|
rentukka
|
 |
« : 12.09.07, 10:17 » |
|
Olen tehnyt reumaatikoille ja huonosta verenkierrosta kärsiville paljon sukkia ja ranteenlämmittimiä suomenlampaan villasta. Käyttäjät ovat olleet tyytyväisiä. Kipu on hävinnyt ainakin sen verran, että pystyy nukahtamaan ilman kipulääkitystä. Tässä jutussa on tutkittua tietoa aiheesta: http://www.kaleva.fi/plus/juttu679411_page0.htm Villaiset polvisukat ovat auttanneet myös kasvukivuista kärsiviä lapsia nukkumaan. Onko teillä muilla ideoita miten villan hoitavaa vaikutusta voi käyttää?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
lilja-hillevi
|
 |
« Vastaus #1 : 12.09.07, 10:30 » |
|
Minä valmistin reumaatikolle petarin, kilo villaa ja pellavasta päälinen, ja se kyllä toimii. Eikä perustu kyllä mihinkää uskonvoimaan ;D Kuiva lämmin on itsellekin ainakin paras, ei sähkötyynyt sun muut, paitsi hyväksi huomattu on myös se vehnätyyny, nopea pikahoito.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
saframi
Oinas

Poissa
Sukupuoli: 
Lampaan halaaja
|
 |
« Vastaus #2 : 12.09.07, 11:14 » |
|
Mulla on ranteessa sellainen hyytelörakkula ollut jo yli 10 vuotta ja se kipeytyy usein käsitöistä ja muusta. Olen kanssa huomannut, että kun laitan ranteeseen jonkun villaisen lämmittimen yöksi, niin kipu on seuraavana päivänä tiessään (ja voi taas neuloa ja tehdä risusavottaa  )
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Kaisa
|
 |
« Vastaus #3 : 12.09.07, 13:08 » |
|
Meillä on sukuvikana löysää niveltä ja reumaa sun muuta, ja mullakin taas parhaillaan ranne paketissa (menin sitten huovuttamaan pari patalappua :  ). Kaupan tuet auttavat käsiä kestämään vähän paremmin, mutta ajattelin kyllä neuloa vielä rannelämmittimet toivoen että sekin edesauttaisi kipua pysymään poissa. Saapa nähdä toimiiko...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
www.uniikkituote.netSuurmäen kartanon eläimet: puput Hanna, Pinja, Pumpuli, Hermiina, Justiina, Suklaa, Jussi, Tiku kainuunharmaat Taimi + Lowiisa, Sissi, P.Olavi, T.Tähti suomenvuohet Aatu, Jooseppi ja kuttu Aino + kaksi pukkikiliä Kullervo-kukko ja 6 rouvaa, 4 tipua kissaherra Läski
|
|
|
|
lilja-hillevi
|
 |
« Vastaus #4 : 12.09.07, 14:53 » |
|
Oli hyvä tuo Kalevan juttu villasta, mutta otti silmään tuo viimeinen lause : ''Pienimuotoista valmistusta erikoistuotteeksi" määrittelee Tuovinen tavoitteen ja linjan. Siinähän se sitten taas on, erikoistuote ja hinta pumpsahtikin taivaisiin ja ne vanhukset sun muut tavalliset tallaajat ja lampaattomat ei enää pysty osteleen näitä avukseen >
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
|
AaHoo
|
 |
« Vastaus #6 : 13.09.07, 22:31 » |
|
Yhdellä vauvasivustolla myydään villavanulevyjä joilla voi hoitaa vaippaihottumaa. Saman asian ajaa varmasti ihan tavallinenkin puhdistettu mutta rasvainen villa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
heini
|
 |
« Vastaus #7 : 13.09.07, 22:44 » |
|
Minä olen lapsille laittanut rasvaista villaa vaippaan ihoa vasten, jos on ollut ihottumaa. Parantaa ihon pian. Jos pyllyn iho on rikki, laitan vaippaan ihoa lähimmäksi sellaisen pehmeän (ruskovillan) villapalasen, niin ei haudo iho kosteana.
Itselläni kolottaa lonkkia usein iltaisin ja öisin, jos olen rehkinyt kovasti päivällä. Muuta syytä kolotukseen en osaa osoittaa, mutta parannus on villaisessa "putkessa", jonka laitan lantiolle. (olen myös huomannut, että jalkaterät pysyy näin lämpimänä..?)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Eevi
|
 |
« Vastaus #8 : 14.09.07, 11:10 » |
|
Itselläni kolottaa lonkkia usein iltaisin ja öisin, jos olen rehkinyt kovasti päivällä. Muuta syytä kolotukseen en osaa osoittaa, mutta parannus on villaisessa "putkessa", jonka laitan lantiolle. (olen myös huomannut, että jalkaterät pysyy näin lämpimänä..?)
Minä käytän Ruskovillan pitkiä villaisia kalsareita, yölläkin talvisaikaan, muuten ei jalat "tarkene". Nyt olen potenut kipeää jalkaa, jo kohta viikon. Särky on jatkuvasti päällä, lääkkeiden avulla hieman helpottaa...ja tottakai aito villainen kaulaliina kääritty kipeään pohkeeseen lämmitimeksi.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Flipeti
|
 |
« Vastaus #9 : 14.09.07, 14:32 » |
|
Olen antanut mm. joululahjaksi, kasrtattuja "villa pötköjä" varpaitten välien parantamiselle. Eli jos on sientä tai helpsti halkeilevia varpaitten välejä, on toiminut! Sit myös huovattuja selkä-, niska-, ja olkapää lämmittimiä. Kerronpa aika hienon jutun mikä olis ihan kehityskelpoinen asia. mun tuttu maatilan isäntä kärsii paljon selkä kivuista (istuu niin paljon traktorissa). Tein hänelle viime jouluks, ristiselän lämmittimen. No kerran hän unohti sen päälle kun tuli VPK- hälytys, oli joutunut savusukeltamaan ja kohdistunut kovalle lämmölle. Kotiin tullessa hän huomasi että hänellä oli pahat ihottumat tullu joka paikkaan, paitsi siinä missä oli ollut mun tekemä ristiselkä- ja ruskovillan tekemä hartialämmitin  Sanoin sitten että saat sitten jouluks koko huopa puvun, voi kyllä olla himppasen lämmin 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Tartsi
|
 |
« Vastaus #10 : 14.09.07, 15:48 » |
|
Kylminä öinä villanen viltti paljaalle iholle ja täkki päälle.Isäntä aina ihmettelee,et mitä toi kutkuttava hirvitys tekee sängyssä(miehen on niin hekkänahkasia  )Tota varpaanvälivillaa myytiin Helsingin Kädentaitomessuilla.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Pässit Luna ja Punssi,uuhet Sanni ,Sorja, Sintti, Säihke ja Riina, iso liuta karitsoita,ensikot Tyyne, Taimi, Tiuku, Timantti, kesälampaat Ursula ja Ulpukka,mammanmussu Ulriikka, Alhon ja Lindellin maatiaiskanoja, kissat Kolli ja Viiru
|
|
|
ulpukka
Karitsa

Poissa
Jootarkka
|
 |
« Vastaus #11 : 14.09.07, 20:15 » |
|
Mun nuoremmalla tyttärellä on kovia kasvukipuja jaloissa. Oon laittanu sille käsittelemätöntä villaa villasukkiin ja säärystimiin yöks. On tuntunu auttavan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Pikkis
|
 |
« Vastaus #12 : 14.09.07, 21:15 » |
|
Meilläkin käytetään lampaanvillaa selkäsärkyihin ja yöhikoiluun. Toimii! 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Sanna B
Mummouuhi

Poissa
Sukupuoli: 
Viljami
|
 |
« Vastaus #13 : 15.09.07, 09:56 » |
|
Mie taas virkkasin lampaanvillaisen ponchon ku niskat aina jumissa.. Ja kas kummaa se auttoi.. Nyt sit on poncho tehdas pystyssä sukulaisille ja kavereille joilla on niskat ongelmana
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Sanna + uuhet: Tikku, Takku, Taika, Tytti, Tarina, Tiivi, Taavi, Rokki, Riitti, Tellu, Tyyne, Utu, Usva, Urpu, Unikko, Uni, + 28 karitsaa sekä siitospässi Jussila
|
|
|
helvi
Musta lammas
Poissa
|
 |
« Vastaus #14 : 15.09.07, 09:58 » |
|
Miulla työnalla villaminihame pässinpökkimästä. Ei tartte aina olla villahousuvaraa housujen alla, vaan saapi laittaa housujen päälle. Ja saa istua kivillä ilman, että selkä tykkää kovin huonoa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|