24.05.12, 02:29 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Neulomisesta  (Luettu 763 kertaa)
pikkukana
Pässivaari
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Maya

« : 14.03.08, 21:01 »

Tarttisin nyt vähän apua, olen meinaan suunnitellut neulovani pipon mutta en ole varma siitä että ideani on toimiva  ;D

Ajattelin aloittaa pyöröpuikoilla, tai siis niillä jossa on se "naru" puikosta puikkoon silmänisku    Sitten ajattelin kaventaa sitä pikkuhiljaa että siitä tulee pipon mallinen. Mun täytyy varmaan vaihtaa ne puikot sitten viiteen pikkupuikkoon kun pipo on kaventunut jonkunverran, koska muuten kai ne pyöröpuikot on liian isot/ liian pitkä "naru" vai mitä  :-\

Mutta mistä tiedän mitenpaljon ja kuinka usein kavennan  :-[  Ajattelin neuloa hahtuvakiekosta, ja sitten lopuksi huovuttaa ainakin pipon ulkopuolen  hymy

Kuulostaako ollenkaan toimivalta systeemiltä??

Ja mitenkähän monta niitä silmukoita pitäis olla että pipo mahtuis aikuiselle miehelle, myös sitten huovutettuna  hymy
tallennettu

Pauliina
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : 14.03.08, 23:46 »

http://www.tukkipuoti.fi/kuvat/neulomis_jahoito_ohjeetkaava/solmupipo_neulomisohjeet.pdf

Tuo on helppo pipo ja muuntelemalla siitä. Jätä se solmu pois ja tee pikkasen korkeempi (pidempi, kumpi se on?)
tallennettu
pikkukana
Pässivaari
Poissa Poissa

Maya

« Vastaus #2 : 15.03.08, 09:36 »

Mun ongelma on just se etten osaa itse päätellä kuinka mä kavennan sitä niin että siitä tulis sellanen pään myötäinen eikä suippo  :-\

Mulla on toinen pipo-ohje josta mä ajattelin tehdä itselle pipon, mutta kun isäntä on vähän ehkä nirsonlainen noitten pipojen kanssa  :hymy
tallennettu

Tartsi
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : 15.03.08, 18:44 »

Jos sen pipon huovuttais käyttäjän päähän? ;D ;D Tulis tukkakin puhtaaks samalla.
tallennettu

Pässit Luna ja Punssi,uuhet Sanni ,Sorja, Sintti, Säihke ja Riina, iso liuta karitsoita,ensikot Tyyne, Taimi, Tiuku, Timantti, kesälampaat Ursula ja Ulpukka,mammanmussu Ulriikka, Alhon ja Lindellin maatiaiskanoja,  kissat Kolli ja Viiru
Pauliina
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #4 : 16.03.08, 00:25 »

Tee siihen asti, mistä se hiippa lähtee, ohjeen mukaan ja sitten kavennat joka kierroksella, niin tulee pään myötänen.
Tosin tuo Tartsin idea on ihan käyttökelponen... silmänisku
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: