24.05.12, 03:07
Tervetuloa,
Vieras
. Ole hyvä ja
kirjaudu
tai
rekisteröidy
.
Jäikö
aktivointi sähköposti
saamatta?
1 tunti
1 päivä
1 viikko
1 kuukausi
Ikuisesti
Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset
:
Etusivu
Ohjeet
Haku
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lampola
>
Yhteisö
>
Käsityöt
>
Karstalevyn/raakavillan hinta?
Sivuja: [
1
]
Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja
Aihe: Karstalevyn/raakavillan hinta? (Luettu 969 kertaa)
Palmikko
Karitsa
Poissa
Karstalevyn/raakavillan hinta?
«
:
13.05.08, 18:00 »
Auttakaa joku jolla enemmän käsitystä villan hinnoista. Olen leveällä karstamyllyllä pyöritellyt karstalevyjä kehräyskurssille itselleni, mutta halukkaita ostajia taitaisi myös olla. Paljonko pyytää n. 50g karstalevystä? Entäpä raakavillan hinta? Joku hinta pitäisi keksiä, kun ilmaiseksi ei kuulemma saa antaa
tallennettu
Heinähattu
Uuhi
Poissa
Sukupuoli:
Re: Karstalevyn/raakavillan hinta?
«
Vastaus #1 :
19.05.08, 13:17 »
Itse olen ostanut karstattua villaa eri paikoista, hintahaarukka ollut 40-50e/kg, eli ojalan laskuopin mukaan jotain pari-kolme euroa maksaisi tuo 50g...Tietysti pienet erät maksaa suhteessa enemmän, joskus askartelutarvike yms.liikkeissä törmää mielestäni ihan törkyhintaisiin villapusseihin, nousee kilohinta pilviin. Mutta ota palkka omasta työstäsi, ei ole ilmaista sekään karstamyllyn pyörittely
tallennettu
Söisi suu, vetäisi vatsa, vaan ei kestä heikot sääret.(kuuleman mukaan lammas näin virkkoi)
Palmikko
Karitsa
Poissa
«
Vastaus #2 :
20.05.08, 08:44 »
Sattui hinnoittelu aika kohdalleen, laitoin hinnaksi raakavillalle 2¤ pussi ja karstalevylle 4¤ levy.
Tänään taas kehräystä opettelemaan, lankaa tulee, mutta aika möykkyistä
tallennettu
Heinähattu
Uuhi
Poissa
Sukupuoli:
«
Vastaus #3 :
20.05.08, 14:52 »
Minä olen myös lueskellut innolla kehräysohjeita, vitsit kun oisi ihana oppia tuokin taito!
tallennettu
Söisi suu, vetäisi vatsa, vaan ei kestä heikot sääret.(kuuleman mukaan lammas näin virkkoi)
Tartsi
Mummouuhi
Poissa
Sukupuoli:
«
Vastaus #4 :
24.05.08, 11:41 »
Kuinka paljon teillä painaa karstalevyt,noin? Mä sain vihdoin tilattua sen karstamyllyn ;D ja ehdin jo vähän kokeilemaan sitä tässä yksi ilta.Kauan yhden levyn tekemiseen menee aikaa?Mulla olis tota harjotusmateriaalia ja koht tulee lisää...
tallennettu
Pässit Luna ja Punssi,uuhet Sanni ,Sorja, Sintti, Säihke ja Riina, iso liuta karitsoita,ensikot Tyyne, Taimi, Tiuku, Timantti, kesälampaat Ursula ja Ulpukka,mammanmussu Ulriikka, Alhon ja Lindellin maatiaiskanoja, kissat Kolli ja Viiru
lilja-hillevi
Oinas
Poissa
«
Vastaus #5 :
24.05.08, 18:06 »
Aikaa en ole ottanut koskaan, riippuu ihan itsestä kuinka siivoaa sen villan ennen myllyyn laittoa
Jos on puhdasta pestyä villaa niin eipä se tarvi paljon kuin pyöritellä pari kertaa läpi myllyn. Sitten kun on hiukan huopunutta roskaista ja rasvaisempaa, niin pitää mun ainakin useampi kerta veivata myllyssä ja joka kerta siivoilla villaa samalla.
Painoja punnitsin alussa ja yleensä karstalevy painaa n. 50 g, se määrä sopii sitten rukin rullalle sopivasti. Omaan Louetin pikkumyllyyni muistaakseni pitäisi mennä 60 g villaa.
tallennettu
Sivuja: [
1
]
Siirry ylös
Tulostusversio
Siirry:
Ole hyvä ja valitse kohde:
-----------------------------
Lampaanhoito
-----------------------------
=> Kuuma linja