23.05.12, 10:40 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Talja -> kengänpohjallisia  (Luettu 705 kertaa)
Niitty
Oinas
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

« : 09.10.07, 22:33 »

Monetkohan n. 40 kokoset kengänpohjalliset saa yhdestä keskikokosesta lampaan taljasta? Mikähän olis paras villan pituus? Jotain pari senttiäkö..
« Viimeksi muokattu: 12.10.07, 17:59 kirjoittanut Niitty » tallennettu
AaHoo
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : 12.10.07, 21:58 »

Ei muuta kun kenkä käteen ja mallaat taljan päälle ja lasket  silmänisku.
tallennettu
Aulimaija
Pässivaari
Poissa Poissa

www.laurilan.net

« Vastaus #2 : 12.10.07, 22:00 »

Omat kokemukset näistä taljapohjallisista eivät rohkaisseet tekemään niitä enää toista kertaa  surullinen
tallennettu

Olethan tutustunut sivuihini osoitteessa www.laurilan.net
AaHoo
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : 12.10.07, 22:11 »

^Mikä meni pieleen? Mä olen ajatellut tätä pohjallisjuttua joskus, mutta mietin sitä että mahtaako taljapohjallinen pysyä kuosissaan, vai meneekö myttyyn. En ole kylläkään vielä kokeillut.
tallennettu
Aulimaija
Pässivaari
Poissa Poissa

www.laurilan.net

« Vastaus #4 : 12.10.07, 22:20 »

No ne olivat vähän aikaa ihania ja sitten menivät ruttuun vaikka oli liimattu jonkin kovemman pohjan päällekin  surullinen Talja myöskin liiskaantui ikävän näköiseksi. Näitä on helppo myydä kun ne näyttävät näteille ja ihanille, mutta ilo on kovin lyhyt....
tallennettu

Olethan tutustunut sivuihini osoitteessa www.laurilan.net
nunamos
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #5 : 12.10.07, 23:15 »

Mulla on ollut noita taljapohjallisia nutukkaissa ja huopikkaissa ja niissä ne on toiminu ihan hyvin.
Mutta voi olla, että "kovapohjaisissa" kengissä ne tosiaan menee helposti myttyyn......
tallennettu
Niitty
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #6 : 13.10.07, 18:00 »

Mä olen vissii kaks talvea pitäny mun talvikengissä lisänä lammaspohjallisia. No, tietenkin se villa litistyy, mutta hyvin ovat pysyneet paikallaan jne ei niistä mitään ongelmaa tai vaivaa ole ollu... lämmittävät vaan.
Ja mua kiinnostaa se helposti myytävyys silmänisku

Lähinnä sen takia kyselin, kun mulla ei ole sitä taljaa ja mun mielestä ne on vähä kalliita ostaa. Niin olisin vaa laskenu, että miten kovaksi nousisi niiden pohjallisten myyntihinta, kun joutuisin ensin ostamaan sen taljan.
tallennettu
Riina
Pässivaari
Poissa Poissa

Muru Metsäneläin

« Vastaus #7 : 15.10.07, 15:51 »

Mä näin taannoin taljasta tehtyjä pohjallisia ja niistä pyydettiin 8 euroa pari.

Aulimaija ym: näihin taljasta tehtyihin pohjallisiin voisi ehkä kannattaa käyttää jotain paksunahkaisia vanhojen lampaiden tai liharotuisten lampaiden taljoja. Suomenlampaalla / harmaksella on kuitenkin melkoisen ohut nahka. Esim. Ikean myymissä taljoissa on niin paksu (inhottava) nahka, että ne kestäisi varmasti pohjallisina menemättä myttyyn. Mun mielestä maatiaislampaiden taljat on liian ihania haaskattavaksi jalan alla poljettavaksi.  ;D
tallennettu

"Joka mäyrän saa, myös mäyrän pitää." 
http://mayranvarisetsuomenlampaat.net/
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: