10.02.12, 14:53 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 13   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Huovutus  (Luettu 14100 kertaa)
rentukka
Uuhi
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

« Vastaus #45 : 21.12.07, 14:27 »

Voi miten ihana huivi. Näitähän ehtii tehtailla vielä viimetipassakin ennen joulua muikea hymy

Onko lanka hahtuvalankaa vai hahtuvakiekossa olevaa "lankaa"?
tallennettu
Wilhelmina
Mummouuhi
Poissa Poissa

Bodback-Alfred

« Vastaus #46 : 23.12.07, 14:21 »

Huiviin on käytetty kiekossa olevaa hahtuvaa. Sitä siis josta kudotaan Lovikka-lapasia.

Tuo mun kehräämöstä ottama hahtuva on kaksisäikeistä ja aika tukevaa. Ainakin se on tukevampaa kuin virolaiset hahtuvat.

tallennettu
hudi
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #47 : 27.02.08, 13:39 »

Mä kokeilin huovuttaa koneessa tossut. Tuli aivan ihanat. Kudoin tuolla Pinguen  linkittämällä ohjeella hahtuvasta varrettomat isot sukat ja laitoin koneeseen muun pyykin sekaan. Märkänä venyttelin  jalkaan sopivaksi ja istun nytkin  huopatossut jalassa. Tuli heti palelevilta sukulaisilta tossutilauksia :hymy Tossuja ehtii värkätä vielä  monet ennen joulua, kun yhden tikkuamisessa ei kauaa nokka tuhise.

Hienoja tossukoita! Mistä ton linkin löytäis uudelleen? Tahtoo tehdä ja  muikea hymy.
tallennettu
hudi
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #48 : 27.02.08, 18:02 »

Jaa juu löytykin tuo linkki jo, kun vähän enempi noita topikkeja selailin  muikea hymy.
tallennettu
Tartsi
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #49 : 01.03.08, 20:43 »

Mä innostuin tekemään huovutettuja pannunalusia,sankollinen kartattua villaa pyöreeseen piirakkavuokaan,halk. n.20 cm ja sit eikun perään kuumaa vettä ja mäntysuopaa.Tuli puhdasta ja tuloksena topakka pyörylä.Neulahuovutuksena tein piparimuottieläimiä.Mut käsin karstaaminen on työlästä ja ruskee villa ois kivaa...isäntää on jo varotettu tulevista hankinnoista,heti kun vähä rahatilanne helpottaa.
tallennettu

Pässit Luna ja Punssi,uuhet Sanni ,Sorja, Sintti, Säihke ja Riina, iso liuta karitsoita,vuosikkaat Tyyne, Taimi, Tiuku, Timantti, kesälampaat Ursula ja Ulpukka,Ulriikka, Alhon ja Lindellin maatiaiskanoja,viiriäinen ja  kissat Kolli ja Viiru
Pauliina
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #50 : 02.03.08, 00:22 »

Elikkä Tartsille on tulossa ruskeita uuhia (jotta niitä joskus saisi enemmänkin) ja karstamylly. silmänisku
tallennettu
Kaisa
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #51 : 02.03.08, 10:12 »

Voi kun joskus saisi karstamyllyn...taas olisi edessä kerinnät ja viime syksynkin villat on vielä suurilta osin karstaamatta  :hymy. Niin turkasen hidasta käsikarstoilla ja ranteet hajoaa  surullinen. Vähän mietin josko laittaisi Urhonkin talvivillat suoraan kompostiin kun niissä tulisi olemaan ihan hirveä työ, ovat niin rasvaisia...sitten ei olisi kuin tuon Svenssonin villa käsiteltäväksi  :hymy. En tiedä raaskinko, kun Urhosta tulee aivan mahdottoman ihanaa kiiltävän mustaa huopaa  :-*
tallennettu

www.uniikkituote.net
Suurmäen kartanon eläimet:
puput Hanna, Pinja, Pumpuli, Hermiina, Justiina, Suklaa, Jussi, Tiku
kainuunharmaat Taimi + Lowiisa, Sissi, P.Olavi, T.Tähti
suomenvuohet Aatu, Jooseppi ja kuttu Aino + kaksi pukkikiliä
Kullervo-kukko ja 6 rouvaa, 4 tipua
kissaherra Läski
Tartsi
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #52 : 03.03.08, 11:38 »

Elikkä Tartsille on tulossa ruskeita uuhia (jotta niitä joskus saisi enemmänkin) ja karstamylly. silmänisku
Jos mä oon järkevä,mä otan ja katon miten omat lampsut ensin lisääntyy,mut polte on kova ;D
tallennettu

Pässit Luna ja Punssi,uuhet Sanni ,Sorja, Sintti, Säihke ja Riina, iso liuta karitsoita,vuosikkaat Tyyne, Taimi, Tiuku, Timantti, kesälampaat Ursula ja Ulpukka,Ulriikka, Alhon ja Lindellin maatiaiskanoja,viiriäinen ja  kissat Kolli ja Viiru
Wilhelmina
Mummouuhi
Poissa Poissa

Bodback-Alfred

« Vastaus #53 : 04.03.08, 09:30 »

Mä olen värkännyt syylinkejä hahtuvasta. Syylingit ovat huovutettuja sukkia, jotka sopii saappaisiin ja ovat tosi lämpimät.
tallennettu
Pauliina
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #54 : 04.03.08, 11:51 »

Laita Wilhelmiina kuva, tahtosin nähdä varret. silmänisku Itte oon vähän haaveillut kans, mutta mietityttää kuinka paljon se varsi sitten kutistuu... Jää varret nilkkaan rullalle, niin onpa mukava saappaissa! silmänisku
tallennettu
Wilhelmina
Mummouuhi
Poissa Poissa

Bodback-Alfred

« Vastaus #55 : 04.03.08, 12:22 »

Nämä on  kuvassa justiin koneesta otettuja.  Ne muotoutuu jalan mukaan käytössä. Isäntä tykkää tosi kovaa. On kuulemma kotikäytössä paljon mukavemmat kuin reinot ja saappaassa taas ihan ykköset.
tallennettu
Pauliina
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #56 : 04.03.08, 13:24 »

Voiskohan niihin tehdä polviin asti olevat varret?
tallennettu
Sanna B
Mummouuhi
Poissa Poissa

Viljami

« Vastaus #57 : 04.03.08, 18:32 »

Kuis paljon isommat sie teit noista normaali sukkaan verrattuna, ennen ku huovutit? Meinaan et meidän miehellä ku on 47 jalka  silmänisku

Paljos muuten hahtuva lanka maksaa Pirtin kehräämöltä tai muualta?
tallennettu

Sanna + uuhet: Tikku, Takku, Taika, Tytti, Tarina, Tiivi, Taavi, Rokki, Riitti, Tellu, Tyyne, Utu, Usva, Urpu, Unikko, Uni, + 28 karitsaa sekä siitospässi Jussila
Wilhelmina
Mummouuhi
Poissa Poissa

Bodback-Alfred

« Vastaus #58 : 04.03.08, 18:46 »

Pirtin kehräämön hinnasto

http://www.kolumbus.fi/pirtin.kehraamo/

Meidän isännän jalka on 41. Tein noin 30% isommat kuin jalka. Muistaakseni 45 kerrosta kantalapun jälkeen, ja 7 puikoilla 48 silmukkaa yhteensä.
tallennettu
Kaisa
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #59 : 05.03.08, 13:22 »

Mun on ihan pakko mainostaa, suomenlampaan hyväksi hymy....itse käytän kaikissa villahankinnoissa Piikun kehräämöä, on yksi niitä harvoja (ellei nykyään jo ainut ?) joista saa pelkästään suomenlampaan villasta tehtyjä tuotteita. Pirtin kehräämölläkin on muita rotuja aina joukossa...
tallennettu

www.uniikkituote.net
Suurmäen kartanon eläimet:
puput Hanna, Pinja, Pumpuli, Hermiina, Justiina, Suklaa, Jussi, Tiku
kainuunharmaat Taimi + Lowiisa, Sissi, P.Olavi, T.Tähti
suomenvuohet Aatu, Jooseppi ja kuttu Aino + kaksi pukkikiliä
Kullervo-kukko ja 6 rouvaa, 4 tipua
kissaherra Läski
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 13   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: