23.05.12, 09:52 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 ... 8 9 [10] 11 12 13   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Huovutus  (Luettu 15155 kertaa)
Suusanna
Pässi
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Särmä

« Vastaus #135 : 20.09.10, 09:22 »

Toi on niin uskomaton asia...varsinkin sellaset ihmiset jotka ei itse tee käsitöitä on usein niitä jotka eivät niitä osaa myöskään arvostaa. Mulle just sanottiin viime viikolla, että "on kovat hinnat" ja yleensä mulle sanotaan kuitenkin, että "ihan liian halvalla teet/myyt". En siis ole yrittäjä vaan ihan harrastepohjalta teen käsitöitä sekä itselleni että toisille. Just tänään toin töihin yhden villakaulurin kun työkaveri sellasen multa tilasi. Tälle joka kauhisteli hintoja, en myynyt ilmaiseksi vaan totesin, että etisköön muualta. Olisi vaatinut esim. villasukat langan hinnalla  hui kauhistus
tallennettu

SuviA
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #136 : 20.09.10, 12:33 »

Ennemmin käyttää ite kahta sukkaa päällekkäin ku myy ilman!!!

Mulla on paras kokemus arvostamisesta.

Tuttu toi tuliaisleivät vuohille, kun ovat niin omituisen hajuisia!!!?????????

Otin vastaan ja vein omaan ruokapöytään ja söimme loistavan makuiset leivinuunissa paistetut hiivaleivät itse!!

Pitää olla kaupasta ja mielellään stokalta. Sitte vasta arvostetaan...
tallennettu

Käy blogissani kurkkimassa eläimiä ja terveellisiä karppireseptejä hymy
http://karppausjaperhe.blogspot.com/
hudi
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #137 : 20.09.10, 14:57 »

Kyllä se tosiaan niin on, että käsitöitä ei oikein osata arvostaa tai ainakaan se arvostus ei yllä maksamiseen asti  öööäää. Ja niinkin luulen asian olevan, että ne jotka käsitöitä osaavatkin arvostaa ja jotka niitä itse tekevät, niin mieluummin yrittävät ottaa toisten tekemisistä ideoita ja tehdä niitä sitten itse.
tallennettu
Talvikki
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #138 : 20.09.10, 21:47 »

Arvostan käsitöitä todella paljon, siksikin kun itse olen sellainen tumpelo.
Mutta täällä on yks taiteilija joka tekee käsitöinä kapeita kaulahuiveja 500 e ja hartiahuivista saa pulitta tonnin eli ei mun tuloilla kuitekaan näin paljon arvostusta voi antaa.
tallennettu
NUNNU
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #139 : 20.09.10, 22:35 »

Juu. Sitten onkin tää ihan oma kategoriansa nää huikeissa hinnoissa olevat. Kohderyhmä on varmaan töissä muualla kuin lammastilalla.... muikea hymy sarkastinen
tallennettu
Talvikki
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #140 : 21.09.10, 12:51 »

Juu. Sitten onkin tää ihan oma kategoriansa nää huikeissa hinnoissa olevat. Kohderyhmä on varmaan töissä muualla kuin lammastilalla.... muikea hymy sarkastinen
Jep,yrityslahjoina tuntuu menevän  muikea hymy
tallennettu
Suusanna
Pässi
Poissa Poissa

Särmä

« Vastaus #141 : 21.09.10, 13:16 »

Talvikki: No toi onkin sitten jo ihan omaa luokkaansa  hui kauhistus Vaikka itse arvostan paljon toisten tekemää, niin ei kuitenkaan kukkaron nyörit anna myöden et vois maksaa hirveästi. Siks joskus joutuu vaan ihailemaan. Ei Suomessa ainakaan käsityöllä elä ellei sitten ole nimeä, sit voikin tehdä melkein mitä vaan ja pyytää mitä vaan, joku kappale kun menee kaupaks kuitenkin. Mun taksat on kuitenkin mielestäni alhaiset, ei siinä tuntipalkoille pääse ikinä, mut et sais edes pienen korvauksen vaivasta. Moni maksaa kyllä ihan mielellään, mut sit löytyy aina näitä pihejä jotka haluais kaiken aina ilmaiseksi, se ei mene mun jakeluun...
tallennettu

Laventelilammas
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #142 : 22.09.10, 00:43 »

Nyt vähän mäkätystä asian vierestä.

Sepähän siinä on kukin tykönään tekee ja myy. Ilmeisesti villa koetaan halvaksi materiaaliksi, josta ei haluttaisi maksaa.
Käsityö maksaa raaka-aine maksaa, mutta  ilmaseksi pitäis lahjoittaa. Eihän kultakaan ole kaivoksen vieressä  sen halvempaa.
Yksityishenkilö kun ei voi kilpailla massatuotannolla, täytyy olla laatua. Vrt Markettien ja tavaratalojen lammasnahat.

Olisko vastaus käsityölaisten tai villan tuotteiden myynnissä jonkin sortin yhteismarkkinointi ? Tai että löydettäis internetin tuomat mahdollisuudet markkinoinnissa.

Lammastummu:Perusta toiminimi. Laita kurssi pystyyn ja myyt materiaalit ja opetuksen paketti hintaan, tai laitat ohjeet ja myyt Tee-se itse paketin, mainostat englanniksi ja myyt postimyyntinä  hymy

tallennettu

Puoliksi suunniteltu. Ei ole yhtään vielä tehty.
Pippa
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #143 : 22.09.10, 08:18 »

Sehän se on kun kehräämöt ei maksa lampureille villasta juuri mitään. Tulee kuluttajille se käsitys, että käsityötkin pitäisi saada halvalla. Kaikki se työ ja aika  mikä menee ennen kuin villa on etes lankana, on näkymätöntä.

Lampaantalja kaupat meni äskettäin sivusuun just sen vuoksi kun sotkasta sai puolet halvemmalla. Eikä minullakaan mitkään kiskurihinnat ole.

Käsityöläisillä pitäisi olla joku "minimipalkka" minkä saisi työstään. Käsityön tekijöissä kun on monenlaista tekijää. Niitä jotka tekevät työkseen ja yrittävät saada toimeen tulonsa ja mummot jotka aikansa kuluksi lankojen hinnalla tekevät. Toki mummot saa neuloa ja hyvä kuka jaksaa, mutta eivät saisi polkea hintoja.

tallennettu
myyrähäinen
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #144 : 22.09.10, 13:35 »

..käsityötuotteiden riesana ja painolastina on edelleen vahvasti voimissaan oleva ja markkinoilla oleellisesti vaikuttava erilaisten ompeluseurojen ja hyväntekeväisyysmyyjäisten perinne..
 ..Se on vähän sama ilmiö, kuin hoitoalan palkkaus.. Sitä odotetaan jonkun tekevän joko tekemisen ilosta tai sitten vaan laupeudesta ihan vaan niin kun ilmaiseksi.. Ja jos jotain maksetaan, se on niin kun sitten hyväntekeväisyyttä.. jonka suuruutta, pienuutta tai riitttävyyttä ei sovi työn tekijän arvostella..  Pitää olla vaan tyytyväinen, JOS jotain joku sattuu maksamaan..
tallennettu
tonkka
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #145 : 22.09.10, 14:37 »

Tuntuu pitävän paikkaansa ajatus villan halpuudesta. Vaikka sitä voinkin ilmaiseksi antaa esim. lasten kerhoihin ym. olen sitä mieltä, että jos sitä myyn pieniä määriä jollekin niin kyllä siitä pitää saada pyytää enemmän kuin kehräämölle isoja määriä toimitettaessa. Onhan noita ovella hintaa kauhistelleita ollut kun villa maksaakin enemmän kuin 1€/kg, kun se on meille ilmaista. häh Ja miten niin ilmaista haluaisin tietää, kun sitä lammasta kuitenkin päivittäin hoidetaan ja ruokitaan!
Tällä asenteella ei mikään voi maksaa, jos ajatellaan, että villa  on ilmaista ja käsitöiden tekeminen mukava harrastus  grrr
tallennettu
Lammastummu
Musta lammas
*
Poissa Poissa

« Vastaus #146 : 22.09.10, 15:40 »

Laventelilammas: olipas hyvä idea. Ei se kurssi ( ei kestä ihmisiä ) mutta tee-se-itse paketti  muikea hymy

tallennettu
SuviA
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #147 : 22.09.10, 17:05 »

Nyt olen huovuttanut 5 kappaletta huopikasta  sarkastinen
Ja olen varma, että seuraava pari onnistuu!!!!!
Tekniikka on vihdoin hallussa!

On nuo muutkin ihan hienoja, mutta ei sellasia, mitä haluan.
Viimesimpään sain sen tiukan kovan huopakenkämäisen huovan!!
Onneksi villaa vielä riittää hymy

tallennettu

Käy blogissani kurkkimassa eläimiä ja terveellisiä karppireseptejä hymy
http://karppausjaperhe.blogspot.com/
lilja-hillevi
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #148 : 22.09.10, 20:37 »

No niin, kuvia sitten kehiin, tahtoo nähdä kans  muikea hymy Onnea onnistumisestasi  muikea hymy
tallennettu
Dee
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #149 : 22.09.10, 22:31 »

Mäki haluan nähdä kuvia!
Ja ihailen että joku jaksaa huovutella....mäen millään jaksa... öööäää
tallennettu
Sivuja: 1 ... 8 9 [10] 11 12 13   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: