä klipsuissa lukee?
tallennettu

"Du missar 100% av alla de skott du inte skjuter" (Wayne Cretzky)
www.maijas.ax
Jusu
Uuhi
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #2 : 28.08.08, 08:06 »

Jos niistä metallimerkeistä löytyy fi alkuinen ja numerot päälle,niin ne on laitettu ns kevennetty merkki,esim teuraaksi kasvatettaessa ja niille pitää tilata täydennysmerkit toiseen korvaan.Katso numerot niistä.
tallennettu
piupaupou
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : 28.08.08, 14:09 »

Ei lue kummankaan lampaan korvassa eu, pelkkä numerosarja, toisella 1109 ja toisella 1164, samat numerot lukee myyntikuitissa. Lampurisetä sanoi että teuraaksi ovat menossa, lihotuksessa paraikaa kun keväiset karitsat oli kummaltakin kuolleet. Nytkö mun sitten pitää ruveta tilailemaanjostain lisää korvamerkkejä ja vielä saada ne asennettua? ..uaah.. Meinaa usko loppua jo tuon eviraan lähetettävän kaavakkeen täytössä, puolet ihan hepreaa..
Vaikeaksi meneee tämä kesälapaitten muuttaminen "kokopäiväisiksi..
tallennettu
Sanna B
Mummouuhi
Poissa Poissa

Viljami

« Vastaus #4 : 28.08.08, 16:07 »

Ei EU van FI ja siinä 6 numeroa perässä
tallennettu

Sanna + uuhet: Tikku, Takku, Taika, Tytti, Tarina, Tiivi, Taavi, Rokki, Riitti, Tellu, Tyyne, Utu, Usva, Urpu, Unikko, Uni, + 28 karitsaa sekä siitospässi Jussila
Nipsu
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #5 : 28.08.08, 16:21 »

Jos ne on vanhoja uuhia (?) niin toi kuulostaa niiltä vanhoilta alumiinimerkeiltä, jotka ei siis ole niitä hyväksyttyjä korvamerkkejä. Noilla varustettuina ei lampaiden olisi pitänyt edes lähteä pois edellisen omistajan tilalta sulle. surullinen Kysyitkö onko edellisellä omistajalla niiden eu-merkit mahdollisesti pöytälaatikossa vai onko hankkinut ollenkaan... (Sinänsä siis alumiinimerkki on nykyäänkin hyväksytty merkkimalli, mutta numerosarja pitää olla tosiaan pidempi kuin vain neljä numeroa...)
tallennettu
piupaupou
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #6 : 28.08.08, 16:24 »

jep, alumiinimerkkejä ovat, eikä tosiaan lue mitään muuta kun noi numerot..
tallennettu
Maija H
Mummouuhi
Poissa Poissa

Emma im memoriam

« Vastaus #7 : 30.08.08, 21:40 »

Siis ovat eläimiä, joita ei ole ilmeisesti ilmoitettu lammas- ja vuohirekisteriin. Eihän niitä olisi teuraaksikaan ainakaan teurastamoon saatu enää noilla merkeillä. Ja ilman EU-numeroa ei niitä saa rakisteröityä ihan helposti. .. Saitko lampurisedän tilatunnuksen?, sehän tarvitään jo ostoa ilmoitettaessa.
tallennettu

"Du missar 100% av alla de skott du inte skjuter" (Wayne Cretzky)
www.maijas.ax
piupaupou
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #8 : 01.09.08, 13:49 »

Eeen saanu mitään tilatunnuksia, kuitti vaan missä luki numerot, hinta ja lammasedän nimi. Ääh, kylläpä nyt menee vaikiaksi.. Nääkö on nyt sitten jonkunmoisia "laittomia" lampaita mitä ei pitäis edes olla..? 
tallennettu
Vahtimassu
Mummouuhi
Poissa Poissa

Nöfnöf

« Vastaus #9 : 01.09.08, 14:29 »

^Joops, kyllä kuulostaa siltä et onko ne sit siellä lammasrekisterissä olemassakaan jos ei ole EU-tunnuksia. Ja sellaisiahan ei enää nykyään pitäis olla. Onkohan se myyjä perillä näistä tän hetken asioista, kun ei olis saanut myydä niitä edes kun ei ole virallisia Eu-merkkejä.

Minä veisin takaisin, tai vaatisin myyjää hommaa ne sinne rekisteriin ja sit virallisesti tehdä se kauppa siellä lammasrekisterissä. Olethan itse rekisteröitynyt lammasten pitäjäksi ja hommannut asiakas- ja pitopaikkatunnukset?
tallennettu
maunu_muori
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #10 : 01.09.08, 15:02 »

Ei kaikki tosiaankaan tiedä koko rekisteristä yhtikäs mitää...tai eivät oo ymmärtäneet että tarttis tehdä jotain näille vanhemmille korvamerkillisille, ennenkuin niitä laittaa kiertoon.. kuinkahan monta mummun lammaskatrasta vielä on ihan teillä tietymättömillä.. :hymy On se tiedotus ollut niin ...
tallennettu
Vahtimassu
Mummouuhi
Poissa Poissa

Nöfnöf

« Vastaus #11 : 01.09.08, 19:03 »

Joo, luulen että niitä tällä hetkellä "villejä" lammasten pitäjiä löytyy joka kolkasta, peräkylän mummot ja papat tuskin on tietoisia kaiken mualiman rekistereistä.. silmänisku
tallennettu
semppu
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #12 : 01.09.08, 20:34 »

Minä sain "villejä" lampaita vuosi sitten toukokuussa, ja heti rupesin täyttelemään lomakkeita ja kyselemään lammasvuohesta (?) sähköpostitse mitä näiden merkittömien lampaiden kanssa tehdään. No, meni aikaa kun sain tilatunnuksen. Ja sitten taas täytin lomakkeita. Ja meni useita kuukausia kunnes sain eu-tunnukset lampaille. Ja lopulta viime viikolla tuli ne korvamerkitkin, oikeilla numeroilla. Ja olen siis yli vuoden niitä hommannut, enkä ole hidastellut, paremminkin hoputellut prosessia.  : hymy

Mutta on se mukava, kun on nyt ihan laillinen katras  kieli
tallennettu
Vahtimassu
Mummouuhi
Poissa Poissa

Nöfnöf

« Vastaus #13 : 01.09.08, 21:58 »

^Joo, kyl se on turvallisemman tuntuista ku on kaikki paperit kunnossa.

Minä ite en myy ilman et ostajalla on valmiiksi jo kaikki tunnukset valmiina, on meinaan siinäki menny pielee muutama kerta ku on sanoneet et on, muttei sitte kunnasta olekaan kaikkia tunnuksia tullu ja saanu odotella niitten kans.

tallennettu
Heinähattu
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #14 : 02.09.08, 10:48 »

Minä sain "villejä" lampaita vuosi sitten toukokuussa, ja heti rupesin täyttelemään lomakkeita ja kyselemään lammasvuohesta (?) sähköpostitse mitä näiden merkittömien lampaiden kanssa tehdään. No, meni aikaa kun sain tilatunnuksen. Ja sitten taas täytin lomakkeita. Ja meni useita kuukausia kunnes sain eu-tunnukset lampaille. Ja lopulta viime viikolla tuli ne korvamerkitkin, oikeilla numeroilla. Ja olen siis yli vuoden niitä hommannut, enkä ole hidastellut, paremminkin hoputellut prosessia.  : hymy

Mutta on se mukava, kun on nyt ihan laillinen katras  kieli

Mulla on kanssa lampaat hankittu "saunan takaa" . Tuntui ekaksi että ääk, mitenkäs nyt ne korvikset sun muut rekikoiraotteet, vaan äläs ollakkaan. Kävi mielestäni aika kivuttomasti ja nopeasti tunnusten ja merkkien saanti, varmaan kuukaudessa koko homma haltuun, ihan turhaan panikoitsi hän  ;D  Ja siitä olen tosi iloinen, että sain aivan ihanan harmaksen, olis tosi kiva selvitellä sen edustamat linjat sun muut ihan omaksi iloksi...Kunhan joku päivä intoudun... :hymy
tallennettu

Söisi suu, vetäisi vatsa, vaan ei kestä heikot sääret.(kuuleman mukaan lammas näin virkkoi)
Sivuja: [1] 2   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: