|
pikkukana
|
 |
« Vastaus #45 : 07.10.08, 23:16 » |
|
^hyvä juttu  Mulla on vielä uuhet keritsemättä, olishan se kiva saada vähän lankaakin 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
hannaleena
|
 |
« Vastaus #46 : 08.10.08, 13:22 » |
|
Elikkä Perniöön siis, mutta miten puhtaiksi ne villat pitää saada, että kelpaavat ???, isot roskat tietty pois, mutta entä semmoset pienenpienet muruset?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
kuutamofoxi
Pässi

Poissa
Sukupuoli: 
Tuiskuturkin Erityinen
|
 |
« Vastaus #47 : 08.10.08, 14:21 » |
|
Ja kuinka olette niitä pakannut? Lapo ehotti "päkmäksiä" ;D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Positiivisella ajattelulla petyt yhtämittaa. Negatiivisella ajattelulla yllätyt aina iloisesti.
|
|
|
|
Pauliina
|
 |
« Vastaus #48 : 08.10.08, 19:22 » |
|
3kg joo.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
hudi
|
 |
« Vastaus #49 : 08.10.08, 21:01 » |
|
Elikkä Perniöön siis, mutta miten puhtaiksi ne villat pitää saada, että kelpaavat ???, isot roskat tietty pois, mutta entä semmoset pienenpienet muruset?
Mä olen ymmärtänyt, että ottavat kyllä vastaan roskaistakin. Mutta sitä saa, mitä lähettää eli jos on paljon roskia mukana, niin roskaista on lankakin, eikä enää niin mukavaa käyttää. Meinaan itekin tietysti pahimmat roskat nyppiä pois, mutta timotein hiput jääköön...eihän niitä saa irti kirveelläkään. Muistaakseni sanoivat kun soitin, että pussiin vaan villat ja samaan pussiin lappu siitä, minkä sorttista lankaa halajaa (ja tietenkin nuo yhteystietohommelit) ja tekevät sitten sen mukaan  . En kyllä ymmärtänyt halaistua sanaa, että mitä siellä pystytään ylipäänsä tekemään, kun puhuttiin hahtuvasta ja kahden hahtuvan yhdistämisistä sun muista :-[. Valaiskoon ken selvyyttä on asiaan saanut, tack!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
pikkukana
|
 |
« Vastaus #50 : 08.10.08, 23:02 » |
|
Olisko sitä perniön puhelinnumeroa jollaki sillee niinku valmiina   en jaksais etsiä...laiskuus iski :-[
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
hudi
|
 |
« Vastaus #51 : 09.10.08, 08:55 » |
|
Olisko sitä perniön puhelinnumeroa jollaki sillee niinku valmiina   en jaksais etsiä...laiskuus iski :-[ Tässä tuo numero: 02 7359223 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
hudi
|
 |
« Vastaus #52 : 09.10.08, 09:02 » |
|
Olisko sitä perniön puhelinnumeroa jollaki sillee niinku valmiina   en jaksais etsiä...laiskuus iski :-[ Jos saat porukkaa kehräämöstä kiinni ja onnistut vielä ymmärtämään, että mitä ne tekevät (haluaisin hahtuvalankaa, perus käsityölankaa ja ehkä vielä karstavillaa huovutuksiin), niin viitsitkö informoida? 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
pikkukana
|
 |
« Vastaus #53 : 09.10.08, 13:12 » |
|
Joo, informoin kyllä 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
hannaleena
|
 |
« Vastaus #54 : 09.10.08, 14:03 » |
|
^KIITOS TIEDOSTA!  EIKU KERITTEMÄÄN...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
AaHoo
|
 |
« Vastaus #55 : 09.10.08, 16:37 » |
|
Jos saat porukkaa kehräämöstä kiinni ja onnistut vielä ymmärtämään, että mitä ne tekevät (haluaisin hahtuvalankaa, perus käsityölankaa ja ehkä vielä karstavillaa huovutuksiin), niin viitsitkö informoida?  Tekevät kyllä kaikkea mainitsemaasi, lankaa ainakin kaksi- ja kolmesäikeistä, hahtuva on sitä perusjuttua eli kaksi "säiettä" tulee samaan aikaan kiekolta. Kertoi mulle että joku oli pyytänyt yksisäikeistä hahtuvaa niin sitä ei voi tehdä. (en tiedä onko säie oikea termi tässä mutta tarkoitan siis sitä "lankaa" mitä hahtuva on). Tällähetkellä valkoisista villoista saa lankaa melko nopeasti, muut värit joutuu odotuslistalle kun he tekevät kaikki jonossa olevat valkoiset ensi alta pois (tämä siis tämän päivän tieto, kun kävin siellä. Se että mitä tuo "melko nopeasti" tarkoittaa en tiedä, kun rouva ei uskaltanut luvata mitään tiettyä aikaa niin sanoi vaan melko nopeasti...)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Pauliina
|
 |
« Vastaus #56 : 09.10.08, 20:08 » |
|
mulle lupas marraskuulle valmiiksi kaikki.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
hudi
|
 |
« Vastaus #57 : 09.10.08, 20:12 » |
|
Mulle kerrottiin tänään (toinen lampuri), että kun kehräämössä pesevät villan, niin pienemmät roskat nousee kellumaan pesuveden pinnalle, joten villa puhdistuu entisestään. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
hudi
|
 |
« Vastaus #58 : 09.10.08, 20:22 » |
|
Jos saat porukkaa kehräämöstä kiinni ja onnistut vielä ymmärtämään, että mitä ne tekevät (haluaisin hahtuvalankaa, perus käsityölankaa ja ehkä vielä karstavillaa huovutuksiin), niin viitsitkö informoida?  Tekevät kyllä kaikkea mainitsemaasi, lankaa ainakin kaksi- ja kolmesäikeistä, hahtuva on sitä perusjuttua eli kaksi "säiettä" tulee samaan aikaan kiekolta. Kertoi mulle että joku oli pyytänyt yksisäikeistä hahtuvaa niin sitä ei voi tehdä. (en tiedä onko säie oikea termi tässä mutta tarkoitan siis sitä "lankaa" mitä hahtuva on). Tällähetkellä valkoisista villoista saa lankaa melko nopeasti, muut värit joutuu odotuslistalle kun he tekevät kaikki jonossa olevat valkoiset ensi alta pois (tämä siis tämän päivän tieto, kun kävin siellä. Se että mitä tuo "melko nopeasti" tarkoittaa en tiedä, kun rouva ei uskaltanut luvata mitään tiettyä aikaa niin sanoi vaan melko nopeasti...) Kiitos kaunis tiedoista! ;D Väännän itselleni vielä vähän rautalangasta. Eli siis jos haluan perus hahtuvalankaa, niin se on sitä ihtiään. Tarkoittaako tuo kaksisäikeinen LANKA sitten sitä, että kaksi hahtuvalankaa (siis neljä hahtuvalangan säiettä) kietastaan yhteen ja kolmesäikeisessä olis sitten kuus hahtuvalangan säiettä? Onko sellasesta sitten ollut puhetta, että jos haluaisin vaikka nyt sitten sitä hahtuvaa+käsityölankaa+karstavillaa, niin tarviiko kaikkia olla erikseen se 3kg vai onnistuuko kaikki tuo samasta satsista? HUH HUH, itelläki tulee hiki näistä kysymyksistä! : 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Pauliina
|
 |
« Vastaus #59 : 10.10.08, 20:47 » |
|
Mun ymmärryksen mukaan niiden pienin erä on 3kg, josta tehdään sitten vain yhtä lajia jotain. Siis jos nyt haluat kolmea eri asiaa, niin tarviit 9kg villoja.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|