|
pikkukana
|
 |
« : 06.01.08, 22:44 » |
|
Niin, miten on, antaisitteko pässykän lainaksi  Itse voisin antaa hyvälle tutulle, jos tietäisin että pässi saisi tarpeeksi ruokaa ja hyvää hoitoa ja kuivan ja lämpimän pedin missä levätä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Aulimaija
|
 |
« Vastaus #1 : 06.01.08, 22:52 » |
|
En lainaa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
siiri
|
 |
« Vastaus #2 : 06.01.08, 23:21 » |
|
Voisin jossain tapauksessa lainata pässiä hyvälle tutulle, kunhan asiasta sovittaisiin etukäteen (mielellään kirjallisesti) miten toimia, jos esim. pässille sattuu jotakin tai se aiheuttaa itse tuhoa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
määmää123
Musta lammas
Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #3 : 15.01.08, 20:33 » |
|
lainaisin kyllä, jos olisi, niin hnyvälle tutulle ;D ;D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Riina
|
 |
« Vastaus #4 : 15.01.08, 20:57 » |
|
Olen sulkenut katraani enkä enää lainaisi pässiä. Aiemmin olen lainannut (hyvälle tutulle).
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Jyrika
|
 |
« Vastaus #5 : 15.01.08, 21:34 » |
|
Minä annoin nytten yhden pässini lainaa. Ennen hakua sovittiin summa, mikä on korvattava, jos jotain sattuu matkan varrella. Ihan vitsinä soittelivat, että on tullut mieleen, että ilmoittavat ukkelin kuolleen, on niin mussukka kuulemma ;D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Maximoves
|
 |
« Vastaus #6 : 16.01.08, 18:28 » |
|
Mäkin olen lainannut tutulleni, jolle lainaisin edelleen. Olen myös sulkemassa katraani, joten tämä jatkossa rajoittaa huomattavasti lainaamista jatkossa. Joudun odottamaan sulkemista vielä joitain kuukausia.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Bää
Karitsa

Poissa
Nappi lampolan edustalla
|
 |
« Vastaus #7 : 16.01.08, 18:32 » |
|
Eipä koskaan ole tullut lainattua mutta jos joku kysyisi niin hyvälle tutulle jonka itedän hyvin huolehtivan voisin lainatakin : 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Jyrika
|
 |
« Vastaus #8 : 16.01.08, 18:54 » |
|
Mitä tuolla suljetulla katraalla tarkoitetaan? Onhan meidänkin katras jollain tapaa suljettu, kun kuulutaan siihen maedivisna ohjelmaan, mutta statuksellisille tiloille lainaaminen kyllä onnistuu. Vai tarkoitatteko sitä, että käytätte jatkossa jalostukseen vain oman katraan eläimiä?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
pikkukana
|
 |
« Vastaus #9 : 16.01.08, 22:20 » |
|
Mitä tuolla suljetulla katraalla tarkoitetaan?
Mäkin mietin että mitäköhän se tarkoittaa?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Maximoves
|
 |
« Vastaus #10 : 17.01.08, 17:49 » |
|
Juuri sitä se tarkoittaa, että ei voi lainata ihan kenelle vaan, jos näitä tautivapauksia hakee.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Sirppi
Mummouuhi

Poissa
Sukupuoli: 
Texeltyttö
|
 |
« Vastaus #11 : 17.01.08, 17:59 » |
|
En lainaisi. Se on niin paljon selkeämpää vastuiden yms juttujen takia, kun ostaa tai myy koko pässin tarvittaessa. Niin ollen en ole edes harkinnut lainailua ja toisaalta olen itselleni.... ;D siis lampailleni valmis ostamaan pässin , jonka pystyn kyllä hyödyntämään käytön jälkeen, koska en näe mielekkääksi mitään eläkekotia pässeille tarjota
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
AaHoo
|
 |
« Vastaus #12 : 17.01.08, 18:22 » |
|
Mä en myöskään lainaisi. En edes tutuille. Tulee turhia kontaktitiloja ja sitten on myös nämä vastuukysymykset mistä aikaisemminkin kirjoitettiin. Mä olen itse kerran lainannut pässin, en koskaan edes nähnyt pässin omistajaa -puhelimessa sovittiin että voimme mennä hakemaan pässin heidän lampolastaan vaikka itse eivät olleet edes kotona :o. Sanoi vaan että "älkää ottako sitä millä on kaulapanta vaan se toinen"... Siellä me kuljettiin pimeässä vieraan ihmisen tiloissa pakettiauton kanssa pässiä hakemassa, tuli jopa vähän rikollinen olo vaikka luvan kanssa oltiin liikkeellä. Aika hurjaa, itse olen aika nipo siitä että ketä päästän lampolaan, saati sitten niin että tuntemattomille annetaan lupa mennä ihan tuosta noin vaan elukoita hakemaan :  .
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
maunu_muori
|
 |
« Vastaus #13 : 18.01.08, 08:39 » |
|
Kerran lainasin kolmeksi viikkoo.. hommiin ... yhden pässykkäni.. vaan nyt alkaa olla sama tilanne kuin parilla muullakin, näköjään, että männööpi meidän panopojilta vieraat naiset saavuttamattomiin, kun pääluku on kasvanut.. lambit ja vuohet nääs lasketaan yhteen( tytöt) siihen 20 eläimeen.. niin että omiin saavat jatkossa äijät tyytyä. Ihan vielä ei oo yli vuoden kaikki neitokaiset, mutta ens syksynä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|