|
|
|
SuviA
|
 |
« Vastaus #136 : 20.09.10, 12:33 » |
|
Ennemmin käyttää ite kahta sukkaa päällekkäin ku myy ilman!!!
Mulla on paras kokemus arvostamisesta.
Tuttu toi tuliaisleivät vuohille, kun ovat niin omituisen hajuisia!!!?????????
Otin vastaan ja vein omaan ruokapöytään ja söimme loistavan makuiset leivinuunissa paistetut hiivaleivät itse!!
Pitää olla kaupasta ja mielellään stokalta. Sitte vasta arvostetaan...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
hudi
|
 |
« Vastaus #137 : 20.09.10, 14:57 » |
|
Kyllä se tosiaan niin on, että käsitöitä ei oikein osata arvostaa tai ainakaan se arvostus ei yllä maksamiseen asti  . Ja niinkin luulen asian olevan, että ne jotka käsitöitä osaavatkin arvostaa ja jotka niitä itse tekevät, niin mieluummin yrittävät ottaa toisten tekemisistä ideoita ja tehdä niitä sitten itse.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Talvikki
|
 |
« Vastaus #138 : 20.09.10, 21:47 » |
|
Arvostan käsitöitä todella paljon, siksikin kun itse olen sellainen tumpelo. Mutta täällä on yks taiteilija joka tekee käsitöinä kapeita kaulahuiveja 500 e ja hartiahuivista saa pulitta tonnin eli ei mun tuloilla kuitekaan näin paljon arvostusta voi antaa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
|
|
Suusanna
Pässi

Poissa
Sukupuoli: 
Särmä
|
 |
« Vastaus #141 : 21.09.10, 13:16 » |
|
Talvikki: No toi onkin sitten jo ihan omaa luokkaansa  Vaikka itse arvostan paljon toisten tekemää, niin ei kuitenkaan kukkaron nyörit anna myöden et vois maksaa hirveästi. Siks joskus joutuu vaan ihailemaan. Ei Suomessa ainakaan käsityöllä elä ellei sitten ole nimeä, sit voikin tehdä melkein mitä vaan ja pyytää mitä vaan, joku kappale kun menee kaupaks kuitenkin. Mun taksat on kuitenkin mielestäni alhaiset, ei siinä tuntipalkoille pääse ikinä, mut et sais edes pienen korvauksen vaivasta. Moni maksaa kyllä ihan mielellään, mut sit löytyy aina näitä pihejä jotka haluais kaiken aina ilmaiseksi, se ei mene mun jakeluun...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Laventelilammas
|
 |
« Vastaus #142 : 22.09.10, 00:43 » |
|
Nyt vähän mäkätystä asian vierestä. Sepähän siinä on kukin tykönään tekee ja myy. Ilmeisesti villa koetaan halvaksi materiaaliksi, josta ei haluttaisi maksaa. Käsityö maksaa raaka-aine maksaa, mutta ilmaseksi pitäis lahjoittaa. Eihän kultakaan ole kaivoksen vieressä sen halvempaa. Yksityishenkilö kun ei voi kilpailla massatuotannolla, täytyy olla laatua. Vrt Markettien ja tavaratalojen lammasnahat. Olisko vastaus käsityölaisten tai villan tuotteiden myynnissä jonkin sortin yhteismarkkinointi ? Tai että löydettäis internetin tuomat mahdollisuudet markkinoinnissa. Lammastummu:Perusta toiminimi. Laita kurssi pystyyn ja myyt materiaalit ja opetuksen paketti hintaan, tai laitat ohjeet ja myyt Tee-se itse paketin, mainostat englanniksi ja myyt postimyyntinä 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Puoliksi suunniteltu. Ei ole yhtään vielä tehty.
|
|
|
Pippa
Karitsa

Poissa
|
 |
« Vastaus #143 : 22.09.10, 08:18 » |
|
Sehän se on kun kehräämöt ei maksa lampureille villasta juuri mitään. Tulee kuluttajille se käsitys, että käsityötkin pitäisi saada halvalla. Kaikki se työ ja aika mikä menee ennen kuin villa on etes lankana, on näkymätöntä.
Lampaantalja kaupat meni äskettäin sivusuun just sen vuoksi kun sotkasta sai puolet halvemmalla. Eikä minullakaan mitkään kiskurihinnat ole.
Käsityöläisillä pitäisi olla joku "minimipalkka" minkä saisi työstään. Käsityön tekijöissä kun on monenlaista tekijää. Niitä jotka tekevät työkseen ja yrittävät saada toimeen tulonsa ja mummot jotka aikansa kuluksi lankojen hinnalla tekevät. Toki mummot saa neuloa ja hyvä kuka jaksaa, mutta eivät saisi polkea hintoja.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
myyrähäinen
|
 |
« Vastaus #144 : 22.09.10, 13:35 » |
|
..käsityötuotteiden riesana ja painolastina on edelleen vahvasti voimissaan oleva ja markkinoilla oleellisesti vaikuttava erilaisten ompeluseurojen ja hyväntekeväisyysmyyjäisten perinne.. ..Se on vähän sama ilmiö, kuin hoitoalan palkkaus.. Sitä odotetaan jonkun tekevän joko tekemisen ilosta tai sitten vaan laupeudesta ihan vaan niin kun ilmaiseksi.. Ja jos jotain maksetaan, se on niin kun sitten hyväntekeväisyyttä.. jonka suuruutta, pienuutta tai riitttävyyttä ei sovi työn tekijän arvostella.. Pitää olla vaan tyytyväinen, JOS jotain joku sattuu maksamaan..
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
tonkka
|
 |
« Vastaus #145 : 22.09.10, 14:37 » |
|
Tuntuu pitävän paikkaansa ajatus villan halpuudesta. Vaikka sitä voinkin ilmaiseksi antaa esim. lasten kerhoihin ym. olen sitä mieltä, että jos sitä myyn pieniä määriä jollekin niin kyllä siitä pitää saada pyytää enemmän kuin kehräämölle isoja määriä toimitettaessa. Onhan noita ovella hintaa kauhistelleita ollut kun villa maksaakin enemmän kuin 1€/kg, kun se on meille ilmaista.  Ja miten niin ilmaista haluaisin tietää, kun sitä lammasta kuitenkin päivittäin hoidetaan ja ruokitaan! Tällä asenteella ei mikään voi maksaa, jos ajatellaan, että villa on ilmaista ja käsitöiden tekeminen mukava harrastus 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lammastummu
Musta lammas
Poissa
|
 |
« Vastaus #146 : 22.09.10, 15:40 » |
|
Laventelilammas: olipas hyvä idea. Ei se kurssi ( ei kestä ihmisiä ) mutta tee-se-itse paketti 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
SuviA
|
 |
« Vastaus #147 : 22.09.10, 17:05 » |
|
Nyt olen huovuttanut 5 kappaletta huopikasta  Ja olen varma, että seuraava pari onnistuu!!!!! Tekniikka on vihdoin hallussa! On nuo muutkin ihan hienoja, mutta ei sellasia, mitä haluan. Viimesimpään sain sen tiukan kovan huopakenkämäisen huovan!! Onneksi villaa vielä riittää 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
lilja-hillevi
|
 |
« Vastaus #148 : 22.09.10, 20:37 » |
|
No niin, kuvia sitten kehiin, tahtoo nähdä kans  Onnea onnistumisestasi 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Dee
|
 |
« Vastaus #149 : 22.09.10, 22:31 » |
|
Mäki haluan nähdä kuvia! Ja ihailen että joku jaksaa huovutella....mäen millään jaksa... 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|