10.02.12, 12:16 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Apua!  (Luettu 1001 kertaa)
semppu
Oinas
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

« : 21.03.08, 12:40 »

Menin äskön lampolaan, siellä on Lulu ja Nelli ja karitsointi pitäis olla aikaisintaan kuukauden päästä. Lulu määki matalasti, köyristeli ja maha velloi, meni sitten makaamaan, pyöreältä näytti maha, utareet pienet enkä osaa takapäästä mitään sanoa. Örisi matalasti ja jotenkin köyristeli. Märehti samalla. Mitä teen?

SUURkiitokset avusta!
tallennettu
semppu
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : 21.03.08, 12:42 »

En ainakaan heti saanu eläinlääkäriä kiinni, mutta jos joku osaa auttaa niin minulle voi soittaa 050-3057816, maksan neuvonnasta+puhelinkulut kieli

Muoks. lampailla ei ole ollut minun aikana mitään ongelmia, siksi nyt iski hirveä paniikki..
« Viimeksi muokattu: 21.03.08, 12:44 kirjoittanut semppu » tallennettu
Kats
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : 21.03.08, 12:56 »

ettei vaan olisi luomassa.
tallennettu

semppu
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : 21.03.08, 12:58 »

Tommonen tuli mieleen :'(.. Jännä ku märehtii, mutta uritee sillain matalasti.
tallennettu
rekku
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #4 : 21.03.08, 15:25 »

terve,

onko sen hännänalus voimakkaan punainen? Ensimmäistä kertaa karitsoiva vai useammin tehnyt? Kuinka varma tieto astutuksesta?

tv. rekku
tallennettu
Aulimaija
Pässivaari
Poissa Poissa

www.laurilan.net

« Vastaus #5 : 21.03.08, 15:48 »

Meillä oli kaksi tai kolme vuotta sitten yksi uuhi, joka noin kuukautta ennen laskettua aikaa mun mielestä ihan selvästi näytti siltä että se aikoo karitsoida. Ääntely, makailu ja ponnistelut olivat juuri sellaisia. Lammasneuvojan kehotuksesta kokeilin varovasti josko kohdunsuu olisi aukeamassa, mutta se oli täysin kiinni. Olin tietysti huolesta mykkyrällä ja mietin pitääkö soittaa ell käymään vai ei. En soittanut. Seuraavana päivänä uuhi oli jo täysin normaali ja synnytys tapahtui sitten lopulta ihan ajallaan.

Tänä vuonna mulla oli myös yksi uuhi, joka käveli kyyryssä ja pissi jatkuvasti (juuri niinkuin ennen synnytystä) + örisi + katseli mahaansa + makoili erillään muista oudon oloisena. Tämä tilanne meni ohi puolessa päivässä ja uuhi karitsoi ihan ajallaan.
tallennettu

Olethan tutustunut sivuihini osoitteessa www.laurilan.net
Nipsu
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #6 : 21.03.08, 17:44 »

Myös emätinprolapsi voisi olla mahdollinen jos uuhi näyttää karitsoivalta mutta ulos tulee vain iso punainen mollukka. Onko uuhi kovin lihava? Yleensä kuitenkin tulee lähempänä karitsointia kai.

Joskus uuhet kyllä näyttävät kauan ennen synnytystä jotenkin vaikeilta ja nostavat etupäätä ilmaan, oikovat takajalkaa ja ähkyvät ja puhisevat ym. eikä ole välttämättä mitään ongelmia.
tallennettu
Pauliina
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #7 : 21.03.08, 17:48 »

Sempulle soitin ja lupasin lähtä kattomaan, jos hän ei saa eläinlääkäriä kiinni. Viestin kyllä Semppu laittoi, että ell on tulossa, mutta nyt ei oo kuulunut mittään... Mikä teillä on tilanne siellä?
tallennettu
semppu
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #8 : 21.03.08, 21:15 »

Sori, ell kävi viiden aikaan, anto kaikki maholliset myrkyt, antibioottikuurin, sokerilitkuruiskeen, kipulääkkeen yms. Eli epäili kaikkea mahdollista, mutta hengitys rohisi, ainaki joku hengitystietulehus varmaan on.(Muilla ei rohissu henki.)
Joka tapauksessa Lulu on nyt jaloillaan taas ja söi ja määki tällä kertaa normaalisti, vaikkakin maha näytti "kippuralta" ???
Katsotaan miten viiden päivän kuuri, procolit ja muut auttaa. Toivottavasti auttavat.

Kiitos kaikki avusta ja vastauksista! Eritoten Pauliina, taas lisää kiitollisuudenvelkaa (kyllä minä tämän korvaan) kieli

*muoks. En oo satavarma onko tiine, mutta luulis. Takapää ihan normaali
« Viimeksi muokattu: 21.03.08, 21:19 kirjoittanut semppu » tallennettu
Pauliina
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #9 : 21.03.08, 22:54 »

Mulla on sitä Procollia, jos et muualta löydä!

Eipä se mittään, eikä korvauksia tartte ees aatella!
tallennettu
semppu
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #10 : 21.03.08, 23:41 »

Huomenna sitä Procolia pitäis jostain saada, nimittäin jos ja kun epäillään myös raskausmyrkytystä. Mutta eipä taida maatalouskaupat olla lauantaina auki... Tietääkö kukaan, myydäänkö näitä apuvalmisteita missään muualla? Apteekissa? (Jos ei apoteekissa myydä, niin pitää käydä Pauliinalta nyysimäs...)
tallennettu
Riina
Pässivaari
Poissa Poissa

Muru Metsäneläin

« Vastaus #11 : 22.03.08, 11:48 »

^Mä olen saanut apteekistakin ostettua propyleeniglykolia.
tallennettu

"Joka mäyrän saa, myös mäyrän pitää." 
http://mayranvarisetsuomenlampaat.net/
Pauliina
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #12 : 22.03.08, 11:57 »

Täällä päin se Procol tahtoo olla tilaustavaraa... Siis apteekissa.
tallennettu
Riina
Pässivaari
Poissa Poissa

Muru Metsäneläin

« Vastaus #13 : 22.03.08, 11:57 »

^Voisko muuten hätätapauksessa kysyä ostaa sitä päivystävältä eläinlääkäriltä?  hymy
tallennettu

"Joka mäyrän saa, myös mäyrän pitää." 
http://mayranvarisetsuomenlampaat.net/
Pauliina
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #14 : 22.03.08, 12:07 »

Vois, jos sattuu olemaan meidän oma. Toiset kattoo vähän kieroon. Jostain syystä eivät oo mitenkään hanakasti myymässä.
tallennettu
Sivuja: [1] 2   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: