satuli
Karitsa

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« : 15.11.07, 18:45 » |
|
Tänään postipoika toi aikaisen joululahjani. Tilasin värttinän ja vähän villaa. Nyt oon nykertänyt lankaa jonkin verran. Onhan tuo välillä hiuksenhienoa, välillä paksumpaa möykkyä, mutta ihan itte oon tehnyt ja ekaa kertaa elämässäni! ;D ...ja täytyy sanoa, että nyt ku taisin hoksata, miten homma sujuu (kai) niin alkaa tasaisempaa lankaa tulla. Tuon langan sitten ajattelin paketoida siskolleni joululahjaksi. ...tosin innoissani uudesta taidostani piti isosiskolle jo asiasta infota.  Illalla, kunhan saan nuo nuppuset maaten, täytyy ihan ajatuksen kanssa tehä. Nyt ku on niin , että Venni pistää värttinään vauhtia ja Fanni sen käy sitten pysäyttämässä.Ja äiti muuttuu asteittain punaisemmaksi... : 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
lilja-hillevi
|
 |
« Vastaus #1 : 15.11.07, 21:23 » |
|
Onnea taidostasi ;D Ihana harrastus !
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
pikkukana
|
 |
« Vastaus #2 : 15.11.07, 22:06 » |
|
Onnea satuli!!! Mäkin opettelen vasta tuota hommaa ;D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
*Shaun*
Karitsa

Poissa
|
 |
« Vastaus #3 : 16.11.07, 09:44 » |
|
nyt ku taisin hoksata, miten homma sujuu (kai) niin alkaa tasaisempaa lankaa tulla.
Minusta sellainen "möykkelöinen" lanka taas on ihanaa kun siitä voi kutoa ihan vaan sileää neuletta ja jälki on silti jännittävän elävää. Saa vähän kuin ilmaiseksi sen kuvioinnin 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
*' Minkä lampaaseen jättää, sen lampaastaan löytää '*
|
|
|
satuli
Karitsa

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #4 : 16.11.07, 10:25 » |
|
^ siis onhan tuo mun lankani vieläkin aikamoista efektilankaa, mutta että niistä isoimmista kokoeroista oon eroon päässy. Ärsyttävin homma on se, että aina ku on just hyvään vauhtiin päässy, loppuu käsistä pituus ja pitää alkaa rullaamaan lankaa lyhyemmäks. Mies tuota illalla tuumasi ja kysyi että eikö olis helpompi käydä hakee se muutaman euron lankakerä kaupasta. : 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
lilja-hillevi
|
 |
« Vastaus #5 : 16.11.07, 18:02 » |
|
Mun mies aikansa katseli kun venyttelin käsiäni värttinän kanssa ja sanoi että eikös olisi aika ostaa rukki. Eikä ole tarvinnut katua. Kehräämisen oppimiseen kai menee koko ikä, nyt sitä möykkelikkö / efektilaatua ei enää meinaa osata, tahtoo tulla herkästi liian samanmoista lankaa ;D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Wilhelmina
|
 |
« Vastaus #6 : 17.11.07, 19:00 » |
|
Onnittelut satulille.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
satuli
Karitsa

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #7 : 17.11.07, 20:03 » |
|
Viime yönä yhdistin lankani 2-säikeiseksi. Siitä tuli... Nooh, kuin köyttä.  Aika paksua. Varsinkin ku toinen lanka oli aikalailla ylikierteistä ja toinen vähempikierteistä niin se yhdistäminen oli aika hankalaa. Isohko kerä siitä tuli. Kirjoitin pienen kirjeen, kerroin, että tämä lanka on tehty lämmöllä ja rakkaudella, vaikka möykkyinen onkin. Mutta ensimmäinen ikinä tekemäni ja siskoani ajatellen. :-* Kirjeen taittelin pieneen myttyyn ja kerin langan siihen ympärille keräksi. Saa sisko siis kootut selitykset kunhan langan on käyttänyt. Tästä on suunta vain ylöspäin,kohti ohuempia ja sileämpiä lankoja. ;D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
semppu
|
 |
« Vastaus #8 : 30.11.07, 19:06 » |
|
;D Satuli, tiedän tunteen. Maanantaina keritsin pitkävillaisen Lulun ja keskiviikkona jo neuloin...  Tein kylläkin karstatusta villasta käsin pyorittämällä sitä lankaa, 100g arviolta tein ja yli tunti meni. Mutta se oli kivaa, en malttanu oikein mitään pakollisia hommia tekemään kun niin veri veti niin sitä lankaa pyörittelemään. Mies katsoi hiukan säälivästi ja puhui jotain värttinästä...  Nyt mun pitää mennä karstaamaan loputkin Lulun villat, ettei Pauliina-paralla tule liian ikävä omaa karstamyllyään.  Mahtava vekotin tuo mylly. Siinä on vain se että melkeen mitä vain mieheni sanoo voivansa tehä ite mutta tuommosta myllyä se ei luvannu. Pittää alakaa säästään rahaa. : 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
saframi
Oinas

Poissa
Sukupuoli: 
Lampaan halaaja
|
 |
« Vastaus #9 : 02.12.07, 18:01 » |
|
Minäkin olen kokenut viime päivinä onnistumisen elämyksiä kun kokeilin neulahuovutusta. Neulahuovutettuja lobo-omenia on syntynyt jo viisi kappaletta 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
määmää123
Musta lammas
Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #10 : 11.12.07, 20:21 » |
|
mäkin haluaisin oppia tekemään lankaa :-X
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Dee
|
 |
« Vastaus #11 : 11.12.07, 23:14 » |
|
Ja mä!!!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Wilhelmina
|
 |
« Vastaus #12 : 12.12.07, 10:50 » |
|
Minäkin olen kokenut viime päivinä onnistumisen elämyksiä kun kokeilin neulahuovutusta. Neulahuovutettuja lobo-omenia on syntynyt jo viisi kappaletta  Saisiko blondi-ohjeet omenan tekoon? Neulahuovutuksta oon kokeillu, mut vaan sellaiseen pukkimuotiin tökin villaa... Mites se toimii, kun pitää saada kolmiulotteinen muoto?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
pikkukana
|
 |
« Vastaus #13 : 12.12.07, 12:30 » |
|
^voisko sinne laittaa vaikka jonkun styrox-jutun sisälle ja siihen sitten päälle pistellä villat 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
LaineenAuli
|
 |
« Vastaus #14 : 12.12.07, 22:03 » |
|
Otat vaan Wilhelmiina tarpeeksi villaa, puristelet vähän niinkuin alkajaisiksi pallon muotoon ja alat tikkaamaan eri puolilta pallon muotoseksi. Kyllä se siitä lähtee. Sitten voi lisätä villaa, eri väriä jne. Sen navan saa sillai, että vetää parsinneulalla villalangan läpi, kiristää tarpeeksi ja tekee solmun. Siis näin onnistuu jos haluat tehdä pelkästä villasta, helpompi voi olla styroksipallon kanssa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|