|
rentukka
|
 |
« Vastaus #45 : 21.12.07, 14:27 » |
|
Voi miten ihana huivi. Näitähän ehtii tehtailla vielä viimetipassakin ennen joulua  Onko lanka hahtuvalankaa vai hahtuvakiekossa olevaa "lankaa"?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Wilhelmina
|
 |
« Vastaus #46 : 23.12.07, 14:21 » |
|
Huiviin on käytetty kiekossa olevaa hahtuvaa. Sitä siis josta kudotaan Lovikka-lapasia.
Tuo mun kehräämöstä ottama hahtuva on kaksisäikeistä ja aika tukevaa. Ainakin se on tukevampaa kuin virolaiset hahtuvat.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
hudi
|
 |
« Vastaus #47 : 27.02.08, 13:39 » |
|
Mä kokeilin huovuttaa koneessa tossut. Tuli aivan ihanat. Kudoin tuolla Pinguen linkittämällä ohjeella hahtuvasta varrettomat isot sukat ja laitoin koneeseen muun pyykin sekaan. Märkänä venyttelin jalkaan sopivaksi ja istun nytkin huopatossut jalassa. Tuli heti palelevilta sukulaisilta tossutilauksia :  Tossuja ehtii värkätä vielä monet ennen joulua, kun yhden tikkuamisessa ei kauaa nokka tuhise. Hienoja tossukoita! Mistä ton linkin löytäis uudelleen? Tahtoo tehdä ja  .
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
hudi
|
 |
« Vastaus #48 : 27.02.08, 18:02 » |
|
Jaa juu löytykin tuo linkki jo, kun vähän enempi noita topikkeja selailin  .
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Tartsi
|
 |
« Vastaus #49 : 01.03.08, 20:43 » |
|
Mä innostuin tekemään huovutettuja pannunalusia,sankollinen kartattua villaa pyöreeseen piirakkavuokaan,halk. n.20 cm ja sit eikun perään kuumaa vettä ja mäntysuopaa.Tuli puhdasta ja tuloksena topakka pyörylä.Neulahuovutuksena tein piparimuottieläimiä.Mut käsin karstaaminen on työlästä ja ruskee villa ois kivaa...isäntää on jo varotettu tulevista hankinnoista,heti kun vähä rahatilanne helpottaa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Pässit Luna ja Punssi,uuhet Sanni ,Sorja, Sintti, Säihke ja Riina, iso liuta karitsoita,vuosikkaat Tyyne, Taimi, Tiuku, Timantti, kesälampaat Ursula ja Ulpukka,Ulriikka, Alhon ja Lindellin maatiaiskanoja,viiriäinen ja kissat Kolli ja Viiru
|
|
|
|
Pauliina
|
 |
« Vastaus #50 : 02.03.08, 00:22 » |
|
Elikkä Tartsille on tulossa ruskeita uuhia (jotta niitä joskus saisi enemmänkin) ja karstamylly. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Kaisa
|
 |
« Vastaus #51 : 02.03.08, 10:12 » |
|
Voi kun joskus saisi karstamyllyn...taas olisi edessä kerinnät ja viime syksynkin villat on vielä suurilta osin karstaamatta :  . Niin turkasen hidasta käsikarstoilla ja ranteet hajoaa  . Vähän mietin josko laittaisi Urhonkin talvivillat suoraan kompostiin kun niissä tulisi olemaan ihan hirveä työ, ovat niin rasvaisia...sitten ei olisi kuin tuon Svenssonin villa käsiteltäväksi :  . En tiedä raaskinko, kun Urhosta tulee aivan mahdottoman ihanaa kiiltävän mustaa huopaa :-*
|
|
|
|
|
tallennettu
|
www.uniikkituote.netSuurmäen kartanon eläimet: puput Hanna, Pinja, Pumpuli, Hermiina, Justiina, Suklaa, Jussi, Tiku kainuunharmaat Taimi + Lowiisa, Sissi, P.Olavi, T.Tähti suomenvuohet Aatu, Jooseppi ja kuttu Aino + kaksi pukkikiliä Kullervo-kukko ja 6 rouvaa, 4 tipua kissaherra Läski
|
|
|
|
Tartsi
|
 |
« Vastaus #52 : 03.03.08, 11:38 » |
|
Elikkä Tartsille on tulossa ruskeita uuhia (jotta niitä joskus saisi enemmänkin) ja karstamylly.  Jos mä oon järkevä,mä otan ja katon miten omat lampsut ensin lisääntyy,mut polte on kova ;D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Pässit Luna ja Punssi,uuhet Sanni ,Sorja, Sintti, Säihke ja Riina, iso liuta karitsoita,vuosikkaat Tyyne, Taimi, Tiuku, Timantti, kesälampaat Ursula ja Ulpukka,Ulriikka, Alhon ja Lindellin maatiaiskanoja,viiriäinen ja kissat Kolli ja Viiru
|
|
|
|
Wilhelmina
|
 |
« Vastaus #53 : 04.03.08, 09:30 » |
|
Mä olen värkännyt syylinkejä hahtuvasta. Syylingit ovat huovutettuja sukkia, jotka sopii saappaisiin ja ovat tosi lämpimät.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Pauliina
|
 |
« Vastaus #54 : 04.03.08, 11:51 » |
|
Laita Wilhelmiina kuva, tahtosin nähdä varret.  Itte oon vähän haaveillut kans, mutta mietityttää kuinka paljon se varsi sitten kutistuu... Jää varret nilkkaan rullalle, niin onpa mukava saappaissa! 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
|
Pauliina
|
 |
« Vastaus #56 : 04.03.08, 13:24 » |
|
Voiskohan niihin tehdä polviin asti olevat varret?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Sanna B
Mummouuhi

Poissa
Sukupuoli: 
Viljami
|
 |
« Vastaus #57 : 04.03.08, 18:32 » |
|
Kuis paljon isommat sie teit noista normaali sukkaan verrattuna, ennen ku huovutit? Meinaan et meidän miehellä ku on 47 jalka Paljos muuten hahtuva lanka maksaa Pirtin kehräämöltä tai muualta?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Sanna + uuhet: Tikku, Takku, Taika, Tytti, Tarina, Tiivi, Taavi, Rokki, Riitti, Tellu, Tyyne, Utu, Usva, Urpu, Unikko, Uni, + 28 karitsaa sekä siitospässi Jussila
|
|
|
|
Wilhelmina
|
 |
« Vastaus #58 : 04.03.08, 18:46 » |
|
Pirtin kehräämön hinnasto http://www.kolumbus.fi/pirtin.kehraamo/Meidän isännän jalka on 41. Tein noin 30% isommat kuin jalka. Muistaakseni 45 kerrosta kantalapun jälkeen, ja 7 puikoilla 48 silmukkaa yhteensä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Kaisa
|
 |
« Vastaus #59 : 05.03.08, 13:22 » |
|
Mun on ihan pakko mainostaa, suomenlampaan hyväksi  ....itse käytän kaikissa villahankinnoissa Piikun kehräämöä, on yksi niitä harvoja (ellei nykyään jo ainut ?) joista saa pelkästään suomenlampaan villasta tehtyjä tuotteita. Pirtin kehräämölläkin on muita rotuja aina joukossa...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
www.uniikkituote.netSuurmäen kartanon eläimet: puput Hanna, Pinja, Pumpuli, Hermiina, Justiina, Suklaa, Jussi, Tiku kainuunharmaat Taimi + Lowiisa, Sissi, P.Olavi, T.Tähti suomenvuohet Aatu, Jooseppi ja kuttu Aino + kaksi pukkikiliä Kullervo-kukko ja 6 rouvaa, 4 tipua kissaherra Läski
|
|
|
|