Kestää. Olen käyttänyt huiviin, mutta en tiedä moniko muu käyttää

Yhden säikeen voi tietysti kehrätä hyvinkin paksuksi, mutta neuleblogeissa olen nähnyt superohuita, vihkisormuksen läpi sujahtavia suuria pitsihuiveja, jotka on neulottu usein yksisäikeisestä langasta. Vaatii taitoa, että osaa kehrätä ohuen mutta kuitenkin kestävän yksisäikeisen langan. Langassa pitää olla kierrettä juuri sopivasti, jotta lanka pysyy kasassa, mutta siitä tehty neule ei vedä vinoon.
Amerikkalaisissa blogeissa neuvotaan antamaan ohuelle langalle shokkikäsittely: lanka kastetaan ensin kuumaan veteen, sitten jääkylmään ja lopuksi vielä hutkitaan vyyhdellä jotain kovaa vasten kuten seinää, ovenpieltä, lattiaa jne. Viimeksi mainittu toimenpide eli ns. kierteen asettaminen onkin langanteon ehdoton suosikkivaiheeni ;D 8varsinkin kesällä pihalla, kun naapuritkin saattavat olla näkemässä). Kuuma-kylmäkäsittelyä en ole niinkään harrastanut, mutta sehän vanuttaa ja saa kuidut takertumaan toisiinsa, jolloin lanka kestää paremmin. Kuvittelisin että langan tuntu muuttuu samalla karkeammaksi.
Olen tehnyt yksisäikeisestä langasta pehmeitä unisukkiakin ja ne ovat kestäneet kevyessä käytössä monta kuukautta.