23.05.12, 10:49 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Villan värjäys  (Luettu 1950 kertaa)
Rusko
Karitsa
**
Poissa Poissa

« : 03.11.07, 18:47 »

Haluaisin saada jouluksi huovutettua tonttuja mutta miten saan punaista villaa? Haluaisin hyödyntää omaa villaa ja värjätä sitä. Mistä tähän aikaan vuodesta saisin punaisen värin? En välttämättä haluaisi olla hirveiden myrkkyjen kanssa tekemisissä... Olisko jollain vinkkiä. Ja ennen vai jälkeen karstauksen värjäys?
tallennettu
helekku
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : 17.11.07, 23:46 »

Eipä taija löytyä tähän aikaan värjäysaineita muualta ku kaupasta.. En kyllä tiiä millä luonnonmateriaalilla saa punaista..
Minä värjäsin ennen karstausta  ja hyvin onnistu. Dylonin pikkunapeilla, niissä on erikseen ohje villan värjäykseen.
tallennettu
Jyrika
Mummouuhi
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

« Vastaus #2 : 18.11.07, 00:36 »

Kokenillillä (kaktuksen kirva, saa apteekista)

Saa värjättyä

Fuksian punaista.
Meidän värjäyskurssin irtovillat eivät värjäytyneet kylläkään rajustakaan puretuksesta huolimatta.
Värjäilykuvia lisää TÄÄLLÄ
tallennettu
*Shaun*
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : 19.11.07, 09:01 »

Minä värjäsin ennen karstausta  ja hyvin onnistu. Dylonin pikkunapeilla, niissä on erikseen ohje villan värjäykseen.

Onko niissä kuin hyvä se ohje ?
Ajattelin vaan kun olisi kyllä mukava värjäillä ruskeaa villaa punaisella, mutta värjäisikö ennen vai jälkeen huovuttamisen ja kuin on purettamisen laita jne. ??
Olen värjännyt vain kasveilla mutta nuo napit olisi kyllä paljon helpompaa (kai) näin talvisaikaan.
tallennettu

*' Minkä lampaaseen jättää, sen lampaastaan löytää '*
Aulimaija
Pässivaari
Poissa Poissa

www.laurilan.net

« Vastaus #4 : 19.11.07, 09:20 »

Napeilla värjääminen on super-helppoa.
tallennettu

Olethan tutustunut sivuihini osoitteessa www.laurilan.net
helekku
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #5 : 19.11.07, 13:07 »

On tosi hyvä ohje paketissa. minä vain eppäilen tuota ruskean värjäämistä punaseksi että onnistuuko, valakonen kyllä värjäytyy.
Joku vaalea ruskea ehkä vois. Minä en tiiä sen puretusaineen käytöstä, en oo käyttäny. Nappivärjäyksessä sitä ei tartte.
Minä värjäsin valakosta villaa vaalean keltaseksi, sai sievän väristä enkelin kiharaa... Keittiössä vain isolla kattilalla, ei etes haissu koko talo niinku vähä eka luulin.  hymy
tallennettu
*Shaun*
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #6 : 19.11.07, 15:20 »

Haenkin väriksi sellaista jotain vähän niinku tummaa ketunpunaista tai jotain sinne päin.
Pitää kokeilla ja laitella vaikka kuveja että millaista tuli.

Onhan minulla tuo Hahtuvani jolta saan sellaista melkein valkoista villaa, se nyt ainakin menisi punaiseksikin ihan.
Ruskeaa villaa on jotenkin aina sääli värjätä kun se on itsessään jo niin kaunista mutta alan jo oppia että sitä tulee kyllä koko ajan lisää  muikea hymy
tallennettu

*' Minkä lampaaseen jättää, sen lampaastaan löytää '*
Pauliina
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #7 : 19.11.07, 23:43 »

Dylonin-napeilla värjätessä oottako pessy villoja ennen vai värjänneet kaikkine paskoneen?
tallennettu
Nipsu
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #8 : 20.11.07, 11:40 »

No nyt kaipaa käsityötaidoton vähän selvennystä. Katsoin netistä Dylonin ohjeita ja niissä käytetään lämmintä vettä ja sekoitellaan alvariinsa. Eikös siitä tule iso huopapallo vaan, jos laittaa karstattua tai karstaamatonta villaa kuumaan veteen ja sekoittelee? Vai onko villalle jokin ihan erilainen ohje sitten jossain? Että värjäystä for dummies kiitos!  ;D
tallennettu
helekku
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #9 : 20.11.07, 13:04 »

Minä pesin villat ennen värjäystä. Dylon paketissa (napissa) on ohje erikseen ja tarkasti villalle.
Ei tullu huopapalloa, hitaasti kuumennetaan lähelle kiehumispistettä. Käytin lihalämpömittaria ku ei muutakaa ollu
lähellä hymy. Sitte vain jäähytin ja huuhtelin...
tallennettu
Nipsu
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #10 : 20.11.07, 15:06 »

^Ok, tuotahan voisi siis jopa uskaltaa kokeilla. hymy Kiitos tiedosta! Taitaa kyllä olla syytä odottaa kunnes lapset nukkuu tai on koko keittiö kohta punaisessa liemessä kuitenkin... hymy
tallennettu
Pauliina
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #11 : 20.11.07, 15:33 »

Nipsulla samat haaveet, ku mulla... Meillä vaan ei oo lapsista pelkoa, mutta mitä jos mun kullanvärinen koira on punanen... silmänisku
tallennettu
helekku
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #12 : 20.11.07, 23:10 »

Voi, oon minä monesti jo päättäny että surkia en kyllä ikinä ennää ala töhertämmään nuijen värien kans.
Saa niillä isommatki hirvittävän siivon aikaseksi... Mutta sitte sitä taas innostuu kuitenni..
Viimeksi en sotkenu yhtää hymy
tallennettu
Pauliina
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #13 : 21.11.07, 13:24 »

Minäpä aattelin päästä helpolla ja kokeilin noita Dylonin Käsivärejä. En suosittele. Kirsikan punasesta tuli vaaleen punanen, villoja joutuu liikuttamaan niin paljon, että ne meinaa huopua valmiiksi. Mitäs tästä opimme? Ei sitte värjätä, ainakaan näillä väreillä. Seuraavaksi kokeilen nappeja.
tallennettu
Jyrika
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #14 : 21.11.07, 17:01 »

Onko kukaan kokeillut KoolAid juotavia villanvärjäysmehuja?
tallennettu
Sivuja: [1] 2   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: