Öööö, en muista miten sen aikoinaan laskin. Nyt kun laskin uudestaan, niin sinne mahtuisikin 14-16 uuhta plus pässi riippuen laskeeko 2,5 m
2 tai 3 m
2 mukaan (käytävät huomioonotettu). Jos vielä ottais vanhasta lampolasta lisätilaa, niin se 19 uuhta voisi mahtua - JOS olisi maata tarpeeksi!
Tosin mulla on toi halli tuossa levällään. Jos sen pystyttäis niin neliöitä siellä olisi 360 m
2. Mitä sinne mahtuisi? 80 uuhta?
Saattaisin saada 13 ha laidunta, ja sitten maisemointisopimuksia.... Voisin alkaa (puolitoimiseksi) lampuriksiÂ

Maatahan mulla on nyt älyttömän vähän, siksi tämä pieni määrä tällä hetkellä.
Mun jäi vain mietityttämään, kun joku (Aulimaija?) kertoi, että heillä karitsat teurastetaan jo 3-4 kk vanhoina. Miten onnistuisi saamaankin noin hyvän uuhimateriaalin, jonka karitsat voisi teurastaa 4 kk iässä? Täällä pohjoissa tuo olisi loistavaa, kun ottaa huomioon lyhyen laidunkauden. Hmmm. Kyllä tuo suurempikin (80 uuhen) lihantuotanto minua kiinnostaisi, kunhan vai se tuottaisi jotain. Ja jos lisäksi tuon hallin (kasvihuoneen) saisi tuottamaan jotain vihreää myyntiin...
Kuulin just kaskun. "Jos tilalla on 40 lammasta, pitää toisen puolisoista käydä töissä, mutta jos tilalla on 80 lammasta, pitää kummankin käydä ulkopuolella töissä". IIIIKS! Kuvaavaa, mutta en tahtoisi uskoa.
Jos jotenkin tajuaisin hyödyntää vuodat, luut ja villan sekä myydä lihat suoramyyntinä, niin olisipa hienoa.
t mj