23.05.12, 10:26 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pyöröpaalin jämien syöttäminen?  (Luettu 467 kertaa)
mmj
Mummouuhi
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

« : 23.09.07, 10:52 »

Mitäs kikkakolmosia teillä on muovilla päällystetyn pyöröpaalin (heinää) loppuun syöttämiseksi?

Teen paaliin useita pään mentäviä aukkoja. Alku menee tietty hyvin, mutta viimeinen kolmannes menee enemmän tai vähemmän hukkaan. Miten saisin kaikki hyödyksi...paitsi että käsivoimin levittelen loput ruokintahäkkiin. Olisiko kellään mitään kikkoja? En ole käyttänyt häkkiä paalin ympärillä.
tallennettu
AaHoo
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : 28.09.07, 17:32 »

Mä olen purkanut kaikki muovit ja verkot pois, jättänyt vaan "hatun" muovista päälle. Sitten laittanut kuormaliinoja paalin ympärille, että pysyy kasassa. Tämä ei ole kovin hyvä systeemi koska vaikka liinoja kiristää joka päivä niin lampaat saa silti jossainvaiheessa räjäytettyä paalin  surullinen. (Tämä on vaan syksyisin käytössä, sisäruokintakaudella meillä jaetaan rehu paalista erilliselle ruokintapöydälle.)

Eikö lampaat syö sitä verkkoa jos teet vain reikiä paaliin? Mä pelkään sitä että verkko menee säikeiksi ja jokupäivä joku epäonnekas nielee sitä ja se siitä lampaasta sitten...
tallennettu
mmj
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : 28.09.07, 20:32 »

Ei oo verkkoa, vaan ainoastaan muovia ja narua.
tallennettu
AaHoo
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : 28.09.07, 22:14 »

Ok. Meidän paalit on tehty verkolla. Eikö ne sitten voi vahingossa syödä sitä narua? Vai saako sen jotenkin revittyä niistä reijistä pois (kysyy blondi :hymy)
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: