12.02.12, 00:01 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 13   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Huovutus  (Luettu 14126 kertaa)
pikkukana
Pässivaari
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Maya

« Vastaus #15 : 10.08.07, 18:17 »

Kattos säähän voisit tehdä sillain Pauliina, että katot sellaisen ainoon lapsen, ainoon lapsen ja mieluusti sillä isä tai äiti -ainoolla sais olla sitten vaikka keuhkoahtauma..verenpainetauti ja angiinapectoris ja sitten ne sokuritkin vois olla kohollaan ja sitten vähintään elopaino tuolla 130kg.. kyllä sitä perimisprosessia voi niinkin hoitaa( ja nopeuttaa).. käyhän se mummultakin, kun on vaan tarpeeksi sairasta toi välikasti  ;D ;D

Kyllä teillä on niin hyvät jutut täällä että aivan vääränä saa naureskella  ;D    ;D
tallennettu

Pauliina
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #16 : 11.08.07, 00:01 »

Juu muori, sitte sitä ainoon lapsen ainoota isää tai äitiä vois järkytellä jotenki sopivasti aina. (Vihree tukka, kummalliset vaatteet ja outo käytös, jne...) Niin sittehän se nopeutus ihan huomattavasti. Vai miten tämä nyt menis sillain sutjakkaasti?? Sitte sitä Ainoota Lastakin tietenkin vois vauhdittaa jollakin opilla, ettei se ota multa sitä hienoa Wanhan Ajan Rukkia pois. silmänisku
tallennettu
saframi
Oinas
Poissa Poissa

Lampaan halaaja

« Vastaus #17 : 12.08.07, 15:30 »

Mä en nyt tällä hetkellä pysty mitenkään perustelemaan puolisolleni rukin taikka karstamyllyn hankintaa, kangaspuutkin ovat olleet jo niin kauan koskematta  :hymy  Mutta siinä on hyvätkin puolensa, että lapset kasvaa, vaikka meidän vanhin tyttö tosin sanoi, että "sun pitää äiti syödä oikein hyvin, niin ehkä sä saat taas uuden vauvan"  silmänisku
tallennettu
pikkukana
Pässivaari
Poissa Poissa

Maya

« Vastaus #18 : 12.08.07, 15:37 »

Mä vähän ajattelin toivoa joulupukilta sellasta karstamyllyä  :hymy...mä olen kyllä ollu aika kilttikin  ;D...ainakin omastamielestä  :hymy
tallennettu

Tiina K
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #19 : 12.08.07, 18:21 »

Mä oon perintö-prinsessa ;D eli mä ja mun kolme siskoa saimme vanhemmilta tonnin, kun ne myi mökkinsä pois. Olin ensin aivan raivostunut, itseasiassa pillahdin itkuun, kun sain ne rahat. Että kun isä on tehnyt hirveästi töitä joka pennin eteen, että miks ne ei käytä jokaikistä ylimäärästä penniä itse.
No, sitten olin rahoineni, että mitä ihmettä mä näillä teen, kun ohjeistuksena oli, että ne pitää käyttää itseen eikä saa mitään esim kodinkonetta tai jotain muuta yleishyödyllistä ostaa vaan törkeesti tuhlata. Mä mietin, että ei hitto, mulla on kaikkea. En tartte vaatteita, meikkejä, kenkiä eikä ole hinkua kampaajalle tai kosmetologille.  Monta viikkoa mä pyörittelin niitä rahoja ja muita siskoja ärsytti se mun huokailu. Kunnes mä keksin: tadaa! Nyt mä hommaan niitä lampaita ja ostan kaiken tilpetöörin, kuten esim aitatarvikkeet sillä rahalla! Ja niin tein. Nyt on vielä kolme sataa jäljellä ja mietin, että ostaisko sähkökarstaus härdellin vai onko se ihan pähkähullua kolmen lampaan villan takia ;D Ehkä saisin kerintäkoneen ostettua yhdeltä tutulta, saattaa olla laitan ne siihen hymy
tallennettu
Kats
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #20 : 12.12.07, 11:41 »

Minä en huovutukseen ole innostunut, mutta pieni kiinnostuksenpoikanen iski kun sain ystävältä meidän langoista valmistetun kaulaliinan. Se oli vapaalankahuovutuksella tehty. Aivan huippuhieno ja mukava käyttää ja tekniikkakin kuulosti ihan täydellisen helpolta: levitellään vaan lankoja lakanan päälle, kierretään rullalle, nyytti tungetaan sukkahousun lahkeeseen ja pesukone hoitaa loput!
tallennettu

mmj
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #21 : 12.12.07, 14:10 »

Tiina K., Onnea! Noin pitää rahat hassata eli käyttää ne johonkin jonka muistaa vielä vuosien päästä, jos ja vaikka lampaat ovat poistuneet tai niitä on sata kertainen määrä  ;D

Kats, loistoidea! Pistämpä koneet töihin. Ei sulla olisi kuvaa huivista?

t mj
tallennettu
Tiina K
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #22 : 12.12.07, 19:07 »

No niinhän siinä kävi, että ostin sen karstamyllyn ja sitten vielä pisteeksi iin päälle kerintäkoneen, käytetyn sellaisen. Olen lohdutellut itseäni, kun välillä on tullut niitä semmoisia huonon omantunnon päiviä, että miten sitä nyt sillälailla, että hitto soikoon, laittaa ne ihmiset hullumpaankin rahojaan.
tallennettu
helekku
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #23 : 13.12.07, 00:12 »

Sama juttu täällä, just tilasin.. Miten sitä jaksaa oottaa millon se tulee :hymy
tallennettu
pikkukana
Pässivaari
Poissa Poissa

Maya

« Vastaus #24 : 13.12.07, 00:17 »

No niinhän siinä kävi, että ostin sen karstamyllyn ja sitten vielä pisteeksi iin päälle kerintäkoneen, käytetyn sellaisen. Olen lohdutellut itseäni, kun välillä on tullut niitä semmoisia huonon omantunnon päiviä, että miten sitä nyt sillälailla, että hitto soikoon, laittaa ne ihmiset hullumpaankin rahojaan.

Hyvä Tiina!! ja helekku!!  muikea hymy  Mä olen ihan samaa mieltä että laittaa ne ihmiset hullumpaankin rahoja
tallennettu

Wilhelmina
Mummouuhi
Poissa Poissa

Bodback-Alfred

« Vastaus #25 : 13.12.07, 11:05 »

Mä kokeilin huovuttaa koneessa tossut. Tuli aivan ihanat. Kudoin tuolla Pinguen  linkittämällä ohjeella hahtuvasta varrettomat isot sukat ja laitoin koneeseen muun pyykin sekaan. Märkänä venyttelin  jalkaan sopivaksi ja istun nytkin  huopatossut jalassa. Tuli heti palelevilta sukulaisilta tossutilauksia :hymy Tossuja ehtii värkätä vielä  monet ennen joulua, kun yhden tikkuamisessa ei kauaa nokka tuhise.

Perintörukista puheen ollen. Noita vanhoja rukkeja tapaa olla maalaistalojen huutokaupoissa ja hinta pyörii kympin tietämillä. Ei siis ole pakko pongata talon ainoaa poikaa, riittää että pongaa sopivan huutokaupan ;D Mun oma rukki tuli kaverin isän kotitalosta.. ja arvatkaa vaan oliko kuormassa pelkkä rukki. Tarttu sitä mukaan paljon muutakin mukavaa.
« Viimeksi muokattu: 13.12.07, 11:08 kirjoittanut Wilhelmina » tallennettu
pikkukana
Pässivaari
Poissa Poissa

Maya

« Vastaus #26 : 13.12.07, 12:18 »

Mä kokeilin huovuttaa koneessa tossut. Tuli aivan ihanat. Kudoin tuolla Pinguen  linkittämällä ohjeella hahtuvasta varrettomat isot sukat ja laitoin koneeseen muun pyykin sekaan. Märkänä venyttelin  jalkaan sopivaksi ja istun nytkin  huopatossut jalassa. Tuli heti palelevilta sukulaisilta tossutilauksia :hymy Tossuja ehtii värkätä vielä  monet ennen joulua, kun yhden tikkuamisessa ei kauaa nokka tuhise.

Laita kuva  muikea hymy
tallennettu

Riina
Pässivaari
Poissa Poissa

Muru Metsäneläin

« Vastaus #27 : 13.12.07, 19:53 »

Mä olen "myllyttänyt'" sekä pestyä että pesemätöntä villaa ja mun mielestä pesemätön kulkee ja toimii karstamyllyssä paljon pestyä paremmin.
tallennettu

"Joka mäyrän saa, myös mäyrän pitää." 
http://mayranvarisetsuomenlampaat.net/
Riina
Pässivaari
Poissa Poissa

Muru Metsäneläin

« Vastaus #28 : 13.12.07, 19:58 »

vapaalankahuovutuksella tehty. Aivan huippuhieno ja mukava käyttää ja tekniikkakin kuulosti ihan täydellisen helpolta

Niinhän ne kaikki väittävät, että on helppoa ja tulee hienoa jälkeä, mutta mulla vapaalankavanutuskokeilut eivät ole onnistuneet toivotulla tavalla.  kieli Varmaan pesukoneesta tms. kiinni jonkin verran millaista tulee. Mulla on ollut ongelmana, että huopuu liikaa tai liian vähän.
tallennettu

"Joka mäyrän saa, myös mäyrän pitää." 
http://mayranvarisetsuomenlampaat.net/
Kats
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #29 : 14.12.07, 16:00 »

No höh, tä huivi ei näytä nyt itseltään puhelimella otetussa kuvassa. Kiilto on hieno ja nuo langat väleistään huovuttuneet mitä ei tässä oikein näy. Tehty siis ihan pelkästä langasta. Tuo toinen pää oli päässyt sukkahoususta karkuun ja siksi huovuttuneempi  muikea hymy
tallennettu

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 13   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: