|
Tartsi
|
 |
« : 19.03.08, 11:02 » |
|
MÀ olen tÀssÀ huolestuneena seurannut toisen uuhen jalkaa,huomasin muutama viikko sitten,ettÀ sen oikea etujalka on polvesta vÀÀntynyt sisÀÀnpÀin.Leikkasin sorkat kun keritsin ja eilen vielÀ tarkistin,mutta ei se vaikuta jalan asentoon.Se kompuroi jonkin verran ja ontuu.MitÀ mÀ nyt teen,sen pitÀisi karitsoida tÀssÀ lÀhiaikoina.VielÀkö sillÀ on kesÀllÀ toivoa vai meneekö se poistolistalle 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
PÀssit Luna ja Punssi,uuhet Sanni ,Sorja, Sintti, SÀihke ja Riina, iso liuta karitsoita,ensikot Tyyne, Taimi, Tiuku, Timantti, kesÀlampaat Ursula ja Ulpukka,mammanmussu Ulriikka, Alhon ja Lindellin maatiaiskanoja, kissat Kolli ja Viiru
|
|
|
|
Riina
|
 |
« Vastaus #1 : 19.03.08, 20:42 » |
|
Onko se loukannut jalkansa vai arveletko vinon jalan johtuvan jostain kivennÀisaineen puutteesta (esim. riisitauti)?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Tartsi
|
 |
« Vastaus #2 : 20.03.08, 10:46 » |
|
Kun vaan tietÀis.MÀ oon antanu niille lisÀvitamiinia ja nyt mÀ oon antanu kivennÀiset rehun sekaan,vaikka ne jÀttÀÀ siltikin sitÀ syömÀttÀ.Se jalka on polvinivelen kohdalta pihtikinttu,luut on mun mielestÀ suorat.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
PÀssit Luna ja Punssi,uuhet Sanni ,Sorja, Sintti, SÀihke ja Riina, iso liuta karitsoita,ensikot Tyyne, Taimi, Tiuku, Timantti, kesÀlampaat Ursula ja Ulpukka,mammanmussu Ulriikka, Alhon ja Lindellin maatiaiskanoja, kissat Kolli ja Viiru
|
|
|
|
Riina
|
 |
« Vastaus #3 : 23.03.08, 17:28 » |
|
No onko se jalka jostain kohtaa turvonnut tai kuuma?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Tartsi
|
 |
« Vastaus #4 : 23.03.08, 20:41 » |
|
KÀvin oikeen huolella tutkimassa,se kun ei viitti paksun mahansa kanssa turhia nousta,jos mÀ meen sinne.Se ei ole turvoksissa,eikÀ nÀytÀ aristavan sitÀ,kun kÀvin koko jalan lÀpi.EikÀ tuntunut kuumottavan mistÀÀn.PÀssin jalat on tÀhÀn verrattuna tosi suorat,mutta se on muutenkin hirveen roteva uuhiin verrattuna.Jos se johtuu ruokinnasta,niin mikÀ siinÀ voi aiheuttaa sellasta?Mun pitÀis varmaan pÀÀstÀ sihtailemaan muitakin lampaita,kun ei oo toi kokemus vielÀ kummonen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
|
Tartsi
|
 |
« Vastaus #6 : 23.03.08, 20:48 » |
|
Saatan vaikka tullakkin,ettei usko lopu kesken 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
pikkukana
|
 |
« Vastaus #7 : 23.03.08, 20:50 » |
|
Saatan vaikka tullakkin,ettei usko lopu kesken  Tuu vaan, ihan oikeesti 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Tartsi
|
 |
« Vastaus #8 : 24.03.08, 21:58 » |
|
Kiitos vaan,hauska reissu.Ei multa usko lopu,vaikkei lampsun jalka yhtÀÀn oiennut.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
pikkukana
|
 |
« Vastaus #9 : 25.03.08, 13:23 » |
|
Kiva kun kÀvitte 
|
|