24.05.12, 02:54 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 [2]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sulfasta ja kokkideista  (Luettu 1632 kertaa)
Riina
Pässivaari
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Muru Metsäneläin

« Vastaus #15 : 21.09.05, 15:59 »

Mun mielestä avainsanana on liian kova tautipaine suhteessa eläimen kuntoon.
tallennettu

"Joka mäyrän saa, myös mäyrän pitää." 
http://mayranvarisetsuomenlampaat.net/
Kats
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #16 : 21.09.05, 18:49 »

Matojen paras ja "terveellisin" tuho lienee laidunkierto.     

Nyt menee ohi otsikon, mutta tämä on asia, jota olen miettinyt paljon. Ei ne madot madottamalla häviä, kanta vaan heittelee ylös-alas madotusten myötä. Järkevintä mielestäni olisi ottaa näytteitä ja lähettää tutkittavaksi ja madottaa tarvittaessa. Ostoeläimet tietysti madottaisin automaattisesti.

tallennettu

ulpukka
Karitsa
**
Poissa Poissa

Jootarkka

« Vastaus #17 : 21.09.05, 19:58 »

Ohi otsikon jatkaen. Koirilla ainakin suositellaan valkosipulia luonnolliseen loishäätöön. En sitten tiedä voiko lihavoittoisen sekaravinnon syöjää verrata märehtivään kasvissyöjään...
tallennettu
Riina
Pässivaari
Poissa Poissa

Muru Metsäneläin

« Vastaus #18 : 21.09.05, 20:05 »

Mä kyllä annan valkosipulia terveysrehuna, mutta en tiedä sitten, miten se vaikuttaa. Jostain muualta olen lukenut, että lehmillä valkosipuli toimisi tulehduksia ehkäisevästi.  ???
tallennettu

"Joka mäyrän saa, myös mäyrän pitää." 
http://mayranvarisetsuomenlampaat.net/
Maximoves
Mummouuhi
Poissa Poissa

Kerroskuvassa Hermanni "onthetop" ja Andy alla

« Vastaus #19 : 22.09.05, 08:20 »

Minä annan hevosilleni aina syksyisin ja keväisin kuuriluonteisesti valkosipulijauhetta. Itse asiassa juuri eilen kävin kilon pöntön ostamassa ja aloitin kuurin. Ensimmäisinä päivinä tamma vähän nyrpistelee voimakasta tuoksua, mutta sitten alkaa pudota ihan normaalisti ruoka. Ruunanrutale syö hyvällä ruokahalulla ihan mitä vain ;D. Ennaltaehkäisevästi syötän, eli vahvistan vastustuskykyä ja täytyy sanoa, että on toiminut oikein loistavasti. Yskään tai köhään käytän haudutettua timjamiteetä, sekin toimii hyvin ainakin hevosille.
tallennettu

HeliP
Oinas
Poissa Poissa

Nuukki tässä

« Vastaus #20 : 22.09.05, 09:05 »

Sama juttu, olen syöttänyt valkosipulia sekä pässeille että hevosille kuuriluontoisesti. (Kotimaista jos mahdollista.) Saavat sen tuoreena pöperön seassa ja hyvin maistuu. En tiedä tehoa matolääkkeenä, joutuisi varmaan antamaan niin suuria määriä, että vatsakalvot voi olla kovilla. Pässit ovat saaneet 1/2-1 kynttä päivässä noin 1 vk ajan (hepat 2-3 kynttä, riippuu kynnen koosta). Valkosipulin sanotaan olevan myös luonnon antibiootti.
tallennettu
Sivuja: 1 [2]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: