24.05.12, 02:22 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Nuolukivet  (Luettu 499 kertaa)
pohto
Karitsa
**
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies

« : 11.03.08, 10:32 »

Onko kellään kokemuksia Hivenen myymistä kivennäisnuolukivistä(lammassemmoisista)?Tilasin kokeeksi pari semmosta, kun on ennestään hevosilla käytetty kiv.kiviä ja kokemukset on ollu hyviä!
tallennettu
rekku
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : 11.03.08, 11:08 »

terve,

meinaatko Extra-high-energy-kiviä? Hyviä ovat.

tv. rekku
tallennettu
Riina
Pässivaari
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Muru Metsäneläin

« Vastaus #2 : 11.03.08, 11:08 »

On ollut, mutta en käytä enää, kun oli mun mielestä suhteellisen kallis. Mulla uuhet nuolivat kiveä ihan hullunlailla, kun taas tuo Lammas Hertta tahtoo jäädä väkirehuastian pohjalle syömättömänä eli maittavuus oli kyllä nuolukivessä tosi hyvä. Muistaakseni kivessä ei ollut vitamiineja, joten vitamiinilisä esim. Adesan saattaa olla paikallaan.
tallennettu

"Joka mäyrän saa, myös mäyrän pitää." 
http://mayranvarisetsuomenlampaat.net/
rekku
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : 11.03.08, 11:12 »

On ollut, mutta en käytä enää, kun oli mun mielestä suhteellisen kallis. Mulla uuhet nuolivat kiveä ihan hullunlailla, kun taas tuo Lammas Hertta tahtoo jäädä väkirehuastian pohjalle syömättömänä eli maittavuus oli kyllä nuolukivessä tosi hyvä. Muistaakseni kivessä ei ollut vitamiineja, joten vitamiinilisä esim. Adesan saattaa olla paikallaan.

kyllä siinä on vitamiinejäkin. Itse rajoitan saamista, eli en anna joutilaille enkä tiineyden alkuvaiheessa. Tiineyden keskivaiheen annan siten, että saavat nuolla kiven, minkä jälkeen ovat hetken aikaa ilman jne.

tv. rekku

tallennettu
Kats
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #4 : 11.03.08, 11:19 »

Juu, käytetään. Tuo melassipitoinen lammaskivi on tosiaan kallis ja siksi sitä tarjotaan vain erityistapauksissa  muun kivennäisen lisäksi kun tarvitaan hiukan lisäenergiaa. Sitä syödessään uuhet näyttävät siltä kun niillä kaikilla olisi tuhruisesti levitettyä huulipunaa  muikea hymy

Kesäisin laitumilla, ja pässikaritsoilla aina, käytämme nautakivennäistä http://www.hiven.fi/Hiven/www_fi.nsf/OpenProduct/64040
Tämä "betoniämpäri" on mielestäni ihan huipputuote. Se kestää täysin vesisateen murenematta, lampaat vain juovat kerääntyneen veden päältä pois. Ja lampaat nuolevat/pureksivat sitä ahkerasti, eli siitä saa hyvin irti, mutta ei menen mitään hukkaan.
tallennettu

sarkka75
Pässi
Poissa Poissa

Texelpoika ;)

« Vastaus #5 : 11.03.08, 11:54 »

Meillä on nuo Kärki-Agrin VITALIX kivennäisämpärit uuhilla, tiineyden loppuvaiheessa ja imeysaikana, lisäksi kyllä tarjolla vielä muutakin kivennäistä,mutta tuo ämpäri tuo turvallisen tunteen, että niillä ainakin on aina kivennäistä saatavilla ja sitä myös syövät :)Ja karitsathan sitä myös aina käyvät lipaisemassa.Meillä ennen oli myös nuo Hivenen CRYSTALYX kivet, mutta mielestäni nuo nykyiset ovat huomattavasti edullisempia.
tallennettu

Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: