24.05.12, 03:25 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Heinän menekki talvella  (Luettu 752 kertaa)
sininenuni
Musta lammas
*
Poissa Poissa

« : 08.07.08, 01:02 »

Ihan aloittelijana mulla ei ole kerrassaan mitään käsitystä siitä, kuinka paljon noi meidän lampsut meinaa pistellä heinää talven aikana...  ???

Uuhia on hurjat kaksi kappaletta, joita ei ole vielä tarkoitus poi'ittaa. Kunhan siis vain omiin tarpeisiinsa söisivät. Kysymys kuuluukin siis (täähän on kuin suoraan jostain yläasteen matikan tunnilta ;D): Kuinka monta pikkupaalia kuivaheinää mun siis pitäisi hinata tuonne liiterin ylisille, jos heinää tarvitaan arviolta syyskuun alusta toukokuun puoliväliin?

Ja tattista vain jo näin etukäteen, jos joku ihan oikeasti jaksaa tätä asiaa pohtia mun avuksi.  hymy
tallennettu
kuutamofoxi
Pässi
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Tuiskuturkin Erityinen

« Vastaus #1 : 08.07.08, 07:35 »

Minä varasin kahdelle uuhelle ~0,5 paalia päivää kohden ja se riitti hyvin. Heinä oli vapaasti saatavilla.
tallennettu

Positiivisella ajattelulla petyt yhtämittaa. Negatiivisella ajattelulla yllätyt aina iloisesti.
mmj
Mummouuhi
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

« Vastaus #2 : 08.07.08, 09:27 »

Teoreettisesti varaa 3 kg per bää per päivä + paljon hukkavaraa. Pienessä lampolassa sitä tulee annettua runsaammalla kädellä heinääkin.
t mj
tallennettu
hudi
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : 08.07.08, 19:54 »

Minäpä olen antanut itselleni kertoa, että uuhi tarvitsee 1,5 kg/pv pysyäkseen hengissä ja 2kg pysyäkseen tyytyväisenä  ;D.
tallennettu
Tiina K
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #4 : 08.07.08, 19:55 »

Muistelen lukeneeni täältä joskus sellaisen ohjeen, että 1,5-2 kiloa per bää ja siinä ois se hukkakin mukana. Sen mukaan laskin viime talvena ja aika hyvin piti kutinsa. Syötävää lampsuilla oli koko ajan nenän edessä.
tallennettu
Mara
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #5 : 08.07.08, 20:41 »

Mä tilasin kolmelle joutilaalle "kolme kuormaa" eli noin 450-500 pikkupaalia. (Ja ne on tosiaan pikku, ehkä jotain 5-6 kg. Helppo käsitellä tällaisen "pienen hennon"  :hymy naisihmisen.) Siinä on lemmikkipumperoille ihan ruhtinaallisesti, vähän homehtumisvaraakin. Jos siis varaat kahdelle noin 300 pikkupaalia, niin siinä on varmaan yllin kyllin ja enemmänkin.  muikea hymy
tallennettu
PerttiK
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #6 : 09.07.08, 14:55 »

Viime talvena syötin ensin pikkupaaleja ja sitten kun ne loppuivat niin ostin jokusen suurpaalin. Ainakin tuntui siltä, että suurpaaleista heinän kulutus oli paljon suurempaa, vaikka se tarjoiltiin samasta heinähäkistä kuin pienpaalitkin. Suurpaaleissa kun heinä on pitempää niin sitä meni minusta paljon enemmän lattialle haaskuun.
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: