24.05.12, 02:05 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: "Rehumerkit"  (Luettu 2141 kertaa)
elviira
Musta lammas
*
Poissa Poissa

« : 21.02.08, 12:49 »

Hei.
Millä kauppanimikkeillä olevia rahuja, kivennäisiä ym. te lampaillenne syötätte.
Ajattelin jos onkin olemassa parempia/halvempia vaihtoehtoja kuin mitä itse käyttää. (Lammas hertta-minera ym)

Näistä tietysti voisi täältä viestiketjuja penkomalla löytyä tietoa, mutta kun mulla on tällanen kivikautinen modemiyhteys, niin on niin juuttaan hidasta hommaa. Tämä kivikautinenkin tosin pelaa vain sillon kun on agrekaatti päällä,kun ei ole sähköjä.
Kiitos, jos viitsitte kertoa.

t. Elviira
tallennettu
Wilhelmina
Mummouuhi
Poissa Poissa

Bodback-Alfred

« Vastaus #1 : 21.02.08, 13:17 »

Mä käytän Rehu-Melican rehuja mm. joitain kivennäisiä, rypsirouhetta, melassia jne. Han suoraan tehtaalta ja ovat huomattavasti halvempia kuin maatalouskaupan vastaavat.
tallennettu
elviira
Musta lammas
*
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : 26.02.08, 10:10 »

Hei.
Olen nyt epätoivoisesti kaivellu tietoja noista lampaille tarkoitetuista rehuista ja kivennäisistä. Mulla taitaa olla systeemissä jotain vikaa, kun en tahdo löytää oikein mitään. AUTTAKEEEE!!!!!!!
Siis millä kauppanimikkeillä niitä oikein myydään, että osaan niitä kysellä?????
Uuhilla nyt lopputiineysvaihe, joten minkä nimistä kivennäistä ja valkuaisrehua te tässä vaiheessa annatte?

KIIIITOOOOSSSSS!!!!!!!!
Elviira
tallennettu
pikkukana
Pässivaari
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Maya

« Vastaus #3 : 26.02.08, 10:32 »

mä olen käyttänyt sellaisia rahuja kun "Farmarin rypsi" "Primo 1"  "Mella melassileike" Sitten kaurat olen ostanut tästä lähitilalta.  Kivennäisenä mulla taitaa olla "Lammasherttaa"  Jos menet agrimarketin sivuille niin sieltä löytyy iso rehuvalikoima  hymy   www.agrimarket.fi

Mä annoin mun tiineille uuhille aamulla ja illalla sekotusta missä oli kauraa, melassia ja rypsiä ja sitten sitä kivennäistä.  Nyt kun on karitsoita niin olen antanut karitsoille ja uuhille melassi-kaura-primo1 sekotusta.  Karitsoille mulla on sitä vapaasti ja uuhille annan aamulla ja illalla.
tallennettu

maunu_muori
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #4 : 26.02.08, 11:20 »

Täysrehuina löytyy myös( siis lypsätykseen) SUVI  tai sitten Krossi 100 ..(muistaakseni niissä on pikkaisen kuparia, mutta niin vähän, jos on suomenlapaasta kyse, ei tuu myrkytystä) Mä lisään noita kasvaville pässyköille rypsin ja kauran joukkoon, ja satunnaisesti imettäville. Voit myös kysellä suoraan tiloitlta rehuhernettä, joka on myös hyvä valkuaislähde.

Mää kävin kurkkaamassa : ei oo ainakaan suvissa kuparia:
http://www.lannenrehu.com/INFO/tuotteet/rehu_rehuarvot.asp?id_elain=1&id_ryhma=8&id_rehu=29,  krossi 100 en vastaavaa tuoteselostesivu äkistään löytänyt, mutta se on vastaava aina
« Viimeksi muokattu: 26.02.08, 15:58 kirjoittanut maunu_muori » tallennettu
Pauliina
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #5 : 27.02.08, 00:20 »

Wilhelmiina: Mua kiinnostaa paljonko on tehtaan hinnan ja kaupan hinnan ero? Löytäspä tästä Oulun läheltä jonku rehutehtaan...
tallennettu
Sanna B
Mummouuhi
Poissa Poissa

Viljami

« Vastaus #6 : 27.02.08, 09:14 »

Oulussa on ainaki Raision tehdas.. Soita Ämmänpään Heikille tai Kuljun Jannelle.. Niin meillä syötetään raision poroherkkua tai mulli herkku 2:sta ja kauraa sekä melassoitua rypsiä niin ei tarvii sen nestemäisen rypsin kanssa sotkea.. Plus tietty kivennäiset ja e- vitamiinia jossa seleeni mukana..
tallennettu

Sanna + uuhet: Tikku, Takku, Taika, Tytti, Tarina, Tiivi, Taavi, Rokki, Riitti, Tellu, Tyyne, Utu, Usva, Urpu, Unikko, Uni, + 28 karitsaa sekä siitospässi Jussila
riitta
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #7 : 27.02.08, 09:49 »

Feedex valmistaa lampaiden rehuja. Ne ovat turvallisia käyttää koska niihin ei lisätä kuparia.
Rehuja välittää lammasosuuskunta, http://www.pohjanmaanlammasosuuskunta.fi/lammasrehut_ja.htm
Kannattaa ottaa sinne pikaisesti yhteyttä sillä tehdas valmistaa rehuja vain tilauksesta ja muistelen seuraavan tilauksen
olevan maaliskuussa (tai huhtikuussa??)

Nykyisin ei rehuselosteissa ole tarkkaan selostettu kaikkia ainesosia, joten en luottaisi tuohon Suvi-rehun kuparittomuuteen!
Teoriassakaan sellaista täysin kuparitonta rehua ei ole , koska lähes kaikissa viljoissa on kuparia, vähintäänkin sitä pitäisi olla
tuossa Suvissakin se 6 mg/kgka, todennäköisesti siinä on enemmän, koska lypsylehmien tarve on suurempi.

Myös Kinnusen mylly valmistaa OHRA-KAURA-MELASSI-SEOSTA, johon ei lisätä muuta, eli kivennäiset ja vitamiinit täytyy sitten hoitaa itse.
Kinnusen Mylly vaikuttaa Utajärvellä http://www.kinnusenmylly.fi/
tallennettu
Wilhelmina
Mummouuhi
Poissa Poissa

Bodback-Alfred

« Vastaus #8 : 27.02.08, 23:23 »

Melica on alannut tekemään lammaskivennäistä.
tallennettu
Pauliina
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #9 : 28.02.08, 00:21 »

Juu, tuon Utajärven paikan löysin ihan ite ;D Mutta tuo Rehuraisio lopettaa Oulun tehtaan jo ens kesänä. Voi V***u.
tallennettu
Sanna B
Mummouuhi
Poissa Poissa

Viljami

« Vastaus #10 : 28.02.08, 09:32 »

Tosin Ylivieskaan nousee uusi tehdas  muikea hymy Ja Kinnuselta meillä on toi Melassoitu rypsi..
Sitte niillä on Tähtiporo jossa on vähemmän kuparia ja muuten rehuarvot samat ku muissaki täysrehuissa, sitä kuulemma syöttävät lampaille.. Meillä on syötetty niin Kinnusen ku Raision pororehua.. Eikä oo vielä poroiksi muuttuneet  silmänisku Ja on halvempaa ku nautarehu.. Raisio myy ainaki suoraan ja laskuttaaki jos ei halua ottaa maatalouskauppojen kautta..
« Viimeksi muokattu: 28.02.08, 09:36 kirjoittanut Sanna B » tallennettu

Sanna + uuhet: Tikku, Takku, Taika, Tytti, Tarina, Tiivi, Taavi, Rokki, Riitti, Tellu, Tyyne, Utu, Usva, Urpu, Unikko, Uni, + 28 karitsaa sekä siitospässi Jussila
rekku
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #11 : 28.02.08, 12:14 »

terve,

niin ja noitten lisäksi kivennnäisiä, vitamiineja ym. kauppaa mm. Hiven Oy (www.hiven.fi). Heillä on kattava myyntiedustajaverkosto.

Rypsipuristetta kannattaa kysellä myös näiltä "pikkupuristamoilta", mitkä ainakin joskus markinoivat myös Maastullissa.

tv. rekku
tallennettu
Petri
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #12 : 28.02.08, 18:23 »

Hei.
Millä kauppanimikkeillä olevia rahuja, kivennäisiä ym. te lampaillenne syötätte.

Kivennäiset ja nuolukivi Pohjanmaan rehuässältä (luomu-lammasässä). Kivennäistä saatavana enemmällä ja vähemmällä kalsiumilla. Meillä sitä vähemmän kalsiumia sisältävää, johon sitten imetyskaudella lisätään vähän kalkkikivijauhoa (ei mitään peltokalkkia...).  Siinä on maksimimäärä seleeniä, kuten myös Rehuässän myymässä OviBloc -kivennäisessä. Toistaiseksi (kokemusta jo 1,5 vuotta...) ei olla lisätty muuta seleeniä, mutta kivennäinen on pakkoruokinnassa, eli lisätään väkirehun joukkoon. Väkirehuttomalla kaudella ei siis kivennäisiä tarjota, nuolukiveä vain.

Väkirehuna on syötetty kauraa kokonaisena, viime vuonna terästettiin huippuaikana rypsipuristeella, kunhan tämä luomu iskee tosissaan, niin koetetaan lisätä heinään apilaa/virnaa maksimimäärä ja ehkä sitten herneellä lisävalkuaista. Luomurypsipuristeen saatavuus on sen verta heikko, etten oikein sen varaan uskalla laskea.

Petri
tallennettu
Että
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #13 : 28.02.08, 22:44 »

Wilhelmina, onko?! En löytänyt kotisivuilta. Minkä nimistä? Pitäis just mennä kans taas hakemaan lisää rehuja, vois ottaa samalla.
tallennettu
Jusu
Uuhi
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #14 : 29.02.08, 09:52 »

Feedex valmistaa lampaiden rehuja. Ne ovat turvallisia käyttää koska niihin ei lisätä kuparia.
Rehuja välittää lammasosuuskunta, http://www.pohjanmaanlammasosuuskunta.fi/lammasrehut_ja.htm
Kannattaa ottaa sinne pikaisesti yhteyttä sillä tehdas valmistaa rehuja vain tilauksesta ja muistelen seuraavan tilauksen
olevan maaliskuussa (tai huhtikuussa??)

Nykyisin ei rehuselosteissa ole tarkkaan selostettu kaikkia ainesosia, joten en luottaisi tuohon Suvi-rehun kuparittomuuteen!
Teoriassakaan sellaista täysin kuparitonta rehua ei ole , koska lähes kaikissa viljoissa on kuparia, vähintäänkin sitä pitäisi olla
tuossa Suvissakin se 6 mg/kgka, todennäköisesti siinä on enemmän, koska lypsylehmien tarve on suurempi.

Myös Kinnusen mylly valmistaa OHRA-KAURA-MELASSI-SEOSTA, johon ei lisätä muuta, eli kivennäiset ja vitamiinit täytyy sitten hoitaa itse.
Kinnusen Mylly vaikuttaa Utajärvellä http://www.kinnusenmylly.fi/

Oikeassa olet,kuparin suhteen. Meillä käytetään Kinnusen ohra-kaura-melassi seosta ja vitamiini tähti ade,kivennäiset mulli melli,lypsykivennäisiä,joissa magnesium näyttelee suurinta osaa ja tätä yleensä tarpeen vaatiessa ja laidunkaudella myös magnesium kivennäisiä.ADE-vitamiinissä on seleenit ym,eli ei ole tarvinnut tehosteita syöttää.Eri valmistajilla nämä merkki nimikkeet vaihtelee,mutta tuoteselosteen,kun pyytää ja hinnan saa kohdalleen,niin eiköhän kaikkia löydy.Ai niin,tietenkin rehuanalyysi aiv:stä ja kuivastaheinästä kertoo,mitä lähinnä tarvitaan lisänä.
tallennettu
Sivuja: [1] 2   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: