10.02.12, 12:27 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 [2]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: tmi ja statukset  (Luettu 1131 kertaa)
riitta
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #15 : 09.10.05, 09:53 »

Aika kummallinen ajatus, että jos kasvattaa vain lihaa niin ei tarvi vaihtaa pässiä ??
Mistä moinen ajatus?
Kun kasvattaa lihaeläimiä, on jalostus ja pässinvaihto todella tärkeitä asioita. Nopea edistyminen kasvuissa ja lihakkuudessa saadaan aikaan vain nopealla kierrolla. Hyviä pässejä tarvitaan vähintäänkin kahden vuoden välein, ellei halua taantua ja astuttaa pässin tyttäretkin isällään.
tallennettu
Aulimaija
Pässivaari
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

www.laurilan.net

« Vastaus #16 : 09.10.05, 12:32 »

Ohhooh jopas mä olen tyhmä enkä taida ymmärtää lihan kasvatuksesta yhtikäs mitään :hymy  Parempi kai kun olen hiljaa kieli

Mä olen niin säälittävä ihminen, että kuvittelin mmj:n pitävän esim. puhtaita sl emoja muutaman + hyvän dorset tai tekupässin. Tuskin hän sentään kolmiroturisteytyksiä alkaa kasvattaa. Mutta kuten sanottu - liha sinänsä ei ole oleenkaan mun juttuni joten osaan kyllä pitää suuren suuni kiinni tässä asiassa....

t.neljä aikuista siitospässiä tällä hetkellä omistava auli, jolta lähtee kokonaista yksi oma kasvattama karitsa tänä vuonna teuraaksi
« Viimeksi muokattu: 09.10.05, 20:25 kirjoittanut Aulimaija » tallennettu

Olethan tutustunut sivuihini osoitteessa www.laurilan.net
Maija H
Mummouuhi
Poissa Poissa

Emma im memoriam

« Vastaus #17 : 29.01.06, 20:04 »

Riina: Maksaako nuo verikokeet lampaiden omistajalle hirveästi?

Tuo verikokeiden ottaminen maksaa ell:n käynnin, tarvikemaksut, km:t ym. ja sitten ne tutkimusmaksut. Ne on jotain 25 ¤/testi/ 2 ekaa ja sen jälkeen vähemmän, 5 ¤/testi (?). Mutta jos sulla on ne tarvittavat 20 kpl vuoden tai yli ikäisiä, niin sitten ei tartte maksaa tutkimuksia eikä km-korvauksia..Muistaakseni..Kyllä se ell osaa siihen vastata  muikea hymy

Tässä pääsee takaisin yhteen näitä statusjutuita käytyyn keskusteluun, MV:n osalta. Scrapien osalta sanoisin vielä, että meillä ainakin kävi eläinlääkäri ottamassa sen "päänäytteen" ja lähetti sen Eelaan, kun pari vuotta sitten jouduttiin teurastamaan sairas uuhi itse. Teurastamoon lähettettäessä merkkaan punaisella ne eläimet, joista täytyy lähteä kokeet ja niistähän täytetään scrapie-seurannan paperit myös mukaan. Ja homma hoituu...
tallennettu

"Du missar 100% av alla de skott du inte skjuter" (Wayne Cretzky)
www.maijas.ax
riitta
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #18 : 29.01.06, 21:07 »

Teillähän on topakka ell. Meillä pitää itse kirveellä irrottaa pää ja pakata ja viedä linja-autolle (onneksi ei tarvi kuitenkaan matkahuoltoon viedä 50km).
tallennettu
suviande
Mummouuhi
Poissa Poissa

riiviöt ;)

« Vastaus #19 : 29.01.06, 22:47 »

Teillähän on topakka ell. Meillä pitää itse kirveellä irrottaa pää ja pakata ja viedä linja-autolle (onneksi ei tarvi kuitenkaan matkahuoltoon viedä 50km).

Näin minäkin olen kuullut tehtävän  :hymy
tallennettu

Lambit reilut 70 kipaletta, riiviövuohia 14 kpl, poni, 3 kissaa, 6 kania sekä lypsykarja..
Maija H
Mummouuhi
Poissa Poissa

Emma im memoriam

« Vastaus #20 : 30.01.06, 13:35 »

Näin minäkin olen kuullut tehtävän  :hymy

Ihme juttu on minusta, että täytyy itse lähettää, tuollaisten juttujen kuuluisi kyllä kuulua eläinlääkinnän rutiinipuoleen. Saan siis olla kiitollinen, että täällä ell tulkitsevat sen asiakseen.  :-\ hymy
tallennettu

"Du missar 100% av alla de skott du inte skjuter" (Wayne Cretzky)
www.maijas.ax
Sivuja: 1 [2]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: