12.02.12, 15:03 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2 3 ... 13   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Huovutus  (Luettu 14151 kertaa)
pikkukana
Pässivaari
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Maya

« : 06.08.07, 15:00 »

Olen taas menossa (pitkästäaikaa) syyskuussa huovutus kurssille. Viimeksi olen ollut kurssilla sillon kun ei ollut vielä omia lampaita.
Nyt odotan innolla että pääsen samalla karstaamaan omat villat kun mulla ei ole omaa karstamyllyä  ;D
tallennettu

AaHoo
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : 08.08.07, 15:59 »

Pitääkö villat pestä ennen karstausta? Meneekö siis mylly kamalaksi jos likaisia villoja laittaa? Mä huovutin kerran karstaamattomia villoja, meni varmaan säkillinen villaa ja muutama tunti aikaa ja tuloksena oli yksi pannunalunen... :hymy. Karstamyllystä haaveillaan täällä muikea hymy
tallennettu
pikkukana
Pässivaari
Poissa Poissa

Maya

« Vastaus #2 : 08.08.07, 17:40 »

Karstamyllystä mäkin haaveilen  muikea hymy

Ajattelin kyllä huuhtasta villat ja poistaa roskat....eiks se ollut niin että jos villoissa on timotein "päät", niin karstatessa ne levii villoihin eikä niitä poista mikään  :-\
tallennettu

AaHoo
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : 08.08.07, 22:30 »

Karstamyllystä mäkin haaveilen muikea hymy
Tiedät varmaan kenen sivuilla nuita myllyjä voi käydä kuolaamassa  ;D ;D

Mä yritän jos joulupukki toisi mulle karstamyllyn, mutta tuskin olen ollut tarpeeksi kiltti :hymy. Ensi vuonna täytyy vihjata sukulaisille kun täytän pyöreitä, niin jos toisivat kimpassa lohdutukseksi....
tallennettu
pikkukana
Pässivaari
Poissa Poissa

Maya

« Vastaus #4 : 08.08.07, 22:57 »

Karstamyllystä mäkin haaveilen muikea hymy
Tiedät varmaan kenen sivuilla nuita myllyjä voi käydä kuolaamassa  ;D ;D
Arvaa vaan kuinka usein olen jo käynyt siellä kuolaamassa  kieli  ;D
tallennettu

Tiina K
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #5 : 09.08.07, 10:18 »

Kuinkahan paljon sellainen mylly mahtaa maksaa?
tallennettu
maunu_muori
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #6 : 09.08.07, 10:56 »

Kuola on täälläkin valunut vaan eipä valu enää.. siellä sivustolla on kolmee vaihtoehtoo.. mulla on se käsikäyttöinen ( en sentään moottoriversioon sortunut)...vielä en oo ehtinyt kokeileen.. kun oon parit raksaprojektit, työn ja elikoiten lisäksi meneillään...Ohjeeksi sain että putsaa ne villat ainakin timoteintähkistä.. ettei tarvii siemen kerrallaan kaivella karstatusta... eli roskat ainakin pois.. pesu ei oo tarpeen jos ei halua pestä.
tallennettu
AaHoo
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #7 : 09.08.07, 13:15 »

^ meneekö mylly ihan töhnäseksi sitä villan rasvasta, onkohan hankala putsata. mä kun en haluaisi pestä villoja ennen huovutusta, peseytyyhän ne siinä huovuttaessa sitten.
tallennettu
Tiina K
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #8 : 09.08.07, 20:25 »

Kuola on täälläkin valunut vaan eipä valu enää.. siellä sivustolla on kolmee vaihtoehtoo..
Jaa että millä sivustolla?
tallennettu
Erika
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #9 : 09.08.07, 20:49 »

Kuola on täälläkin valunut vaan eipä valu enää.. siellä sivustolla on kolmee vaihtoehtoo..
Jaa että millä sivustolla?

Samaa kysyisin ?
tallennettu
pikkukana
Pässivaari
Poissa Poissa

Maya

« Vastaus #10 : 09.08.07, 22:05 »

^Aulimaijan nettikaupassa  ;D  siellä on kaikkee kivaa minkä perään voi kuolata  silmänisku
tallennettu

Pauliina
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #11 : 09.08.07, 23:07 »

Mulla on se pienempi karstamylly, näppärä vehje ja tykkään sitä iltasin pyöritellä, kun on aikaa. En oo pessyt villoja, eikä se vekotin oo siitä miksikään muuttunut. Tietenki otan suurimmat roskat ja kakkakokkareet pois. Rukkikin löytyy, halvin versio, että saan testailla ja opetella ja oon jo jotakin oppinutkin. Ehkä joskus omistan kalliimman rukin... Kun ois vielä sitä aikaa! Ja Aulimaijalta mä ne tilasin!
tallennettu
maunu_muori
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #12 : 09.08.07, 23:20 »

Kattos pauliina .. joskus on hyötyä siitä että valkkaa äijän jolla ei oo sisaruksia.. mää eikun hää perriii jossain vaiheessa ihan oikeen rukin..sellasen vanhanajon jolla anoppi on tienannu...öö-- 40- luvulla...
tallennettu
Pauliina
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #13 : 09.08.07, 23:30 »

Tätä ei saa huumorintajuttomat ja vanhat ihmiset lukea!
Juu muori-kulta. Ottasin minäkin semmosen ukon ihan mielellään. Ainakin saisin noppeemmasti sen vanhanajan rukin... Kattos, kun miehen pitä olla mua ainaki 30 vuotta vanhempi, että sen mutsilla ois ollut rukki... ;D
tallennettu
maunu_muori
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #14 : 10.08.07, 09:33 »

Kattos säähän voisit tehdä sillain Pauliina, että katot sellaisen ainoon lapsen, ainoon lapsen ja mieluusti sillä isä tai äiti -ainoolla sais olla sitten vaikka keuhkoahtauma..verenpainetauti ja angiinapectoris ja sitten ne sokuritkin vois olla kohollaan ja sitten vähintään elopaino tuolla 130kg.. kyllä sitä perimisprosessia voi niinkin hoitaa( ja nopeuttaa).. käyhän se mummultakin, kun on vaan tarpeeksi sairasta toi välikasti  ;D ;D
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 13   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: