06.02.12, 17:31 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 [2]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Siirtoasiakirjasta  (Luettu 1696 kertaa)
Aulimaija
Pässivaari
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

www.laurilan.net

« Vastaus #15 : 24.09.05, 09:45 »

Toisaalta tuon paperin täyttäminen ei vie kuin muutaman minuutin. Itse tilasin läjän noita papereita ja olen täyttänyt niihin omat tiedot jo valmiiksi. Lampaiden myynti-tilanteessa tämä paperi on oikeastaan ihan kiva, kun siitä jää molemmille osapuolille todistuskappale siitä mistä lampaat/vuohet ovat tulleet ja mihin ne ovat menneet  hymy

Ainahan kaikki uusi alussa inhottaa, mutta mä olen jo alkanut tottua tähän papereiden kanssa touhuamiseen  :hymy
tallennettu

Olethan tutustunut sivuihini osoitteessa www.laurilan.net
ulpukka
Karitsa
**
Poissa Poissa

Jootarkka

« Vastaus #16 : 24.09.05, 10:52 »

Myynti- tai teurastustilanteessa paperihommat on ok(vaikka kaikki teurastamot ei kuulemma ottaisi lampaita paperisodan takia). Mutta, jos lampaat on tunnin, pari jossain laitoksessa tervehdyskäynnillä, niin on se vähän kohtuutonta paperien tuhlaamista ja valtion virkamiehen ajan väärinkäyttöä, tehdä ilmoitus joka liikkeestä. Entä, jos poikkeen kesken matkaa mettän syrjään ja pissatan lampaankin...
tallennettu
Pirre
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #17 : 24.09.05, 11:07 »

Mä olen naureskellut noita mun lenkkejäni postilaatikolle vuohen kanssa. Kuljen tuolla matkalla neljän tilan mailla -tavallaan- vaikka pysynkin omalla tiellä koko ajan, tosin tuohon tiehen on käyttöoikeus myös näillä kolmella muulla tilalla. Mitenkähän tästä pitäisi runoilla siirtoasiakirja, että pykälät täyttyisivät...
tallennettu
ulpukka
Karitsa
**
Poissa Poissa

Jootarkka

« Vastaus #18 : 24.09.05, 11:16 »

Ja jos lammas/vuohi karkaa, milläs selvität sen kulkeman reitin asiakirjaa varten...
Mä soitan maanantaina jonnekin ja kysyn onko järjen käyttö sallittua.
tallennettu
suviande
Mummouuhi
Poissa Poissa

riiviöt ;)

« Vastaus #19 : 24.09.05, 13:10 »

No, periaatteessahan sun pitäisi tehdä tuosta karkumatkastakin paperi, jos se menee pois pitopaikka-alueelta, esim. naapurin metsään   ;D Niin hullulta kuin se kuulostaakin!!!! Kysyn vain, että kuinkakohan moni oikeasti täyttää moisista naapurin puolelle karkailusta tai parinsadan metrin postilaatikolla käynti reissustaan siirtoasiakirjan ??? Mitähän se naapurikin siihen mahtaisi tuumata, kun kiikutat sille siirtoasiakirjan 2 kpl:tta ja käsket toisen säilyttää ja toisen lähettää lääninell:lle  :hymy muikea hymy
tallennettu

Lambit reilut 70 kipaletta, riiviövuohia 14 kpl, poni, 3 kissaa, 6 kania sekä lypsykarja..
Suusanna
Pässi
Poissa Poissa

Särmä

« Vastaus #20 : 25.04.10, 11:17 »

Yritin etsiä tietoa siirroista ja kesälampaiden pidosta, mutta törmäsin tämmöiseen ikivanhaan ketjuun. Vieläköhän tämä pitää paikkansa? Eli jos meiltä menee muutaman sadan metrin päähän lampaita kesälaitumelle, niin heillä pitää olla ainakin pitopaikkatunnus?
tallennettu

Sanna B
Mummouuhi
Poissa Poissa

Viljami

« Vastaus #21 : 03.05.10, 16:17 »

joo jos se on erillään talouskeskuksesta.. Eli siinä on iso tie välissä, joki tai toinen talo.. Mut jos samalla puolella tietä ja esim omaa metsää välissä ja sit on se laidun niin ei tarvii.. Mut nykyisin sit tehdään lammasrekisterissä ilmoitus.. Meillä ei tarvinnu eri tunnusta vaikka laitumen ja talon välillä on 700m kun oma taimikko ja lehmä laidun välissä.. Ja samalla puolen tietä..
tallennettu

Sanna + uuhet: Tikku, Takku, Taika, Tytti, Tarina, Tiivi, Taavi, Rokki, Riitti, Tellu, Tyyne, Utu, Usva, Urpu, Unikko, Uni, + 28 karitsaa sekä siitospässi Jussila
Suusanna
Pässi
Poissa Poissa

Särmä

« Vastaus #22 : 03.05.10, 16:55 »

Kiitos vastauksesta hymy Eri puolilla tietä ollaan joo, vaikka pikkuinen hiekkatie onkin, matkaa 500 m. Täytyy kysyä heiltä onko pitopaikkatunnus olemassa kun ovat aiemminkin pitäneet lampaita.
tallennettu

Sanna B
Mummouuhi
Poissa Poissa

Viljami

« Vastaus #23 : 03.05.10, 23:42 »

varmaan on jos eivät ole lakkauttaneet tunnusta..
tallennettu

Sanna + uuhet: Tikku, Takku, Taika, Tytti, Tarina, Tiivi, Taavi, Rokki, Riitti, Tellu, Tyyne, Utu, Usva, Urpu, Unikko, Uni, + 28 karitsaa sekä siitospässi Jussila
Suusanna
Pässi
Poissa Poissa

Särmä

« Vastaus #24 : 06.05.10, 10:48 »

En usko kun viime kesänäkin oli heillä lampaita. Jos nyt vaan ovat sen tunnuksen alun perin hankkineet, eihän sitä aina tiedä, jos eivät ole vaikka olleet tietoisia asiasta, pitää kysyä.
tallennettu

Aholainen
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #25 : 08.05.10, 09:08 »

Tähän meitn tilalle löytyi myöskin pitopaikkatunnukset vaikka elukoita ei ollut ollut 10 vuoteen, joten...
tallennettu
Sivuja: 1 [2]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: