23.05.12, 10:51 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Olisiko kivoja ideoita huovutetuista joululahjoista ?  (Luettu 2030 kertaa)
*Shaun*
Karitsa
**
Poissa Poissa

« : 07.11.07, 11:43 »

Se on taas se aika kun käsityömyyjät kyselevät joulumarkkinoille huovutustöitä ja jotain uutta kivaa olisi mukava tarjota.
Korviksia ja rintaneuloja varmaankin väkerrän ja uusia tuulikellomalleja olisi odottamassa työstöä, mutta mitäs muuta ?

Mitä huovutettua ostaisitte ja olette kaivanneet ?

( ja siis tietty teiltä kyselen jotka ette itse huovuta mutta huovutetuista tykkäätte  hymy .. tosin huovuttajien vinkit kelpaavat ehottomasti, jos raaskitte jakaa ideoitanne )
tallennettu

*' Minkä lampaaseen jättää, sen lampaastaan löytää '*
Pinque
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : 07.11.07, 12:45 »

Viinipullopussi/kassi? Aikaisemmin pidin niitä ihan huuhaana, mutta kesällä ajattelin että valkkari pysyisi kivasti viileänä huovutetussa pussissa. Tai vaikka maito- tai termospullo, jos sattuu olemaan retkeilevä absolutisti hymy
Suomalaisempi versio olis tietty olut/viinapullonsuoja. Niitä en ole nähnyt vielä missään  ;D
tallennettu
Mara
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : 07.11.07, 12:47 »

Hmm! Ja siihen voisi sitten vaikka neulalla huovuttaa kylkeen, notta "OLVI"!
tallennettu
*Shaun*
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : 07.11.07, 14:12 »

Joo, se voiskin olla kiva idea .. pullopussi siis (ilman kummiskii sitä OLVIa  :hymy ).
Sain yks vuos ystävältä ystävänpäivänä virkatun pullonsuojan kera viinipullon ja se oli tosi kiva ja söpö  hymy

Eikä olis vaikea edes huovuttaa semnen .. kiitos vinkistä !!
tallennettu

AaHoo
Pässi
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

« Vastaus #4 : 07.11.07, 15:47 »

Mä haluaisin huovutetun pannumyssyn, pysyis varmaan tee lämpimänä kun pelkässä kannussa tuppaa jäähtymään heti (meillä kun ei ole mitenkään lämmin sisällä  :hymy) Itse olen ajatellut tehdä, sitten kun on aikaa... eli varmaan eläkkeellä, paitsi että ei silloinkaan ole kuulema aikaa mihinkään... huoh.
tallennettu
*Shaun*
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #5 : 07.11.07, 17:02 »

Nomutta ihan totta !!
Teepannulle pannumyssyn tarvitsisin itsekin !
Ja lammas siihen kylkeen tietty tehtävä  :-*
Nythän on yrttitee-aika ja pimeät illat ja kynttilöitä poltellaan (kaverini otti muuten kynttiläpajansa valikoimaan lammaskoristeiset kynttilät  silmänisku).

Pannumyssyt on jotenkin jääneet ihan tekemättä kun ajattelee aina vaan kahvia ja kahvinkeittimiä, mutta teepannuthan ne pöydässä seisoo ja lämmikkeen ylleen kaipaa, tietty.
tallennettu

satuli
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #6 : 07.11.07, 22:34 »

Tai voishan se pannumyssy olla päineen häntineen pötköttävä lammas. Tai possu, tai kana tai vaikkapa kissa. hymy Jalat vaan retkottas eri puolille. silmänisku

Itte oon tässä joulukortteja tehnyt. Hyvin ohukainen kerros villaa (luonnonvalkoisesta olen tykänny) sitten kirjan välissä kuivunut kanervan oksa päälle ja vielä ohuempi villakerros. Siis todella kuin hämähäkin seitti. Sitten kevyt huovutus, että oksa pysyy paikoillaan. Joko sellaiseen korttiin, jossa on aukko tai sitten muutamalla tipalla liimaa tavalliseen korttipohjaan. Vielä niin, että näkyy se epätasainen reuna. Mun mielestä tulee aika herkkiä taulumaisia kortteja. Kuin aamu-usva...  :hymy

Patalaput ja -kintaat ei koskaan ole ylimääräiset keittiössä, joskin varsin tavallinen juttu.
tallennettu
Niitty
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #7 : 07.11.07, 23:02 »

Nomutta ihan totta !!
Teepannulle pannumyssyn tarvitsisin itsekin !
Ja lammas siihen kylkeen tietty tehtävä  :-*
Nythän on yrttitee-aika ja pimeät illat ja kynttilöitä poltellaan (kaverini otti muuten kynttiläpajansa valikoimaan lammaskoristeiset kynttilät  silmänisku).

Pannumyssyt on jotenkin jääneet ihan tekemättä kun ajattelee aina vaan kahvia ja kahvinkeittimiä, mutta teepannuthan ne pöydässä seisoo ja lämmikkeen ylleen kaipaa, tietty.

Kerroppa lisää siitä kaverin kynttiläpajasta!   t. kynttiläkauppias
tallennettu
*Shaun*
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #8 : 08.11.07, 10:38 »

Kiitos taas !!!

Noi kortitkin kuulostaa ihan ihanilta ja tuo harsonohut villakerros on aina kiehtonut miuta !
Olen kokeillut huovuttaa niin äärimmäisen vähällä villakerroksella kuin ikinä vain mahdollista ja niistä tulee kyllä herkkiä sellaisista töistä.
Villalla on vieläkin liikaa huopatossumainetta ja villa mielletään liian ykstotiseksi muutenkin ja siksikin kaikki kokeilut on hyvä juttu.

Ja kynttiläpajan yhteystiedot laittelin yksärinä kun en tiiä kuinka paljon miulla on lupa mainostella julkisesti  :hymy
(pitää kysyä oikeestaan kun menen kuitenkin tänäänkin käymään siellä)
tallennettu

Alokas Korpinen
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #9 : 08.11.07, 11:09 »

Shaun,laitako mullekin yht.tietoja kynttiläpajasta silmänisku
tallennettu
Pauliina
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #10 : 08.11.07, 18:17 »

Mulle kans!! Nimimerkillä kynttilähullu
tallennettu
kuutamofoxi
Pässi
Poissa Poissa

Tuiskuturkin Erityinen

« Vastaus #11 : 08.11.07, 21:16 »

Ja mulle (yhdistetty lammas ja kynttilähullu  :hymy )
tallennettu

Positiivisella ajattelulla petyt yhtämittaa. Negatiivisella ajattelulla yllätyt aina iloisesti.
satuli
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #12 : 08.11.07, 22:01 »

Määkin haluun kynttiläpajasta tietoa! Etenkin, jos pajasta voi sähköisesti ostaa. Ellei sitten ole täällä Jyväskylän nurkilla. muikea hymy
tallennettu
*Shaun*
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #13 : 09.11.07, 15:58 »

;D

TUIKUN HENKI
Sahatie 27
47400 Kausala
Puh : 040-7679875

Sain luvan laitella oson tänne ja valitettavasti ei nyt just kuulemma ole sen enempää sivuja kuin säpoakaan  :-\
Soitella voipi ja enimmäkseen tilauksestahan tuo kaverini kynttilöitä tekeekin joten posti kyllä kuljettaa kauemmaskin  hymy
tallennettu

helekku
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #14 : 09.11.07, 23:19 »

Liekkö niin joululahja mutta huovutus idea kumminki
tallennettu
Sivuja: [1] 2   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: