23.05.12, 10:05 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 2 3 [4]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Rukin käyttö  (Luettu 4585 kertaa)
Kaisa
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #45 : 26.02.08, 14:55 »

Noita rullia on kyllä käsittämättömäm vaikea löytää, siis oikeanlaisia. Mulla on nyt vain yksi kunnon rulla rukkiini, ja sitten kaksi joilla saa aikaiseksi yksisäikeiset alkulangat mutta niillä ei voi kerrata  :hymy.

Viimeisin ongelma mulla oli nyörin kanssa, kun hyvin toiminut otti ja kului poikki pikkuhiljaa. Eikä mulla tietenkään ollut samaa nyöriä enää lisää. Kokeilin vaikka millaiset langat ja narut ennen kuin löysin uuden toimivan. Mistähän saisi kätevästi tilattua parin millin paksuista pellavanyöriä?
tallennettu

www.uniikkituote.net
Suurmäen kartanon eläimet:
puput Hanna, Pinja, Pumpuli, Hermiina, Justiina, Suklaa, Jussi, Tiku
kainuunharmaat Taimi + Lowiisa, Sissi, P.Olavi, T.Tähti
suomenvuohet Aatu, Jooseppi ja kuttu Aino + kaksi pukkikiliä
Kullervo-kukko ja 6 rouvaa, 4 tipua
kissaherra Läski
lilja-hillevi
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #46 : 26.02.08, 17:53 »

Laita mittoja rullastasi, vaikka suoraan minulle, katson omat ylimääräiset rullani josko niissä olisi sopivaa? Laita sitten tooosi tarkat mitat ja keskireiästä myös  muikea hymy
tallennettu
Tonja
Karitsa
**
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

« Vastaus #47 : 27.02.08, 23:29 »

lilja-hillevi: minäkin olisin kiinnostunut, jos sulle jää vielä Kaisan jälkeen ylimääräisiä rullia myydä asti  silmänisku Laitan tähän kuvan mittoineen, että jos vaikka jollakulla muullakin olisi tämmöisiä myynnissä...

Mulla kävi näköjään aika hyvä tuuri noiden rullien kanssa, kun se sorvaajaksi lupautunut kaveri suostuikin lainaamaan kahta rullaansa siihen saakka, että saan omia. Passasivat ihan hyvin, vaikkeivät ihan samanlaisia olekaan kuin rukin mukana tullut.
Wanhat rullat ois vaan jotenkin mukavampia kuin uudet, joten siksipä niitä mieluusti osteleisinkin. (Rukkini on näköjään Kiikan tuotantoa.---Tästä ketjusta sekin selvisi  muikea hymy)

Taas tulee tyhmä kysymys: :hymy siis onko teillä vain yksi nyöri? Minä väkertelin kaksi erillistä nyöriä ja mulle pikapikakurssin kehruusta pitänyt mummeli hyväksyi ne mukisematta---ei käskenyt laittaa nyöritystä uusiksi. Höh!
tallennettu
lilja-hillevi
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #48 : 28.02.08, 10:14 »

Voi että... minulla kun on itsellänikin tuo samainen Kiikan rukki käytössä, niin ettei ole sitten ylimääräisiä näitä rullia.
Kaikki rullat tuntuvat olevan niin erikokoisia ... mutta kun osuu kohdalle jossain niin ostan kyllä...
Minulla on rukissa yksi naru ja se on laitettu kahdeksaiselle, ristikkäin narut menevät yleensä pyörän ja kehrän välissä. Solmun teko aiheutti päänvaivaa vanhassa narussa joten laitoin tavallisen umpisolmun  :-[ Solmukohta tökkii kyllä jonkun verran, pitää kuitenkin lähteä narukauppaan ja alkaa sitten opiskeleen oikeaa solmua  ;D

Toikalla näkyy olevan myynnissä hintaan 29 ¤ sopivan kokoisia rullia, hintaa on kyllä. Tietääkö kukaan millainen tämä Ulla- rukki on?
« Viimeksi muokattu: 28.02.08, 10:44 kirjoittanut lilja-hillevi » tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: