24.05.12, 02:30
Tervetuloa,
Vieras
. Ole hyvä ja
kirjaudu
tai
rekisteröidy
.
Jäikö
aktivointi sähköposti
saamatta?
1 tunti
1 päivä
1 viikko
1 kuukausi
Ikuisesti
Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset
:
Etusivu
Ohjeet
Haku
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lampola
>
Lampaanhoito
>
Yleinen keskustelu
>
Alfa laval kerintäkone
Sivuja: [
1
]
Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja
Aihe: Alfa laval kerintäkone (Luettu 831 kertaa)
Palmikko
Karitsa
Poissa
Alfa laval kerintäkone
«
:
17.03.08, 09:52 »
Saatiin lainaan ja mahdollisuus on myös ostaa Alfa lavalin el clipper-kone. Ostettu vajaa 10 v sitten ja käytetty n. 150 kertaa. Mitä tuosta voisi tarjota ja onko hyvä kone? Näyttää siistiltä ja toimii hyvin.
tallennettu
Jusu
Uuhi
Poissa
Sukupuoli:
Re: Alfa laval kerintäkone
«
Vastaus #1 :
20.03.08, 10:33 »
Kone merkkinä ok,mutta kauhean raskas ja pitää tosi kovaa ääntä.Terät maksaa lampaallen.70¤ siihen,jos saakaan sillä.Koneen arvona pitäisin max 100¤,jos ei ole teriä mukana.
Pienet määrät kerii sillä,ei keston,mutta käytännön vuoksi.
tallennettu
Jyrika
Mummouuhi
Poissa
Sukupuoli:
«
Vastaus #2 :
23.03.08, 01:08 »
Minulla on ollut tuo kone.
Terän säätö on tunnoton, eli ei oikeassa kireydessä juuri äänimuutosta.
Painaa aikalailla, voimakas tärinä aiheuttaa kahvikuppineuroosia, korvatulpat paikallaan.
Samat nelipiikkiset terät käy, kuin liscoppiin, hauptneriin, aesculappiin...
Siinä vaiheessa kun kerintämäärä yhdelle kaudelle meni yli sadan oli oma kipukynnykseni vaihtaa ergonomisempaan, kaikenkaikkiaan riittävän tehokas ja tukeva kone. Jos itse joutuisin valitsemaan liscopin ja alfan väliltä, niin valitsisin alfan.
Hintaa itse maksaisin pelkälle koneelle n. 100-120 euroa ja käytetylle teräparille teroitettuna 30 euroa, tylsänä 13 euroa vähempi?
tallennettu
Paltsi
Musta lammas
Poissa
«
Vastaus #3 :
23.03.08, 21:12 »
Tuo säätöhomma on tosijuttu, liikakireyden ehkä juuri erottaa. Se selviää myös kun koittaa terää paljaalla kädellä ;D
Samoin meteli, Peltorit korvilla on ainoa oikea tapa touhuta kun tekee vähänkin enemmän kuin yhden lampaan. Kun ei ole vertailukohtaa, niin en osaa pitää tuota kauhean raskaana, ehkä olin varautunut paljon painavampaan ja olin positiivisesti yllättynyt kun oli ainakin minun käteen sopiva, eikä tuo emäntäkään (Palmikko) valitellut kun suristeli menemään. Kuten sanottu, kun ei paremmasta tiedä niin tämä tuntuu hyvältä. Mukana on kahdet käytetyt terät joten tarjotaan sen mukaan. Kiitos vastanneille, selvitti asiaa kovasti.
tallennettu
Kolme hevosta, kahdeksan kanaa ja kaksi kukkoa, 11 tipua joista ei vielä tiedä sukupuolta, risteytyskani, kaksi koiraa, kaksi kissaa, ja seitsemän uuhta, kaksi lasta. Kaikki yhtä rakkaita
Sivuja: [
1
]
Siirry ylös
Tulostusversio
Siirry:
Ole hyvä ja valitse kohde:
-----------------------------
Lampaanhoito
-----------------------------
=> Kuuma linja
=> Yleinen keskustelu