|
hudi
|
 |
« : 15.07.08, 12:40 » |
|
Haluttaisi alkaa pikkuhiljaa hyödyntää noita omien turrukoiden villoja, vaan minnekä sitä pienen määrän villaa saisi lähettää? Pirtin kehräämön minimiin (20 kg?) on vielä melkoinen matka ja kun ei mitään markkinarakoakaan ole villoilleni/langoilleni tiedossa, niin tuntuu aika hurjalta pulittaa satoja euroja saadakseen kilotolkulla kotitarvelankoja. Mitä tuo Pirtin kehräämö muuten pulittaa esim. nelisäikeisen langan tai hahtuvalangan kehräämisestä/kg tai vaan valmiiksi karstatusta villasta/kg? Kävin niiden nettisivuilla, vaan kun en muka löytänyt mitään karstaus/kehruu hinnastoa :-\.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Pauliina
|
 |
« Vastaus #1 : 15.07.08, 12:55 » |
|
Soitappa Perniön kehräämöön, ottavat muistaakseni jopa 3 kg:n eriä! Numero löytyy ainakin kuuklettamalla.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
hudi
|
 |
« Vastaus #2 : 15.07.08, 20:34 » |
|
Kiitos kaunis vinkistä! ;D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Suusanna
Pässi

Poissa
Sukupuoli: 
Särmä
|
 |
« Vastaus #3 : 15.07.08, 23:30 » |
|
Laittaisitko tänne vähän hintatietoja jos ja kun saat selville noita kehruuhintoja, kiitos  Tai voit laittaa yksärilläkin. Meillähän ei vielä ole edes lampaita, mutta olisi ihan kiva tietää vähän systeemejä jo varuilta. Ostin just eilen rukin, että aluks ainakin varmaan yritän itse kehräillä...jos saan jostain jonkun mua opastamaan siihen hommaan...mutta jos villaa alkaa kertyä enemmän kuin ehtii kehrätä niin voisi olla jatkossa tarvetta kehruuttaa ne muualla 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Pauliina
|
 |
« Vastaus #4 : 16.07.08, 09:56 » |
|
Tää on lainattu ihan tuolta Pirtin kehräämön kehruuhinnastosta:
Villan karstaus- ja kehruuhinnat pesemättömänä punnitulta villakilolta (sis. ALV 22%) eur/kg Huovutuslevy karstattu villa huovutukseen 11,90 Hahtuvakiekko karstattu esilanka 13,10 Hahtuvakiekko meleerattu 15,40 Mattolanka ja hahtuvalankavyyhti 15,30 Hahtuvalankavyyhti meleerattu 18,50 Karstalangat luonnonvärit 16,20 Karstalangat meleeratut 21,60 Karstalangat angora- ja koirankarvasekoitukset 22,20 Kampalangat luonnonvärit 17,20
Pyydettäessä lisätään karstalankoihin n. 15% nailonia. Yli 100 kg:n karstaus ja kehruutusmääristä vuodessa on alennus em. hinnoista 10%. Lisähinnat: eur/kg Karstaus ja kehruu asiakkaan omasta villasta (vähint. 20 kg): huovutuslevy 2,00 ¤, hahtuva 2,50 ¤ ja langat 4,50 ¤ / villakilo 2,00-4,50 Langan pesu 2,00 Langan koinsuojaus 2,80 Langan rullaus kartiolle 4,00 Langan värjäys 13,00 Villan värjäys (huovutuslevy, hahtuva ja meleeratut) 8,00
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Pauliina
|
 |
« Vastaus #5 : 16.07.08, 09:57 » |
|
Perniön kehräämöön hinnat noin suurin piirtein samaa luokkaa, ihan ok laatu minun mielestä, kun pienen erän teetin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
|
hudi
|
 |
« Vastaus #7 : 17.07.08, 12:50 » |
|
Perskules, Perniön kehräämö ei vastaa mulle :-\! Täytynee kuuklettaa vielä lisää numeroita, jos löytyy..
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
late
Karitsa

Poissa
|
 |
« Vastaus #8 : 25.09.08, 09:43 » |
|
Oletteko viimeaikoina yrittäneet soittaa Perniön kehräämöön? Itse olen tämän viikon soitellut ja kukaan ei vastaa. Onko vielä toiminnassa???
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
AaHoo
|
 |
« Vastaus #9 : 25.09.08, 12:06 » |
|
^kävin ovella kolkuttelemassa kun eivät vastaa, olin muutenkin menossa kemiöön niin kurvasin sitä kautta. Siellä oli lappu ikkunassa "suljettu sairauden takia". Täällä myös mietitään että mihis niitä villoja nyt laittaisi  .
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Pauliina
|
 |
« Vastaus #10 : 25.09.08, 12:43 » |
|
Paska. Suoraan sanottuna. Mihin nyt laittaa villat, jos pieniä eriä tahtoo teettää? Salo-Angoralla menee niin jumalattoman kauan...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Heinähattu
|
 |
« Vastaus #11 : 25.09.08, 12:59 » |
|
Mitens tuo Ylistaron kehräämö? Ottavat ainakin pieniä eriä, muistaakseni 3 kg minimi ja saa omat villat takaisin...Olen itse tilannut sieltä huovutusvillaa (ennen nuita "tuotantoeläimiä" ;D ) ja oli muistaakseni ihan ok.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Söisi suu, vetäisi vatsa, vaan ei kestä heikot sääret.(kuuleman mukaan lammas näin virkkoi)
|
|
|
|
|
|
AaHoo
|
 |
« Vastaus #13 : 25.09.08, 16:04 » |
|
Mitens tuo Ylistaron kehräämö? Ottavat ainakin pieniä eriä, muistaakseni 3 kg minimi ja saa omat villat takaisin...Olen itse tilannut sieltä huovutusvillaa (ennen nuita "tuotantoeläimiä" ;D ) ja oli muistaakseni ihan ok.
ylistaro tekee vain huovutusvillaa, ei lankaa...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
karoliina
Musta lammas
Poissa
|
 |
« Vastaus #14 : 25.09.08, 19:52 » |
|
Me ollaan juuri aloitettu karstaamo Värtsilässä. Minimimäärä 1,5kg/väri, ja saatte juuri ne omat villat takaisin. Villat täytyisi olla kevyesti pestyjä. Voimme myös karstata itse värjäämiänne villoja, sama minimimäärä. Kirjava villalevy onnistuu myöskin, siis siten että eri värit kerrostuu toistensa päälle samaan levyyn. Tässä tapauksessa minimi on värien määrä X 1kg. lisää tietoja: Karoliina Arvilommi karo[at]villivilla.org 040 7403375 www.villivilla.orgwww.liinalommi.com
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|