|
Aulimaija
|
 |
« : 18.08.05, 13:21 » |
|
Kuinka moni täällä käyttää tuota ohjelmaa? Mun mielestä se on aika käsittämättömän keskeneräinen ohjelmistotuote > 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Maija H
|
 |
« Vastaus #1 : 18.08.05, 15:15 » |
|
Minä olen tuota Winlammasta käyttänyt siitä asti kun se eka kerran tuli aika monta vuotta sitten...Onhan siinä puutteensa, mutta myös hyvät puolensa. Mikä sinua harmittaa eniten siinä?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"Du missar 100% av alla de skott du inte skjuter" (Wayne Cretzky) www.maijas.ax
|
|
|
|
Aulimaija
|
 |
« Vastaus #2 : 18.08.05, 20:31 » |
|
No joo onhan siinä puolensakin kun saa heti monenmoista tietoa käyttöönsä. Mun mielestä hyvä ohjelmistotuote on sellainen että sitä pystyy käyttämään heti alusta asti ilman minkäänlaista ohjekirjasta ja se neuvoo käyttäjäänsä. Tämä ei ole sellainen. *nimimerkillä yhden ohjelmistotuotteen itsekin suunnitellut* 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Maija H
|
 |
« Vastaus #3 : 18.08.05, 20:54 » |
|
Niin tietysti, nämä maatalousohjelmat kyllä tahtovat tarvisemaan vähintään yhden ohjekirjasen per kappale 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"Du missar 100% av alla de skott du inte skjuter" (Wayne Cretzky) www.maijas.ax
|
|
|
Jäärä
Musta lammas
Poissa
|
 |
« Vastaus #4 : 18.08.05, 23:31 » |
|
Meillä ei ole vielä käytössä, mutta harkittu on ostaa ohjelma. Sillä tuo laskentakeskuksenkin palvelu on melko nihkeää; saimme vuoden 2004 karitsoinnin tulokset (emien indeksit sekä uuhi- ja pässikortit) vasta kesäkuussa 2005. Miten siinä sitten voi suunitella astutuksia ja poistoja kun seuraavakin karitsointi on jo takanapäin :  Tarkkailumaksut kyllä laskutetaan etukäteen. Mitä maksuja siitä jää pois, jos ostaa ohjelman ja lähettää tiedot itse? Tämän vuoden tulokset tuli tänään. Ei enää valittamista ;D
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 19.08.05, 13:25 kirjoittanut Jäärä »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Aulimaija
|
 |
« Vastaus #5 : 19.08.05, 17:53 » |
|
Tämän vuoden tulokset tuli tänään. Ei enää valittamista ;D
Ne varmaankin lukivat sun valituksen ja ryhtyivät heti tuumasta toimeen ;D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Kats
|
 |
« Vastaus #6 : 19.08.05, 22:41 » |
|
Saako Winlampaaseen merkittyä pässin sukulinjaa? Sellaisesta oli joskus puhetta. Joillain roduillahan on jo kartoitettu sukulinjat (oliko ne suomenlammas ja texel..vai oxford down.. ei pysty muistamaan) Lehmien Ammu ja Elmeri :ssä on myös puutteita, mutta kehitys kehittyy kun aina muistaa vähän valittaa niistä. Minulla kulkee kyllä (taas ;D) rinnalla oma excel-taulukko, koska en saanut sieltä muokattua haluamaani tulostetta. Ja siihenkin piti naputella parinsadan emon tiedot käsin, kun leikkaa ja liimaa-toiminta oli estetty >  Eläinten ryhmäsiirrot ovat kyllä yksi asia, missä Ammu ja Elmeri on ihan ehdoton. Onko Winlampaassa sama toiminto? (Siis ruksitaan vaan kyseiset eläimet ja valitaan siirtoaika ja vastaanottavan laitumen pitopaikkanumero.)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jäärä
Musta lammas
Poissa
|
 |
« Vastaus #7 : 19.08.05, 23:44 » |
|
Tämän vuoden tulokset tuli tänään. Ei enää valittamista ;D
Ne varmaankin lukivat sun valituksen ja ryhtyivät heti tuumasta toimeen ;D Kyllä ne on siellä näköjään ahkeria, kun yölläkin lukevat ihmisten valituksia 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Aulimaija
|
 |
« Vastaus #8 : 20.08.05, 08:42 » |
|
Saako Winlampaaseen merkittyä pässin sukulinjaa? Sellaisesta oli joskus puhetta. Joillain roduillahan on jo kartoitettu sukulinjat (oliko ne suomenlammas ja texel..vai oxford down.. ei pysty muistamaan)
Eläinten ryhmäsiirrot ovat kyllä yksi asia, missä Ammu ja Elmeri on ihan ehdoton. Onko Winlampaassa sama toiminto? (Siis ruksitaan vaan kyseiset eläimet ja valitaan siirtoaika ja vastaanottavan laitumen pitopaikkanumero.)
En ole ainakaan löytänyt kumpaakaan toimintoa. Mulla on sellaisia harmaksia joilla on sukulinjat kartoitettu, joten tuo olisi kyllä hyvä toiminto olla olemassa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
asta
Musta lammas
Poissa
|
 |
« Vastaus #9 : 10.11.05, 12:58 » |
|
Winlampaassa sukulinjat tallennetaan nimi kenttään nimen eteen. esim R. Unski. Muille roduille on sukulinjat kartoitettu, mutta suomenlammas ei ole vielä..innolla odottelen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Aulimaija
|
 |
« Vastaus #10 : 10.11.05, 13:41 » |
|
Winlampaassa sukulinjat tallennetaan nimi kenttään nimen eteen. esim R. Unski. Muille roduille on sukulinjat kartoitettu, mutta suomenlammas ei ole vielä..innolla odottelen.
Mä olen laittanut vaan pässien nimen eteen tuon linjan.Pitäisikö uuhillakin siis olla niin ??? Onko sulla Asta millaisia suomenlampaita - valkeita vai värillisiä? Ja onko paljonkin 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
asta
Musta lammas
Poissa
|
 |
« Vastaus #11 : 17.11.05, 17:21 » |
|
Myös uuhille, että on sitten helpompi valita niille pässejä!
Kaikenväriä suomenlampaita pikkukatras.. alle 50
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Aulimaija
|
 |
« Vastaus #12 : 17.11.05, 17:49 » |
|
Myös uuhille, että on sitten helpompi valita niille pässejä!
Mulla tää kirjain uuhen edessä ei ole pässin valinnan suhteen mikään helpotus. Mulla on vielä vähemmän uuhia kun sulla, joten kaikki ovat mulla "sievästä hanskassa", vaikka pässejä onkin useita joka vuosi töissä 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Cokoo
Musta lammas
Poissa
Netta murunen
|
 |
« Vastaus #13 : 10.12.05, 15:12 » |
|
Meidän perheessä ei ole noita lampaiden kirjanpito-ohjelmia mutta itse pidän kaikesta ohjelmoinnista. Kun saa oman versioni lampaiden kirjanpito-ohjelmasta tehtyä niin lupaan laittaa linkin tänne foorumille. ;D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Kats
|
 |
« Vastaus #14 : 13.12.06, 20:17 » |
|
WinLammas versio 1.11 saapui tänään. Olen vasta selaillut noita ohjeita ja ÄÄÄKS: siis eikö siellä muka uuhilla ole EU-numeroa, vain idlas ja tilan juokseva korvanumero ??? ???
Karitsalistan kohdalla oli maininta, että "EU-merkki = mikäli karitsa on myyty eloon, sille annetun EU-merkin numero". Vai onko ohjeet vaan päivittämättä kun vanhoilla uuhilla ei ole vastaavaa numeroa, vain syntymätilan numero ja juokseva numero (ja idlas).
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|