24.05.12, 02:55 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2 3   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Aitaverkkoa  (Luettu 4918 kertaa)
Jyrika
Mummouuhi
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

« : 01.05.08, 21:17 »

Niin kun nuita on joka lähtöön..
Mitä merkkiä olette käyttäneet ja kokemuksia kestävyydestä?
Esim. olen ajatellut tätä:
http://www.cronvall.fi/pdf/bekafor_aitausjarjestelmat%20448k.pdf
tallennettu
Vahtimassu
Mummouuhi
Poissa Poissa

Nöfnöf

« Vastaus #1 : 02.05.08, 16:18 »

Meille tuli nyt just lavallinen lammasaitaverkkoa tuolta Cronvallilta, oli edullisinta ja viel samaan hintaan kotiin toimitettuna. Vielä ei käyttökokemusta ole, ku odottavat viel rullissa aitaamisurakkaa.
tallennettu
Pauliina
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : 02.05.08, 23:14 »

Massuseni, ^Paljonko lavassa ja mitä makso? Voit laittaa yksärilläkin...
tallennettu
Sanna B
Mummouuhi
Poissa Poissa

Viljami

« Vastaus #3 : 03.05.08, 11:33 »

Voisitko laittaa mullekki tiedon tuosta yksärillä vaikka.. Meillä on tuota verkkoa tuosa jonku verran ja se on hyvää ku ei liiku noi langat.. Saatiin yhdeltä joka purki lammasaitauksia pois.. Mut nyt täytyis tehdä aitaa niin paljon ettei pari rullaa riitä vaan tarviis pari-kolme kilometriä vähintään..
tallennettu

Sanna + uuhet: Tikku, Takku, Taika, Tytti, Tarina, Tiivi, Taavi, Rokki, Riitti, Tellu, Tyyne, Utu, Usva, Urpu, Unikko, Uni, + 28 karitsaa sekä siitospässi Jussila
Että
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #4 : 03.05.08, 11:49 »

Wau, olipa upeita aitoja tuolla Jyrikan linkissä. Sen verran upeita, etten tiedä, uskaltaisko hintaa kysyäkään. No kerro nyt mullekin kumminkin  hymy
tallennettu
Jyrika
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #5 : 03.05.08, 11:58 »

Hupsista, mulla oli tullut väärä linkki tuohon yläpuolelle, 13 tunnin ajo ottanut veronsa tarkkaavaisuudessa... :hymy
Tuota liukuporttia linkin takana olin haaveillut ajotielle :-*
Tarkoitin nuita http://www.cronvall.fi/pdf/Poroaitaverkot_esite.pdf Betafence verkkoja.
Ja laittakaa vaan ihan julkimoita hintoja, jos viitsitte, isäntä kyselee ensviikolla tarjouksensa, niin tietää tinkiä silmänisku

tallennettu
Sanna B
Mummouuhi
Poissa Poissa

Viljami

« Vastaus #6 : 03.05.08, 13:51 »

Jyrika olen nähnyt tuota poroverkkoa siitä tulee vasikkakin läpi että heilahtaa.. Eli mites siinä lammas pysyy?
tallennettu

Sanna + uuhet: Tikku, Takku, Taika, Tytti, Tarina, Tiivi, Taavi, Rokki, Riitti, Tellu, Tyyne, Utu, Usva, Urpu, Unikko, Uni, + 28 karitsaa sekä siitospässi Jussila
Jyrika
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #7 : 03.05.08, 14:22 »

Eli juuri tuota Cronvallin verkkoako tarkoitat?
Meillä on kolmea erilaista verkkoa ja nuo, joissa on tuo kierretty pystylankaliitos on ollut parhaiten pysyvä ja kestävä, kunhan alin reikäkoko on riittävän pieni.
Just tämän takia olin kiinnostunut, että minkä merkkiset on parhaita, saman näköiset erimerkkiset verkot voi olla ihan erilailla kestäviä.
tallennettu
Sanna B
Mummouuhi
Poissa Poissa

Viljami

« Vastaus #8 : 03.05.08, 18:41 »

Juuri tätä samaa.. Reikäkoko on korkeussuunnassa ok mutta jos siinä verkossa on kuten nämä poroverkot yleensä on tälläkin valmistajalla pitempiä ku korkeita ne venyy ja siitä menee sen jälkeen liharotuinen vasikkakin jopa 5 kk:n ikäisenä läpi.. Mun mielestä noi hitsatut verkotjoissa on alaosa sen 10X10 on parhaita niitäku ei venytellä..
tallennettu

Vahtimassu
Mummouuhi
Poissa Poissa

Nöfnöf

« Vastaus #9 : 04.05.08, 11:15 »

Siis, minä ostin Cronvallin lammasaitaverkkoa, 100cm korkea, punottu, hintaan 1¤ metri. 50m rullissa.
tallennettu
tarmo
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #10 : 04.05.08, 20:12 »

Entäs Kellfrin  www.kellfri.eu verkko? Siellä on 100m 90cm:n verkkoa 69¤ ja sama mitta 110senttistä 81¤. Hinnat ilman alvia. Jos ostaa yli 350 eurolla, tulee rahtivapaasti.
tallennettu
AaHoo
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #11 : 04.05.08, 22:21 »

Meilläkin on aidan teko edessä, materiaalit on vielä hankkimatta... millaisia tolppia olette käyttäneet? Painekyllästettyjä puisia vai mitä? Tarkoitus olisi tehdä kestävä ja pysyvä monen vuoden aita.
tallennettu
pikkukana
Pässivaari
Poissa Poissa

Maya

« Vastaus #12 : 05.05.08, 07:54 »

^Me ollaan käytetty octowoodin kyllästettyjä tolppia. Ollaan oltu tosi tyytyväisiä  hymy
tallennettu

sarkka75
Pässi
Poissa Poissa

Texelpoika ;)

« Vastaus #13 : 05.05.08, 16:43 »

Entäs Kellfrin  www.kellfri.eu verkko? Siellä on 100m 90cm:n verkkoa 69¤ ja sama mitta 110senttistä 81¤. Hinnat ilman alvia. Jos ostaa yli 350 eurolla, tulee rahtivapaasti.
Meille tuli tuota reilu kilometri ja aika leprua on,joutuu vetämään tosi kireälle ja silti luulen että lampaat venyttelee sen ihan pilalle >surullinen
tallennettu

Nipsu
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #14 : 06.05.08, 20:34 »

Meillä on luotettu Rautarantalan verkkoon alusta asti. Ei ole vielä lampaat läpi tulleet. hymy Sinkitty ja hitsattu, muistaakseni metrinen on kestänyt suhteellisen hyvin. Alaosassa on tiheämmässä vaakalangat. Tolpat pettää ennen kuin aita... mutta ei mokoma kestänyt kun emäntä vähän pöyhi heiniä traktorilla liian läheltä aitaa ja meni piikit aitaan... hymy Mun käsitys on se, että hitsatut ei jousta kuten kierretyt, jos lammas työntää päätä läpi. Siksi pidän enemmän hitsatuista. Lienee makuasia, ja jos laidun on hyvä niin liekö niin väliä mitä aita on...

Normi tolpat on kuorittua kuusta mutta kun tehtiin talvitreeniaitaus pihapiiriin, niin valettiin kestopuutolpat betoniin. Ei ole onneksi routinut vinoon mistään. hymy
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: