24.05.12, 03:37 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 [2]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: neuvoja karitsan keinoruokintaan  (Luettu 1152 kertaa)
Katjuska
Oinas
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

edesmennyt päähunni, Rohkelikko

« Vastaus #15 : 16.01.06, 17:25 »

Voi ei! Olen tosi pahoillani.  surullinen

Tuosta lopettamisesta... minäkin pyöräytän pienet vauhdilla betoniin. Näin tiedän tehtävän esim. porsitussikaloissa, jos porsaan on jostain syystä määrä siirtyä tuonpuoleiseen. Itse en pysty sihtailemaan vasaran kanssa ja pohtimaan, että mitäs jos tulee huti.

Mutta... tunnen harvinaisen syvää myötätuntoa mj! Jaksamista!
« Viimeksi muokattu: 16.01.06, 21:37 kirjoittanut Katjuska » tallennettu
suviande
Mummouuhi
Poissa Poissa

riiviöt ;)

« Vastaus #16 : 16.01.06, 19:52 »

Tiedän myös yhden vuohitilan, jossa ylim. kilit lopetetaan juuri noin. Mä en ole vielä päässyt sinuiksi tuon lopettamisen kanssa, varsinkaan jos on pikkuinen kyseessä  :'( Kyllä minä pystyn hyvin muille kasvattamaan vaikka joudunkin luopumaan. Olenhan pari pukkia purkkiinkin pistänyt, mutta niitäkin kasvatin "paisteina" (tai ainakin kovasti niin yritin..), niinkuin ainakin aulimaija (?) tekee hymy Kyllähän se sitten pitää osata sydän kylmätä, jos niitä alkaisi kovin kauheasti tulemaan. Esim. tuolla tilalla tulee ainakin n. 50-100 pukkikiliä. Pakkohan ne on pistää jo pienenä pois..

Mutta on se jokakerta kuitenkin niin kamalaa!
tallennettu

Lambit reilut 70 kipaletta, riiviövuohia 14 kpl, poni, 3 kissaa, 6 kania sekä lypsykarja..
maunu_muori
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #17 : 16.01.06, 21:17 »

Meillä mies sai synttärilahjaksi serkultaan( ammattiviljelijä) ison kumilekan, jota on pari kertaa jouduttu käyttään.. Just tolaisen heiveröisen päästämiseen kärsimyksistä.. Oli sellaisia kaksi, ettei jaksaneet enää imeä vaan yritin lusikalla pitää hengissä.. mutta ei niin voi jatkaa kovin pitkään jos ei kohentumista tilassa tapahdu, varsinkin kun pitää hoitaa toi leipätyökin. Raskasta oli hävittää supermummon uuhikaritsaa..olis ollut käyttöä. Koita jaksaa.. Harrastajalle se ittensä kovettaminen on varmaan hankalampaa, varsinkin, jos ei ole maalaistaustaa.
tallennettu
Aulimaija
Pässivaari
Poissa Poissa

www.laurilan.net

« Vastaus #18 : 16.01.06, 21:31 »

purkkiinkin pistänyt, mutta niitäkin kasvatin "paisteina" (tai ainakin kovasti niin yritin..), niinkuin ainakin aulimaija (?) tekee hymy
Muistat aivan oikein. Minulla tämä homma tepsii hyvin.
tallennettu

Olethan tutustunut sivuihini osoitteessa www.laurilan.net
suviande
Mummouuhi
Poissa Poissa

riiviöt ;)

« Vastaus #19 : 16.01.06, 21:38 »

Mulla kanssa ensi kesänä kasvaa "paisteja" tuolla pellolla, jos noita pässikaritsoja tulee. Saavat kasvaa isänsä kanssa omalla pellon puoliskollaan. TaoTaota en laita pois, se on niin IHANA!
tallennettu

Lambit reilut 70 kipaletta, riiviövuohia 14 kpl, poni, 3 kissaa, 6 kania sekä lypsykarja..
Aulimaija
Pässivaari
Poissa Poissa

www.laurilan.net

« Vastaus #20 : 16.01.06, 21:41 »

Kiltti aikuinen pässi sopii mun mielestä hyvin nuorten pässien pomoksi laitumelle. Mun mielestä pässit ovat aivan ihania heppuja. Jos asuisin jenkkilässä niin mulla ois pässisiittola  ;D
tallennettu

Olethan tutustunut sivuihini osoitteessa www.laurilan.net
minni
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #21 : 20.01.06, 18:32 »

kurjia tuommoiset tapaukset, ainahan niitä välillä on heikkoja karitsoja, toiset jää henkiin, toiset ei, vaikka mitä keinoa yrittäs.
tallennettu
Sivuja: 1 [2]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: