23.05.12, 10:22 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 2 3 [4]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Villojen peseminen  (Luettu 4244 kertaa)
mansikka
Karitsa
**
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

« Vastaus #45 : 11.07.08, 10:45 »

Kaisa: Ihan mielenkiinnosta vain kyselen mitä olet keittiöön huovuttanut? Patalappuja/kintaita?
tallennettu
Heinähattu
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #46 : 14.07.08, 12:14 »

Juu, ei huopatossuja oikein saa karstaamattomasta  hymy.

Minä voin kyllä auttaa huovutusongelmissa, kun tulee aika paljon itse huovuteltua kaikenlaista....keittiötavaraa, laukkuja, pussukoita, tyynyjä, satulahuopia yms. Sen kun kyselette  hymy

Perusohjeita löytyy myös ihan kirjaston kirjoista...ja voin minä semmoisenkin laatia, mutta käytäntö se on joka tekijäänsä tässäkin jutussa opettaa.

Tuo satulahuopa kolahti...Miten on käytössä toimiva, ootko Kaisa testannu ite tai joku muu? Kuulostaa ainaski tosi kivalle! Onko jotain erityistä mitä pitäisi älytä ottaa huomioon satulahuopaa tehdessä?
tallennettu

Söisi suu, vetäisi vatsa, vaan ei kestä heikot sääret.(kuuleman mukaan lammas näin virkkoi)
Kaisa
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #47 : 15.07.08, 08:24 »

Mun tekemä huopa oli testikäytössä muutaman kuukauden naapurin issikkatallilla, ja toimi kyllä hyvin. Eikä sen ostanut ihminenkään ole valituksia lähettänyt. Huovassa on se hyvä puoli ettei kulu puhki käytössä, kun huopaan huovuttuu hevosen selästä uutta karvaa käytön yhteydessä hymy. Satulahuopaan on syytä tehdä normaalit pidekesysteemit jotta pysyy paikallaan satulan alla...

Satulahuopa on ihan älyttömän työläs tehdä ja villaa kuluu PALJON. Mulla on yksi myynnissä... silmänisku
tallennettu

www.uniikkituote.net
Suurmäen kartanon eläimet:
puput Hanna, Pinja, Pumpuli, Hermiina, Justiina, Suklaa, Jussi, Tiku
kainuunharmaat Taimi + Lowiisa, Sissi, P.Olavi, T.Tähti
suomenvuohet Aatu, Jooseppi ja kuttu Aino + kaksi pukkikiliä
Kullervo-kukko ja 6 rouvaa, 4 tipua
kissaherra Läski
Heinähattu
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #48 : 15.07.08, 13:21 »

Isäntä varmaan hirttäs minut jos vielä ostaisin huovutetun satulahuovan... ;)on nimittäin eräskin villakasa vintillä...Ja just sitä varten hommattiin nuokin lampaat, että saa sitten omista villoista ährätä kaikkee tarpeellista...  muikea hymy Teitkös Kaisa semmoisen satulan muotoisen huovan vai neliön?
tallennettu

Söisi suu, vetäisi vatsa, vaan ei kestä heikot sääret.(kuuleman mukaan lammas näin virkkoi)
Kaisa
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #49 : 16.07.08, 21:40 »

Minä olen vääntänyt sekä satulanmuotoisen huovan, että pari neliön ja satulan väliltä...siis sillä lailla kivasti satulan takakaaresta suoraan vinottain alasiipeen menevä malli, jos tajusit  :hymy ;D
tallennettu

www.uniikkituote.net
kissaherra Läski
Kaisa
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #50 : 24.09.08, 08:09 »

Nyt minä olen vihdoin löytänyt oikean tavan pestä nuo ylihelposti huopuvat Olavin villat puhtaiksi  muikea hymy. Niitä ei saa yhtään liikuttaa pesuvedessä ja liotuksen jälkeen ne pitää nostaa pesuvedestä jäähtymään kunnes ovat huoneenlämpöisiä ja sitten huuhtoa tarpeeksi viileällä vedellä, noin 20-25 asteisella.  hymy
tallennettu

www.uniikkituote.net
kissaherra Läski
Sivuja: 1 2 3 [4]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: