23.05.12, 10:55 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Villavaippahuosujen ohje?  (Luettu 907 kertaa)
Wilhelmina
Mummouuhi
Poissa Poissa

Bodback-Alfred

« : 10.11.07, 10:51 »

Tulin eilen lankakuorman kanssa kehräämöstä ja nyt on hahtuvaa ja lankaa kotona hymy Aivan ihania luonnonvärejä. l

Hahtuvasta olisi kiva kutoa villavaippahousuja. Olisko jollakin oikein hyvää ohjetta niiden tekoon?

« Viimeksi muokattu: 10.11.07, 13:31 kirjoittanut Wilhelmina » tallennettu
lilja-hillevi
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : 10.11.07, 12:53 »

Netistä löytyy ohjeita onneksi  ;D

http://www.kestovaippainfo.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=73643&sid=86ad9b997348c7d9510cf1f92d9ef0eb
tallennettu
Wilhelmina
Mummouuhi
Poissa Poissa

Bodback-Alfred

« Vastaus #2 : 10.11.07, 13:33 »

Kiitos ja kumarrus! Ruskovillan ohjeen löysin, mutta se ei oikein miellyttänyt. Mutta nää kuulosti hyviltä.

tallennettu
saframi
Oinas
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Lampaan halaaja

« Vastaus #3 : 26.11.07, 21:44 »

Ruskovillan ohjeisiin kannattaa lisätä vyötäröön korkeutta n. 7 cm niin niistä saa kelpo villikset hymy
tallennettu
Wilhelmina
Mummouuhi
Poissa Poissa

Bodback-Alfred

« Vastaus #4 : 26.11.07, 22:09 »

Tein yhdet Ruskovillan ohjeesta muokatut ja muutamat "otto Bret".

Nyt on työn alla Jussi-sukat ja seuraavaksi pitäis pojille tehdä varmaan Jussipaidat. Teen harmaa-valkoisina versioina eli ei ihan oikeaa Jussiväritystä.
tallennettu
UllaPulla
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #5 : 28.11.07, 10:29 »

Wilhelmina:
Jos saan olla utelias, niin kyselen että kenelle sä niitä housuja väsäät? Iskikö vauvakuume Tampereen pässikaupoilla.  silmänisku
Mä oon tehny villiksiä ihan omilla ohjeilla mutu-tuntumalla.
tallennettu
AaHoo
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #6 : 28.11.07, 12:59 »

Mä haluaisin selkeät ohjeet pitkälahkeisiin villiksiin. Semmoset blondiohjeet :hymy.
tallennettu
UllaPulla
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #7 : 28.11.07, 17:39 »

Mä haluaisin selkeät ohjeet pitkälahkeisiin villiksiin. Semmoset blondiohjeet :hymy.

Mä voin yrittää laittaa, kun saisin ensin laskettua noista omista silmukkaiset.... Kunkas isolle tai pienelle haluaisit ne ohjeet?
tallennettu
AaHoo
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #8 : 28.11.07, 22:51 »

^ Suuri Kiitos!! Flikka on 8kk ja arviolta 70cm pitkä. Käyttää nyt vaatteita kokoa 74-80. Ja melko pyöreää sorttia muikea hymy.
tallennettu
Wilhelmina
Mummouuhi
Poissa Poissa

Bodback-Alfred

« Vastaus #9 : 29.11.07, 00:27 »

Ulla-Pulla: mulla on parantumaton kuume, mutta tällä kertaa ihan joulumyyjäisiin.

Musta nuo Ruskovillan oli ihan Blondiohjeella. 75 silmukkaa ja 35 päätellään lahkeeseen. ohje täällä http://www.kestovaippainfo.fi/tee-se-itse/index.php?action=viewarticle&artid=26
Kysy jos siinä jotakin epäselvää.
tallennettu
AaHoo
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #10 : 30.11.07, 13:10 »

^mun täytyy yrittää perehtyä. On tuossa heti semmoisia kohtia mitä en ymmärrä, varmaankin jos tekisi samalla niin aukeaisi paremmin (alla oleva on kopioitu siitä ohjeesta, tuo lihavoitu on tässävaiheessa vielä aikalailla hepreaa)

Tein 50 silmukkaa ja kudoin 26 kerrosta lahjetta, päätin 10 silmukkaa ja kudoin haarakiilan 8+16+24+32, täysi kerros edestakaisin ja haarakiila toiseen suuntaan - älä kudo haarakiilassa puikon ensimmäistä silmukka, nosta se vain uudelle puikolle. Lisäsin 10 silmukkaa, kudoin 52 kerrosta toista lahjetta ja kavensin 10 silmukkaa, tein haarakiilat kuten edellä ja lisäsin 10 silmukkaa ja kudoin 26 kerrosta lahjetta ja päättelin siihen. Ompelin lahkeiden ulko- ja sisäsaumat kiinni reunasilmukoiden puolikkaista ruskealla seitsemänveljestä-sukkalangalla housujen ollessa oikeinpäin - saumasta tuli mielestäni siistimpi näin.

Parit lyhytlahkeiset villikset olen saanut aikaiseksi ottobren ohjeella, niihinkin ilmestyi lahkeensuuhun reikiä, kun olin poiminut silmukat jotenkin harppaillen.  Mainittakoon että mä en osaa tehdä edes lapasiin peukaloa :hymy. Into on kova, mutta kun ei ole kakarana koskaan opetellut neulomaan niin nyt se on melkoisen hankalaa.
tallennettu
Wilhelmina
Mummouuhi
Poissa Poissa

Bodback-Alfred

« Vastaus #11 : 30.11.07, 13:53 »

Haarakiila kudotaan ( mulle on niin vierasta sanoa "neulotaan") niin, että kudot haarasta ensin 8 silmukkaa ja sitten käännät työn ja kudot samat kahdeksan takaisin. Olet uudelleen haaran reunassa. Seuraavalla kierroksella kudot  16 silmukkaa ennen kuin käännät työn ja kudot takasin samat 16 jne. Sitten kun olet kutonut 32 silmukkaa vastaavalla tavalla teet yhden täyden kierroksen ja aloitat käänteisenä samat haarakiilan käännökset. Eli ensin 32 ja käännös ja sitten 24 ja käännös.
tallennettu
AaHoo
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #12 : 30.11.07, 14:12 »

Kiitos! toi selvensi asiaa huomattavasti. Mun täytyy heti hyökätä tuon viimeisen hahtuvakiekon kimppuun hymy.
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: